De ervaring van jan rienk met een Nissan Pulsar 1.2 DIG-T (116 pk/85, Kw bouwperiode: augustus 2014 - 2018) en een Kip Kompakt KK 37/37 EKV van 875 kg geplaatst op 30-08-2022:
Sins 3 weken deze combinatie, die erg prettig is. Stabiele wegligging en een prima trekker, voorzover nu beoordeelbaar. Door het gas wat verder in te drukken voel je de turbo opkomen, wat wellicht straks in de bergen erg gaat helpen: ik zie er naar uit. Hiervoor hadden we een iets lichtere auto en het verschil lijkt me nu al groot.
De ervaring van P.Hoogland met een Nissan Pulsar 1.2 DIG-T (116 pk/85, Kw bouwperiode: augustus 2014 - 2018) en een Avento Avance Esclusivo 420 van 1220 kg geplaatst op 30-09-2018:
Is een zeer fijne combinatie om mee te rijden. type caravan is een royal 420 TD leeggew 938 kg met een fietsendrager met 2 fietsen aan de achterzijde.
Caravan ligt stabiel achter de auto met een gemiddelde snelheid van 100 in de 5e versnelling om aan een het goede toerental te komen, ivm werking toeren tal.
In de 6e versnelling trekt de auto het wel, maar merkt wel dat hij hier dan meer moeite mee heeft, wil de motor ook niet te zwaar belasten.
caravan is uitgerust met een alko 3004 stabilisator, en de banden staan op 5 bar let wel doe dit alleen met stalen ventielen in de velgen.
De ervaring van Rien Slingerland met een Nissan Pulsar 1.2 DIG-T (116 pk/85, Kw bouwperiode: augustus 2014 - 2018) en een Chateau Calista 450 HMF van 1200 kg geplaatst op 12-06-2017:
Eerste rit met nieuwe auto en caravan gereden; naar Drenthe ca 250 km. Voelt erg stabiel aan, gem.snelheid 80/85 km/pu. Gem. verbruik: 1 op 10,5! Verrassend zuinig. De extra spiegels zijn alleen nodig voor zicht achter de caravan, normale autospiegels geven rondom al prima beeld.
Uitstekende combinatie (vorige auto was Saab 93 2.o Turbo met veel meer pk's en hoger koppel. Kwam niet zo makkelijk weg uit stilstand dan de Nissan Pulsar waarbij het koppel al vanaf 1800 trp oppakt.
In juni echte rit naar Kroatië=1420 km. Benieuwd hoe de auto zich gedraagt op langere stukken én in de bergen.
Wordt vervolgd.
De ervaring van Ben met een Nissan Pulsar 1.2 DIG-T (116 pk/85, Kw bouwperiode: augustus 2014 - 2018) en een Sterckeman Starlett 420 CP van 920 kg geplaatst op 04-10-2016:
Afgelopen zomer (2016) met de caravan naar het Gardameer geweest. Via de Fernpas en de Brennerpas. Zeer tevreden over de Pulsar op beide "passen" en doet het op de vlakke Duitse Autobahn nog zelfs goed in de 6e versnelling. Je moet dan wel een snelheid van 100km/u of iets harder rijden zodat de turbo in werking blijft. Stabiliteit auto en caravan zeer goed. Verbruik over gehele rit ongeveer 10 liter op 100 km.
De ervaring van Van Lieshout met een Nissan Pulsar 1.2 DIG-T (116 pk/85, Kw bouwperiode: augustus 2014 - 2018) en een Bagagewagen (achter normale personen auto) van 650 kg geplaatst op 14-08-2016:
Onze Holtkamper Spacer wordt volgens verwachting probleemloos door de Pulsar over iedere berg en heuvel getrokken. In de zesde versnelling met constante snelheid van 120km/u over de autoweg door de Ardennen gaat prima. Te steile hellingen lijken voor de Pulsar niet te bestaan. Overigens is duidelijk merkbaar dat bij circa 1900 toeren de turbocompressor in werking treedt. Niet als een schok of iets dergelijks, maar je merkt dat er dan véél meer power beschikbaar is. De Holtkamper beschikt over een uitstekend Al-Ko chassis en ligt dus super stabiel op de weg. We willen nog weleens tot vijf fietsen op de deksel van de tenttrailer meenemen. Bij onze vorige auto (Citroën C4 Grand Picasso 1.8 benzine) merkten we duidelijk dat die fietsen luchthappers zijn en dus veel vermogen van de auto voor zichzelf opeisen met dito stijgend brandstofverbruik. We zijn benieuwd hoe de Pulsar hierop reageert.
Overigens is de Pulsar erg stil en comfortabel. Bovendien is de auto ruim. De achterpassagiers beschikken over een gigantische beenruimte.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Nissan Pulsar.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Vic Court met een Nissan Pulsar 1.5 dCi (110 pk/81 Kw, bouwperiode: 2014-2018) en een Eriba Touring Triton 430 van 1000 kg geplaatst op 14-08-2016:
Hill starts are easily achieved and the handbrake holds well too. When towing, you have to remember that the caravan is on the back as it is possible to get carried away on dual carriageways etc and speed well above the 60mph limit.
On motorways I have to use the gears as at 60mph the car is sitting in 6th gear at very low revs, or 5th gear at a more comfortable rev level. Therefore I tend to cruise a 65 (which is probably around 62 really as my speedo reads slightly high) to reduce gear changing on slight inclines.
On A roads etc the car goes down to 4th on hills, sometimes 3rd and I am usually in 5th cruising at 50+mph.
Overall, the outfit performs very well, the car feels powerful enough at all times and the gear changing is not an issue. MPG varies with the urgency used in driving style, usually somewhere between 37 - 42 MPG.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.