De ervaring van André met een Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 (131 pk/96, Kw bouwperiode: juni 2016 - 2020) en een TEC van 1280 kg geplaatst op 21-08-2024:
Dit jaar voor het eerst met de peugeot 3008 GT-Line1.2 puretech 131 pk /230 NM met caravan tec siena van 1300 kg op vakantie
De peugeot had totaal geen moeite met de caravan zowel op de vlakke weg als mede in de bergen van oostenrijk
De peugeot deed het beter dan mijn vorige auto (vw tiguan)al met al een perfecte combinatie
De ervaring van Jenne met een Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 aut8. (131 pk/96, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2020) en een Hobby De Luxe 500 KMFe van 1400 kg geplaatst op 04-06-2023:
In basis is de caravan op papier te zwaar voor de auto. Werkelijk hebben we hem op 1350 kunnen krijgen door er met de lading te verdelen. De Peugeot heeft totaal geen moeite met de Hobby. Kunnen relaxed 100 rijden en moet ik spiegel kijken of nog caravan aanhangt . We hebben tot nu toe enkele hoogtemeters gemaakt en ook hier geen centje pijn. We gaan zien hoe de combinatie het over de Brennerpas gaat doen richting Italië.
Verbruik is wel 1:9,5 iets tegenvallend maar goed dat is met de rechtervoet ook iets te verbeteren.
De ervaring van Louis Schellekens met een Peugeot 3008 1.6 Vti (120 pk/88, Kw bouwperiode: april 2009 - 2016) en een Knaus van 1290 kg geplaatst op 11-02-2021:
Ik rijd al bijna 10 jaar met een Peugeot 3008 1.6 vti (niet turbo!)
De relatief zware Knaus komt door mover, luifel, 2 electrische fietsen op de dissel en gangbare belading toch echt dicht tegenm de 1500 kiko aa,
De 3008 heeft daar weinig moeite mee. In de bergen moet je soms even terug naar 3e versnelling, maar bij zo'n 90 km/u gemiddeld op de vlakke weg haal ik zelfs hele stukken 1 op 10.
Ben er erg tevreden mee. Ga nu naar een 166 pk Captur, omdat de auto 10 jaar is en de nieuwe P3008 geen 1500 meer mag trekken. Normaal doe ik 4 jaar met een auto. Maar deze 3008 heb ik 10 jaar dik met plezier gebruikt.
De ervaring van Louis Schellekens met een Peugeot 3008 1.6 Vti (120 pk/88, Kw bouwperiode: april 2009 - 2016) en een Knaus van 1500 kg geplaatst op 12-08-2020:
De Peugeot 3008 1.6 VTI (niet THP) kan in de praktijk prima met de tot 1500 kg beladen Knaus overweg.
Bij ritten rond 88 km/u op vlakke weg rijdt auto dan nog steeds maar 1 op 11. Bij hogere snelheden loopt verbruik recht evenredig op. 90 op de teller is prima gangetje. Gewoon E 95.
De ervaring van Aat de Frel met een Peugeot 3008 1.6 Vti (120 pk/88, Kw bouwperiode: april 2009 - 2016) en een Kip van 1223 kg geplaatst op 23-07-2020:
Peugeot 3008 1.6 vti 132 pk na tuning was 120 pk,trekt kip 41 tdb traveller,prima combinatie,auto 2012 en caravan 2004.
Zowel in de bergen b.v.luxenburg geen probleem spiegels mirror caravan voorzien van mover,rek op de dissel.
De ervaring van Erno Dupon met een Peugeot 3008 1.6 PureTech 180 (177 pk/130, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2020) en een Caravelair Antares Luxe 465 van 1160 kg geplaatst op 02-08-2019:
Zeer goede combinatie, met 2 elektrische fietsen op de wissel, rijdt heel vlot ook bergop
Overschot om vrachtwagens te passeren
Verbruik valt goed mee, minder dan met mijn vorige combinatie, 2008 met zelfde caravan
De ervaring van Jack Smit met een Peugeot 3008 1.6 PureTech 180 (177 pk/130, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2020) en een Eriba Nova - Light 465 van 1300 kg geplaatst op 07-02-2019:
Heb deze auto in december geleverd gekregen.
Had hiervoor al de Peugeot 1,6 THP automaat.
Die beviel ook al heel goed, maar deze is een genot om in te rijden.
Ben net in de bergen geweest en hij trok de caravan met speels gemak naar boven.
De automaat EAT8 is geweldig. Hij regelt alles veel beter dan de oude automaat.
Je kan rustig de cruise control aanzetten op de snelweldig. Hij schakelt zelf terug naar de 7 of 6. De oude automaat knalde uit de cruise control en remde dus direct af.
De nieuwe motor is ook zuiniger.
Solo en als trekker scheelt het minstens 10% .
Een solo rit van Frankrijk naar Oostenrijk gaf een verbruik van 1: 16,2 km.
De ervaring van Hans met een Peugeot 3008 1.6 HDiF (112 pk/82, Kw bouwperiode: juli 2011 - 2016) en een Beyerland Sprinter 460 van 1245 kg geplaatst op 14-05-2017:
Prima trekauto met daarachter een Beyerland 460 . Totaal geen last van windgevoeligheid, combinatie is perfect waarmee je met plezier lange afstanden maakt. Over de Zwitserse Alpen geen centje pijn, zelfs niet bij een pas.
Verbruik gaat van 1:20 (zonder caravan, 130 km/uur) naar 1:11 of soms 1:12 met boven genoemde caravan.
De dieselmotoren type HDI van Citroen & Peugeot met minimaal 1.6 liter voldoen volledig en een aanrader.
Veel vakantieplezier, zonder zwetende handen aan het stuur...
De ervaring van H van Nieuwenhuijzen met een Peugeot 3008 1.6 Vti (120 pk/88, Kw bouwperiode: april 2009 - 2016) en een Kip Sun-line 47 TRZ van 1300 kg geplaatst op 03-02-2017:
Wij zijn met de caravan naar de Ardenne geweest. Het ging goed tot dat we de E42 op gingen richting Vervier. Daar moest hij flink trekken.
Ook kon ik niet vanaf de camping gelijk haaks om naar boven rijden. Kon hij niet aan. Dit komt denk ik door dat het koppel laag is en bij een hoog toerental licht.
Iemand tips? of ervaring met chip tuning?
De ervaring van Dudart met een Peugeot 3008 1.2 PureTech (131 pk/96, Kw bouwperiode: april 2015 - 2016) en een Knaus Sudwind 500 FU van 1500 kg geplaatst op 11-09-2016:
Hiervoor een citroen grand picasso gehad met 1.6 thp motor en een eigen gewicht van ruim 1500 kilo dat was altijd een probleemloze trekcombinatie voor de caravan van 1500 kg.( wel een paar keer met pech gestaan omdat de motor gewoon niet goed gemaakt is) Na wat verschillende proefritten gekozen voor de peugeot met 3 cilinder motor en een eigen gewicht van 1375kg. Via deze site diverse review gelezen van de 3008 met grotere caravans en ik had er vertrouwen in.Van de zomer naar de dordogne gereden via A20 en ik moet zeggen probleemloos.Wij zijn met 2 personen, caravan met mover,accu en fiammaluifel.dit jaar geen fietsen meegenomen en gezorgd voor nog betere gewichtsverdeling auto -caravan dus bbq ,wat schoenen en extra gasfles in auto maar dat was ook .Rijden gaat goed,je weet dat de auto niet veel zwaarder is als de caravan dus je rijd iets defensiever als met de vorig combinatie maar al snel bleek dat dit niet nodig nou ik rij geen berg af harder dan 90 a 95 en als ik een vrachtwagen passeer geef ik gas om er snel langs te zijn dus rij je even 110 maar dat gaat goed. Benzine verbruik met caravan circa 1 op 8,5 zonder caravan 1 op 14.Tijdens de vakantie was het rustig weer met weinig wind dus geen problemen met de stabiliteit
door zijwind of i.d..
De ervaring van Hans Eelsing met een Peugeot 3008 1.6 HDiF (112 pk/82, Kw bouwperiode: juli 2011 - 2016) en een Hobby Excellent 450 UF van 1200 kg geplaatst op 26-09-2015:
Afgelopen zomer voor het eerst met voornoemde combinatie naar Spanje gereden.
Totaal geen negatieve ervaring gehad, trekkracht was ruim voldoende ook in de Pyreneeën.
Meestal in de "5"gereden, ook op de snelweg, max. 100 km per uur.
Het verbruik was op en totaal van 3500 km 1:10.
De ervaring van Noel Dortu met een Peugeot 3008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: maart 2010 - 2016) en een Burstner Averso 460 TL van 1300 kg geplaatst op 03-05-2015:
Rijden met deze combinatie gaat prima!
Maar benzine verbruik is wel behoorlijk!! Misschien toch andere rijstijl?? Verder dik tevreden!
De ervaring van C. van Toorn met een Peugeot 3008 1.6 Vti (120 pk/88, Kw bouwperiode: april 2009 - 2016) en een Hobby De Luxe 400 SFe van 1265 kg geplaatst op 25-05-2014:
Wij zijn met de 3008 naar Zuid Frankrijk en Kroatië geweest. Achter de auto een Caravelair Allegra 400 van geladen rond 1100 kg. Op vlakke weg geen enkel probleem wat de trekkracht betreft. Bij autobaan hellingen moet er vrij snel worden teruggeschakeld en met hoog toerental worden gereden. Dit is soms minder comfortabel. benzineverbruik gemiddeld rond 1 : 9. Wegligging uitstekend.
De ervaring van Eric Marchand met een Peugeot 3008 2.0 HDiF (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2009 - 2016) en een TEC Weltbummler 510 TE van 1344 kg geplaatst op 11-04-2013:
Sinds twee jaar met deze combinatie op weg. Zo'n 70 dagen per jaar. Nog geen problemen gehad;hellingen zonder problemen; ik rij meestal op CC. zuinig op de autosnelweg (10,5 l/100km) met een snelheid tussen 85 en 90km/h. Zonder sleep zo'n 6L/100km.
De ervaring van A. Veldman met een Peugeot 3008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: maart 2010 - 2016) en een LMC Musica 490 E van 1394 kg geplaatst op 27-09-2012:
Rondreis gemaakt door N-Frankijk en Z-Engeland met LMC 490E (1450kg) Zeer goede ervaringen. Zeer soepele motor en ruim voldoende stabiliteit. Op autowegen met hellingen hield ik het verbruik in de gaten, als dat boven de 20 ltr per 100km kwam, ging ik van de 6e naar de 5e versnelling. Aan de motor was nog niet te horen,dat hij het moeilijker kreeg. Verbruik varieerde van 1 op 9 (wind tegen, vaker optrekken) tot 1 op 10,5. Solo is 1 op 12,5 goed haalbaar
De ervaring van Staman met een Peugeot 3008 2.0 HDiF (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2009 - 2016) en een Dethleffs Camper Lifestyle 510 V van 1350 kg geplaatst op 17-09-2012:
Al meerdere keren mee op vakantie geweest: Frankrijk, Spanje, Noorwegen. Uitstekende trekauto, met caravan (ik rijd tussen de 80 en 90) haal ik echt 1:10. Hellingen:probleemloos. Bij een rustige rijstijl haal ik makkelijk gemiddeld 1: 15/16. Als ik er op lange afstanden echt op let en bijvoorbeeld 90/95 rijd dan 1:18
De ervaring van Kurt De Proost met een Peugeot 3008 1.6 Vti (120 pk/88, Kw bouwperiode: april 2009 - 2016) en een Hobby Exclusive 460 van 1335 kg geplaatst op 18-08-2012:
Wij zijn met de 3008 naar zuid frankrijk gereden , de stabiliteit is geen enkel probleem , over het algemeen de trekkracht ook niet ( enkel veel moeten schakelen tussen Namen en Luxemburg en andersom ) Voor de rest van de trip altijd op cruse control tegen 100 km/u gereden . ik heb tegen deze snelheid een gemiddeld verbruik van 13.6 liter . Ik ben zeer tevreden over deze combinatie .
De ervaring van WBJ met een Peugeot 3008 1.6 THP aut. (156 pk/115, Kw bouwperiode: maart 2010 - 2016) en een Fendt Bianco 445 TFB van 1380 kg geplaatst op 06-07-2012:
Eerste reis gemaakt met mijn nieuwe Peugeot 3008 Frankrijk - Spanje (Madrid) en Portugal (Lisabon). 6500 km gereden. Uitmuntende trekauto. Gemiddeld gebruik tijdens deze reis 1 op 7.5. Normaal gebruik zonder caravan 1 op 12.
De ervaring van Gerrit van der Vinden met een Peugeot 3008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: maart 2010 - 2016) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1465 kg geplaatst op 06-05-2012:
Afgelopen jaar rondje Frankrijk gemaakt met mijn Peugeot 3008 en caravan Hobby 495ul uit 2010 met een totaal gewicht van 1450kg. Totaal 4000 km gereden met een gemiddelde brandstof verbruik van 1 op 10 zowel met caravan als solo. Trekkracht in bergen geen probleem en op het vlakke met cruisecontrol 99 km.
De ervaring van Leon Moers met een Peugeot 3008 1.6 e-HDiF [2Tronic] (112 pk/82, Kw bouwperiode: juli 2011 - 2016) en een Sprite Europa 470 van 1350 kg geplaatst op 18-09-2011:
Zeer tevreden over deze combinatie, mits caravan 1300 kg en auto max.1650 kg goed beladen zijn. Op vlakke wegen werkt automaat prima. Bergop zowel op lange hellingen op autobaan als op binnenwegen ga ik over op handschakeling.In 4e en 5e versnelling max. 90 km per uur.
Op binnenwegen 2 x de 3e versnelling gebruik, helling van meer als 8%.
Bij inhaalmanouvres is 110 de grens, je voelt de caravan dan zijdelings bewegen. De combinatie gaat wel harder, maar dit raad ik niet aan. Brandstofverbruik: route van Nederland naar Istrië 1l. op 10,5 km
De ervaring van Ronald Verstraaten met een Peugeot 3008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: maart 2010 - 2016) en een Kip Grey Line 44 EKL Special van 1400 kg geplaatst op 20-08-2011:
In het voorjaar naar Zuid-Frankrijk gereden met Kip Greyline 44 TCB. Een prima trekauto en heel veel in de hoogste versnelling gereden. ( 6e ) Met de caravan op cruisecontrol 95 km en lekker zuinig 1 liter op 11 a 12km. Een verademing deze combinatie.
De ervaring van Joni Bartelds met een Peugeot 3008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: maart 2010 - 2016) en een Hobby Prestige 495 UFe van 1445 kg geplaatst op 17-07-2011:
Afgelopen zomer naar oostenrijk geweest met onze hobby 495ufe 1400kg beladen zeer goede prestaties en een comfortabele auto om deze caravan te trekken !
De ervaring van Henk met een Peugeot 3008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: maart 2010 - 2016) en een Dethleffs Camper 450 DB van 1277 kg geplaatst op 29-06-2011:
Dit voorjaar (mei-juni) door frankrijk bergerac-agde-valance totaal 3700 km gereden, auto heeft het goed gedaan voldoende trekkracht. Snelheid tussen 95 en 105 km gemiddeld verbruik over alle km 1;7,8. De 6e en zeker de 5e versnelling zijn toereikend voor de genoemde snelheid alleen bij luik naar de 4e versnelling.
De ervaring van J ter Haar met een Peugeot 3008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: maart 2010 - 2016) en een Hobby Prestige 495 UFe van 1445 kg geplaatst op 01-11-2010:
Deze zomer met de 3008 1.6 thp naar Italie en Oostenrijk geweest prima gegaan uitstekende trekauto je hoeft ook niet heel hoge toeren te draaien om meer dan voldoende trekkracht te hebben tussen 2000 en 3000 tpm max trekkracht en totaal geen koelings problemen verbruik is ongeveer 1op 9 1/2 solo 1 op 14 kortom een heel comfortabele en sterke auto !!!
De ervaring van Corrie Bos met een Peugeot 3008 1.6 THP (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2009 - maart 2010) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1355 kg geplaatst op 10-08-2010:
De eerste reis gemaakt met de auto en de caravan Hobby Excellent 495 UFe van 1400 KG. De auto reed geweldig. Gemiddeld 110 KM per uur gereden. Kwam in de vierde versnellling gemakkelijk berg op. Verbruik met caravan 1:8
De ervaring van Eef met een Peugeot 3008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: maart 2010 - 2016) en een Hobby De Luxe Easy 460 UFe van 1309 kg geplaatst op 09-07-2010:
ervaring met de peugeot 3008-1.6 thp 156 pk is erg goed .
dit jaar voor het eerst mee gereden met caravan hobby de luxe ufe 460, fijne betrouwbare auto om de caravan te trekken.
hebben 4200 km gereden en 420liter benzine gebruikt gereden in Duitsland Oostenrijk en Italië.nog geen verbruik zonder caravan
De ervaring van marco adriaansen met een Peugeot 3008 1.6 Vti (120 pk/88, Kw bouwperiode: april 2009 - 2016) en een Eifelland Holiday 395 H van 1025 kg geplaatst op 13-05-2010:
voor het eerst weggeweest met mijn 3008 1.6 vti .de gereden afstand is 226km heen 1;9.4 en terug 1;9,1 .veelal met crusecontrol gereden op 90 km/u. dit is zuinigger dan met mijn vorige peugeot 307sw.
(1;8). fijne combinatie,goeie wegligging. veel in de 5e versnelling kunnen rijden. zeer tevreden.
dus voor kleinere caravan zeker meer dan genoeg vermogen over.
De ervaring van René Vos met een Peugeot 3008 1.6 THP (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2009 - maart 2010) en een Dethleffs Lifestyle 450 DB van 1300 kg geplaatst op 27-04-2010:
De eerste grote reis gemaakt met mijn 3008 THP met daarachter de Dethleffs camper lifestile 450DB van max 1350KG. De reis op en neer naar het Loire dal ongeveer 1500 km en lokaal nog eens een 1000km.
De combinatie reed als een zonnetje, 93 km ingesteld op cruisecontrol in de 6e versnelling.
Op de heenreis liep het toerental van 2100 rpm een enkele keer terug tot beneden de 2000 en dat liet me besluiten terug te gaan naar de 5e versnelling. Op de terugreis lagen de bulten iets anders want heb ik steeds in de zesde versnelling in cruisecontrol kunnen blijven rijden.
Het verbruik van de auto in combinatie met de caravan: 11,4 liter op 100km. Het gemiddelde van de 2500km een keurige 9,4 liter op 100km.
De auto zit ook, op langere afstanden, perfect.
De ervaring van K. Buruma met een Peugeot 3008 1.6 THP (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2009 - maart 2010) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1380 kg geplaatst op 22-11-2009:
Benzine verbruik met caravan nog geen ervaring. Met losse auto zeker geen 1:14 zoals geschreven, 1:10 is reeeler. Op lange afstand 1:12.
De ervaring van Haij Coenders met een Peugeot 3008 1.6 THP (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2009 - maart 2010) en een Fendt Topas 490 TF van 1438 kg geplaatst op 18-09-2009:
Met Johan Kluys eens een geweldige trekauto, verbruik bij een gemiddelde van 90 km met caravan 1 op 8 1/2
De ervaring van Johan Kluijs met een Peugeot 3008 1.6 THP (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2009 - maart 2010) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1200 kg geplaatst op 08-06-2009:
Geweldige trekauto. Wat heeft deze motor een kracht!
Gemiddelde verbruik met caravan ca. 1 op 8.
Zonder 1 op 14
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Peugeot 3008.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Richard met een Peugeot 3008 2.0 BlueHDi aut8. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2018-2020) en een Bailey Pegasus GT65 Genova van n.b. kg geplaatst op 08-06-2009:
Car tows with ease and the average mpg is 28.
De ervaring van David met een Peugeot 3008 1.6 BlueHDi (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2016-2018) en een Adria Aviva 442 PH van 1220 kg geplaatst op 08-06-2009:
We bought the Adria Aviva 442 after having bought the 3008 1.6 blue hdi 120cv. The geometry, brakes and weight of the car are good for towing the caravan but the engine does not have much strength and it must be revolutionized if we are going with a lot of weight. I recommend 2.0. In general we are happy.
De ervaring van michael greenwood met een Peugeot 3008 2.0 HDiF (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2009-2016) en een Elddis Avante 576 van 1450 kg geplaatst op 08-06-2009:
this outfit is stable good fuel econamey never had any bother with the noseweight its a dream to tow only snag is at motorway speeds the van tends to tug at the back of the car
De ervaring van Robert Liles met een Peugeot 3008 2.0 HDiF (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2009-2016) en een Elddis Xplore 505 van 1337 kg geplaatst op 08-06-2009:
I already had the Peugeot before I bought the Elddis which was our first caravan. Having checked the weight ratio, I was happy with the match. HOW WRONG I WAS! Ok, on paper the weights may be satisfactory but what really lets this outfit down is the suspension of the Peugeot. The 3008, whilst being a 'Crossover' type vehicle, is essentially the chassis & running gear of the medium hatchback 308 but with a taller body. It has a suspension system called Dynamic Roll Control which electronically prevents body-roll when cornering. Despite lengthy investigations with caravan magazines, Peugeot UK, suspension specialists, local Peugeot dealers, etc, there is no way of uprating the suspension. This resulted in the rear suspension of the car bottoming out on the bump-stops when towing the van. This is when both the car and caravan were totally empty! Please be careful and bear this in mind if you're planning to tow with a 3008.
De ervaring van John Birkinshaw met een Peugeot 3008 1.6 HDiF (112 pk/82 Kw, bouwperiode: 2011-2016) en een Bailey Pursuit 400-2 van 1090 kg geplaatst op 08-06-2009:
Just new to towing. Towed from North Devon to Hereford. Found the stability and road holding good. Braking good. Performance as per the software. Returned 33 mpg towing, as opposed to 45 mpg speed slightly faster going to North Devon. I noticed the engine was usually at iits max torque whillst in sixth gear on the motorway at 60mph and in 4th gear for steep hiills. I would say my combination is a very good match. Delighted
De ervaring van john price met een Peugeot 3008 1.6 THP aut. (156 pk/115 Kw, bouwperiode: 2010-2016) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 08-06-2009:
had this car since july 2013 very good at towing my alpine 2.... 2008.solo mpg disapointing
De ervaring van Richard Hamer met een Peugeot 3008 2.0 HDiF (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2009-2016) en een Elddis Avante 540 van 1412 kg geplaatst op 08-06-2009:
The 3008 2.0 diesel 150 BHP with the 6spd tiptronic auto box is a tow car dream, the power is smooth the gear change is seamless and it is very stable even though our van does not have the ATC installed. With the Elddis loaded to max I have not have any issue keeping the nose weight within 70kg provided you load the van over the axle and you only use light weight composite gas bottles in the front locker. Towing consumption is about 27mpg with 45mpg solo. We originally ordered a 3008 1.6 diesel with an EGC but this was a disaster it is neither an auto nor a manual we found the transmission unusable for either solo or towing and the tow limit (900kg) is not practical until you change the original fit fuel economy tyres to normal rubber after which the limit is (1100kg).
De ervaring van Bob B met een Peugeot 3008 2.0 HDiF (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2009-2016) en een Swift Challenger Sport 514 van 1380 kg geplaatst op 08-06-2009:
Have just collected a brand new Swift- Ace Statesman
(dealer special edition)with a mtplm of 1343kgs and before car and caravan were laden it was 4"(100mm) too high! - once connected it was so nose heavy that the dealer fitted a drop plate to raise the towball by 100mm to make the unit level! - ok short term not sure about long term?
De ervaring van GrantB met een Peugeot 3008 2.0 HDiF (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2009-2016) en een Swift Challenger Sport 524 van 1405 kg geplaatst op 08-06-2009:
A nice car and tows reasonably well but very low nose weight (70). We cannot carry anything in front locker other than gas bottle. Not sure how it would perform in poor road conditions, particularly ice and snow etc. we have decided to change to a Nissan Pathfinder - a real jump up in terms of power and a 4 x 4 which we want for al year round caravanning. Peugeot 3008 would be ok for a smaller caravan but we will be a lot happier with the Pathfinder!
De ervaring van Ian Moffat met een Peugeot 3008 2.0 HDiF (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2009-2016) en een Lunar Clubman CK van 1300 kg geplaatst op 08-06-2009:
Peugot 3008 150BHP to Lunar CK runs excellently but rear suspension requires stiffening up as tow ball height is low under soft cond.(i.e. grass)so I`m looking for a rear spring suspension kit
De ervaring van JOSE AQUILINO met een Peugeot 3008 2.0 HDiF (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2009-2016) en een Dethleffs Camper 550 van 1500 kg geplaatst op 08-06-2009:
ES CORRECTO ESTE CONJUNTO Y FIABLE
De ervaring van Mrs Brown met een Peugeot 3008 1.6 HDiF (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2009-2011) en een Abbey Aventura 312 van 1111 kg geplaatst op 08-06-2009:
Had this car for 2 months now. Towing the caravan reduces mpg to 28mpg, down from 50mpg solo. Fell for salesman patter. Previously had a 307 2.0 HDI, doing 37mpg towing the same caravan, but he said this "new" engine would do the job perfectly. NOT SO. GO FOR THE 2.0. Don't be misled!!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.