De ervaring van Hendrik-Jan Vennix met een Peugeot 806 2.0 (121 pk/89, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Wilk S4-450 EU van 1293 kg geplaatst op 06-05-2009:
Mijn ervaring heeft betrekking op een peugeot 806 HDI met 110 pk en 270 nm koppel. De caravan is een Wilk s4 450 eu.
Ik kon de helling bij Luik in de 3e versnelling naar boven met 90 km/u in de 3
Op de franse autobaan afhankelijk van de helling en snelheid in 4 en 5 gereden mey snelheden van 90 -100 km/h. Het dieselgebruik was dan 1:8
De motor bezit voldoende souplesse, trekt goed vanaf 2000 toeren. Wel viel het verbruik me tegen. Misschien heb ik teveel in de 5 gereden. Maar dat is lastig te bepalen als je geen verbruiksmeter aan boord hebt.
aanvulling 30sep09
In de zomervakantie naar Italie geweest, via Fernpass en de Brenner.
Ik heb nu bijna alles in de 4e versnelling gereden met 90-95 km/h, alleen de langer flauwe afdalingen reed ik in de 5. Het rijdt een stuk rustiger, je schakelt veel minder. Het verbruik is ook minder 1:8 in de meivakantie tegen 1:10 nu
De ervaring van W. Haverkort met een Peugeot 806 2.0 (121 pk/89, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Knaus Sudwind 450 EL van 1300 kg geplaatst op 02-03-2008:
Ik heb met de 806 uit 1996 een Knaus Sudland van 1300 KG goed kunnen trekken via Zwitserland naar Toscane. Op de terugweg veel auto's met pechgezien die in de file stonden voor de Gotthard tunnel maar ik heb nergens last van gehad.
De ervaring van rijntjes met een Peugeot 806 2.0 (121 pk/89, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Eifelland Holiday 495 TF van 1455 kg geplaatst op 27-10-2007:
Deze auto is als caravantrekker een absoluut drama.
Deze auto hebben wij 5 jaren in ons bezit gehad, in de tussentijd geen geschikte caravanspiegels voor kunnen vinden. Vergeet het maar als je Peugeot om raad vraagt.
Ook na aanpassing van de auto met een verbeterd koelsysteem liep de temeratuur te vaak onaanvaardbaar op. Na problemen in de tunnel van Lyon en de Godhart ben ik absoluut negatief over deze auto als caravan trekker.
De ervaring van F.P. v. Mil met een Peugeot 806 2.0 (121 pk/89, Kw bouwperiode: 1998 - 2000) en een Avento Avance Esclusivo 420 van 1220 kg geplaatst op 16-02-2007:
Ik rij zelf met deze combinatie en heb er veel plezier mee. De auto rijd goed ,je kan goed mee komen en op een helling moet je inderdaad gewoon terug schakelen en naar die 2600 toeren .prima
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.