De ervaring van Norbert met een Mercedes-Benz A 250e (218 pk/160, Kw bouwperiode: 2019 - 2023) en een Dethleffs c-joy 420 QSH van 1074 kg geplaatst op 02-05-2023:
De Mercedes kan de Dethleffs makkelijk aan maar dat gaat wel ten koste van een hoog benzineverbruik. Met 90 km/uur op de cruise-control rij je 1 op 6 Ã 7. Achter een vrachtwagen hangend 1 op 9 Ã 10. Met een 35 liter tank dus vaak stoppen om te tanken.
De ervaring van Thijs met een Mercedes-Benz A 180d aut. (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2018 - 2023) en een Weinsberg CaraTwo 450 FU van 1200 kg geplaatst op 24-07-2021:
Prima combinatie. De 1.5 mist t.o.v. een 2.0 wel wat koppel.
De ervaring van Eduard Bertens met een Mercedes-Benz A 170 (116 pk/85, Kw bouwperiode: september 2004 - juni 2009) en een Kip Sky Line 41 TDB Special van 1200 kg geplaatst op 09-09-2016:
Ik heb een hele positieve ervaring met de klasse 170 als trektocht. Er zijn aardig steile hellingen mee genomen en dat gaf geen problemen. De combinatie is dan niet snel maar overwon alle hellingen die we namen en daar waren pittige bij.
Ook op de grote weg komt hij goed mee in het verkeer, en moet men op Letten dat het niet te snel gaat zelfs.
bij hoge snelheden boven de 120 km gereden blijft de combinatie stabiel aanvoelen, maar het is veiliger om een veilige snelheid (100km) aan te houden.
Op de binnenwegen rijdt de combinatie goed met het verkeer mee en stuurt prettig.
Met cruise control ingeschakeld de km teller niet uit het oog verliezen omdat er op een gegeven moment terug geschakeld moet worden bij een klim mende weg en je anders de kans loopt in een sukkelgangetje op de top te eindigen. Wat ook onveilige situaties kan opleveren.
Misschien was het fijner geweest als de auto een kleinere draaicirkel had.
Maar over het algemeen genomen is deze A Klasse een goede caravantrekker al zijn we er maar heel weinig in deze functie tegen gekomen op onze reizen!
@
De ervaring van Richters H met een Mercedes-Benz A 200 (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2004 - september 2012) en een Knaus Country 450 van 1080 kg geplaatst op 23-08-2016:
Na diverse diesels en 2 Saabs heerlijk met onze Knaus Südwind 450 ('93) te hebben getoerd, nu al weer 3 seizoenen met deze Mercedes A 200 op pad. Weloverwogen en na zorgvuldige bestudering en vergelijkingen hier op deze geweldige site gemaakt. Wij rijden meestal richting Z.O. Frankrijk en (nu we de Knaus in Fr. ook gestald hebben, nu nirt zo verl km meer, maar nu wel mrt 2 fietsen achterop. Dat gaat idd wat ten koste van de stabiliteit boven de 100 km/uur, maar zo snel hoef en wil ik daar ook niet. Ga in zijn 4e met ong 90-95 rustig voort en dan is hrt gem. verbruik bijna 1 op 11. Met wel een loden voetje en in zijn 5 naar 100-105 km/u daalt dat verbruik naar 1 op 9. Bergop en op bergweggetjes rijdend valt mij de souplesse telkens op. Hij rijdt turboloos minstens zo kwiek als mijn oude saab 9 5 turbo, en vooral veel zuiniger, handzamer en door hoge opbouw, zeer korte achterzijde en harde onderstel bijzonder stabiel en rustig. Al mrt al heerlijk om ermee te toeren, wanneer je je rechtervoet net iets in toom houdt, want dan is de combinatie nog steeds super zuinig! Zonder knaus, en met cruise control aan rijden wij met minstens 1 op 13,5 1000 km. naar Fr. In de combinatie snelheden ong tussen 95 en 140 op de teller (vnl. autoroute)
De ervaring van John met een Mercedes-Benz A 200 CDI (140 pk/103, Kw bouwperiode: september 2004 - september 2012) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1269 kg geplaatst op 07-08-2011:
Was even vergeten dat het normale solo verbruik van de auto zo'n 1:20 is!
De ervaring van John met een Mercedes-Benz A 200 CDI (140 pk/103, Kw bouwperiode: september 2004 - september 2012) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1269 kg geplaatst op 07-08-2011:
Afgelopen zomervakantie met Mercedes A200CDI (140PK) en Caravan Hobby 440SF (ruim 1300kg) Naar Italie geweest! Totaal geen probleen in de bergen, heb bijna alles op heftige hellingen na in de 6e versnelling kunnen rijden! Ondanks dat de auto vrij klein lijkt voor de caravan een zeer stabiele combinatie! Ook supertevreden over het brandstof verbruik, tussen de 1:12 en 1:14 met caravan is totaal niet slecht! De 2 liter cdi kan met caravan uitstekend meekomen met het overige verkeer! Wij rijden gemiddeld toch wel 100km/u
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mercedes-Benz A.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Peter E met een Mercedes-Benz A 180 CDI aut. (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2005-2012) en een T@B 320 Chic van 800 kg geplaatst op 07-08-2011:
The A180 diesel automatic, when coupled to a small caravan like this, is the most effortless drive imaginable. Hill starts and touring up and down the Alps present no issue. The T@B rides on very wide wheels, has a long drawbar and is fitted with a stabiliser hitch. The short tail overhang on the Mercedes adds to the equation: a more steady combination is hard to imagine. Fuel economy dips from around 48-50mpg solo to 28-30mph towing. Cruising at 70mph is no problem. At 60mph the unit is completely effortless.
De ervaring van alan bicknell met een Mercedes-Benz A 180 CDI aut. (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2005-2012) en een Bailey Orion 400-2 van 1109 kg geplaatst op 07-08-2011:
A class auto towing a Bailey Orion 400/2, found towing very stable, relaxed drive, average 30mpg and steady when overtaken by HGV's.
De ervaring van alan bicknell met een Mercedes-Benz A 180 CDI aut. (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2005-2012) en een Lunar Ariva van 980 kg geplaatst op 07-08-2011:
A class auto replaced Megane auto for pulling my Ariva. First 100 mile tow in windy conditions gave good consumption a steady tow and relaxed drive usually in cruise control. Steady when overtaken by HGV's.
De ervaring van Paul met een Mercedes-Benz A 160 CDI BlueEfficiency (82 pk/60 Kw, bouwperiode: 2009-2012) en een Sterckeman Starlett 390 CP van 965 kg geplaatst op 07-08-2011:
The A160 CDI is never going to be a powerful car, however I find it extremely sure footed and a solid tower, even in strong cross winds, the rig hardly twitches. Admitidly you do have to use the gear box to keep a constant speed up and down hills and if you are prepared to do this, it still returns a fairly heathy 40mpg on a long run.
De ervaring van David Haigh met een Mercedes-Benz A 150 (95 pk/70 Kw, bouwperiode: 2004-2009) en een Ace Jubilee Diplomat van 1100 kg geplaatst op 07-08-2011:
The mercerdes A150 3 door will push along on the motorway ok but on long uphill you need to use 4th or even 3rd gear, mpg was about 28mpg when towing on mway but i would say that all in all it is a little under powered but very stable towing i am looking to change to Kia rio diesel
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.