Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Renault Trafic

Sorteer op:


Renault Trafic 2.5 dCi met een Dethleffs

De ervaring van Rob met een Renault Trafic 2.5 dCi (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Dethleffs van 1464 kg geplaatst op 28-11-2021:

Stabiele combinatie.. als een trein in het spoor. De Trafic heeft weinig moeite met de 1350kg van de caravan. Enige waar je aan moet wennen is dat de bus zelf een mega draaicirkel heeft. En bij krappe bochten dus ruim aansnijden. Nog niet mee in de bergen gereden maar in Nederland rijdt de combinatie vlot mee. Verbruik bij 90kmh of 100kmh scheelt zomaar 2 liter op de 100.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 2.5 dCi met een Knaus

De ervaring van Axel van der Kruk met een Renault Trafic 2.5 dCi (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Knaus Deseo plus van 1000 kg geplaatst op 27-10-2019:

Superstabiele combi. In 5e versnelling rond de 80 km/h rustig door het Franse land. Passerende vrachtauto's of bussen voelt de combinatie niet of nauwelijks. Inhalen zonder problemen.
Verbruik met caravan gemiddeld 1:10,5
Zonder Caravan 1:14. De 2.5 diesel rijdt moeiteloos de berg op in de 5e versnelling. Soms even terug naar 4.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 2.0 dCi met een Beyerland

De ervaring van Johan met een Renault Trafic 2.0 dCi (114 pk/84, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Beyerland Sprinter 470 TKM Sport van 1270 kg geplaatst op 08-12-2013:

Zeer fijne combinatie met trafic 2.0dci 115pk en beyerland sprinter 4.70tkm 1500kg. Naar zuid Frankrijk met 5 personen en volle belading geen enkel probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 2.5 dCi [QuickShift] met een Hobby

De ervaring van Remco met een Renault Trafic 2.5 dCi [QuickShift] (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Hobby De Luxe Easy 400 SB van 1089 kg geplaatst op 26-01-2013:

perfecte combinatie de trafic 2.5 2007 l2 quickshift dubbele cabine met een hobby ,
De heenweg naar spanje solo gereden met een flinke belading 500kg verbruik 1 op 9
Met caravan terug gereden via Andorra , in de bergen was het rijden een fluitje van een cent omdat de automaat de bergen perfect aanvoelde ( schakelde netjes optijd terug ), op de franse snelwegen cruisecontrol op 130 , verbruik terug weg 1 op 7,7 . combinatie woog ongeveer 3600kg .

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 2.5 dCi [QuickShift] met een Burstner

De ervaring van WillemA met een Renault Trafic 2.5 dCi [QuickShift] (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Burstner Belcanto 440 TS van 1326 kg geplaatst op 25-02-2012:

Probleemloze combinatie. Alleen in een plotselinge stortbui in combinatie met extreme spoorvorming in Tsjechië werd het wat avontuurlijk. Verder geen enkel probleem met turbulentie van vrachtwagens, ook niet met tegemoetkomende op secundaire wegen. Verbruik normaal 1 op 11, nu naar 1 op 8, op de Tsjechische stookolie zelfs 1 op 5,5 (wel stevig doorgereden).

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 2.5 dCi L1H1 met een Burstner

De ervaring van Frank Schram met een Renault Trafic 2.5 dCi L1H1 (135 pk/99, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Burstner Belcanto 540 TS van 1650 kg geplaatst op 14-03-2011:

Zeer goed trekker maar vooral zeer stabiel bij zijwind en vrachtwagens passeren.Rijd als op rails zelfs tot snelheden van 135 km .Geweldig tot aan de Noordkaap toe!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 2.5 dCi met een Dethleffs

De ervaring van Patrick met een Renault Trafic 2.5 dCi (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Dethleffs Beduin 545 V van 1570 kg geplaatst op 04-08-2010:

De 145 pk motor heeft geen enkele moeite met de dethleff 540 V. Door de vele ruimte in de auto is het heel goed mogelijk om de belading ideaal te maken.
Voor de bergen is veel schakelen niet nodig. Afgelopen jaar naar Italie geweest over de Fernpass en de Brenner de Dolomieten in het was lachen. Op de snelweg de cruisecontrol op de 110 en de auto loopt alles voorbij.
Verbruik solo 1 : 12,5 met caravan 1:9

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 2.0 dCi met een Knaus

De ervaring van wim met een Renault Trafic 2.0 dCi (114 pk/84, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Knaus Sudwind 500 FSD van 1075 kg geplaatst op 17-07-2010:

solo: 8,3 met caravan 12,3 met caravan is het heel stabiel rijden tot 115 km/uur ik heb snelheidsbegrenser op 110 gezet reed perfect

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 1.9 dCi 74 kw [Chiptuned] met een Chateau

De ervaring van Pim Boer met een Renault Trafic 1.9 dCi 74 kw [Chiptuned] (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Chateau Calista 450 Chalet van 1260 kg geplaatst op 15-04-2009:

Renault 1.9 dci 100 pk naar +/- 138 pk met chateau chalet 450 van max 1300 kg.Rijd geweldig,je merkt amper dat ie er achter hangt.Verbruik solo ong.1 op 12.75,combie ong 1 op 9.5 bij gem.90 kmu.Ik hou wel van doorrijden.Rij veel snachts,lekker rustig en dan is 120 een lekker gangetje.Ben van plan een Fendt 540 aan te schaffen dus ga even verder kijken wat zij dan doet.Fijne vakantie en suc6,Pim.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 1.9 dCi met een Hobby

De ervaring van André den Boer met een Renault Trafic 1.9 dCi (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1241 kg geplaatst op 02-08-2008:

Ik rij nu 5 jaar met deze combinatie. Een erg stabiele. Bij inhalen van vrachtauto's is nagenoeg geen reactie te merken bij tubulentie rondom de vrachtauto's. In Frankrijk een keer 130 gereden (af te raden ivm remweg), als een trein. De auto had 100 pk. Hiermee kwam ik in Zuid Duitsland, Oostenrijk en Noord Italië duidelijk vermoegen/trekkracht tekort. Je kwam wel de bergen over, maar het ging erg moeizaam. Vorig jaar de motor laten chiptunen (via Ziptuning Utrecht).
Dit had ik eerder moeten doen. Inhalen, ook op een niet al te stijle helling, gaat prima. Wordt het steiler onderweg dan moet er wel geschakeld worden. Waar eerst met 40/50 km per uur naar boven geklauterd werd in z'n 3 gebeurt dit nu met 70/80 in z'n 4. Let wel het is dan behoorlijk stijl. De hellingen waarop je met deze snelheid omhoog gaat komen misschien op een reis van Nederland naar Italië 3/5 keer voor.
Bij de aanschaf van een volgende auto ga ik uit van een diesel (ideaal) en minimaal 140 pk, liever 150. Meer is niet nodig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 1.9 dCi met een Knaus

De ervaring van G.J.Bakker met een Renault Trafic 1.9 dCi (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1242 kg geplaatst op 22-09-2007:

Kruissnelheid tusen de 100 en 120 km. Moet inderdaad op hellingen er aan sjorren, maar bij juiste versnelling kan je redelijk de snelheid er in houden. Uitermate stabiele combinatie. Voertuig is duidelijk de baas.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 2.5 dCi [QuickShift] met een Burstner

De ervaring van M v gils met een Renault Trafic 2.5 dCi [QuickShift] (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een Burstner Ventana 465 van 1350 kg geplaatst op 26-07-2007:

de combinatie van trafic 2,5 dci quickshift l2h1 en burstner ventana is super , tijdens de rit naar spanje af en toe een keer terug van de 6e naar de 5e versnelling en dan weer fluitend naar boven , 110 km p u continu zonder enig probleem

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 2.5 dCi L1H1 met een Dethleffs

De ervaring van R. van Dijk met een Renault Trafic 2.5 dCi L1H1 (135 pk/99, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Dethleffs Camper 560 SK van 1570 kg geplaatst op 04-05-2007:

Dit gaat, zoals de trekkerscore al aangeeft, prima. Mijn ervaring is dat de score wel aan de bescheiden kant is. Dus: chippen die bus (b.v. de Ventura powerbox + turboaanpassing) en rijd comfortabel en veilig naar verre oorden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 1.9 dCi met een Hobby

De ervaring van R. Manders met een Renault Trafic 1.9 dCi (82 pk/60, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1579 kg geplaatst op 06-11-2006:

Waardeloze combinatie, zelf op de A12 had hij al moeite om omhoog te komen (de wagen en caravan waren leeg)

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Trafic 2.5 dCi met een HomeCar

De ervaring van C.Hebben met een Renault Trafic 2.5 dCi (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2006 - 2015) en een HomeCar Racer 44 (2.3) van 1190 kg geplaatst op 01-11-2006:

Perfecte auto als trekker, brennerpas is zelfs in de 4e versnelling een peuleschilletje (ruim boven de 100km/uur)
Men kan alle spullen in de auto kwijt waardoor de combinatie erg stabiel is, zelfs met 130 km/uur.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Renault Trafic.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Renault Trafic 2.0 dCi met een Eriba

De ervaring van goran met een Renault Trafic 2.0 dCi (114 pk/84 Kw, bouwperiode: 2006-2015) en een Eriba Nova 555 van 1600 kg geplaatst op 01-11-2006:

Trafic se med vleko prikolice dobro znajde na magistralnih cestah in, če vouiš po omejitvah tudi na AC. Težave nastopijo, če od trafica pričakuješ, da bo na AC v strm hrib brez težav v šesti prestavi prehiteval, za takšno početje potrebuješ 4 prestavo in obrate blizu 4000, sicer pa to potrebuješ zelo redko in je trafic že zaradi svoje lastne teže odlično vlečno vozilo. Le pozor! Pri vožnji vzvratno lahko trpi sklopka.


Renault Trafic 1.9 dCi met een Elddis

De ervaring van sean met een Renault Trafic 1.9 dCi (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 2003-2006) en een Elddis Crusader Typhoon van 1527 kg geplaatst op 01-11-2006:

tows well but needs a form of stabelizer


Renault Trafic 2.0 dCi met een Knaus

De ervaring van Vcelka Maja met een Renault Trafic 2.0 dCi (114 pk/84 Kw, bouwperiode: 2006-2015) en een Knaus Sport 420 LD van 1240 kg geplaatst op 01-11-2006:

Clovece, ten traffic vychazi lepe. Souprava s tvym karavanem by nepresahla 3.5 tuny ! To znamena zadny problem s N1, zadne dalnicni znamky nad 3.5 t. Jestli to nekdy budu resit, vyberu si asi opravdu trafone. Posilam vypocitane hodnoty jizdnich vykonu. Mrkni zejmena na akcelerace s tvym karavanem - nasledne poslu srovnani s Multakem 2.5 TDI 130k. Ty vykony jsou v podstate shodne, ale multak presahne a par desitek kg 3,5 t


Renault Trafic 2.0 dCi met een Knaus

De ervaring van Vcelka Maja met een Renault Trafic 2.0 dCi (114 pk/84 Kw, bouwperiode: 2006-2015) en een Knaus Sport 420 LD van 1240 kg geplaatst op 01-11-2006:

Clovece, ten traffic vychazi lepe. Souprava s tvym karavanem by nepresahla 3.5 tuny ! To znamena zadny problem s N1, zadne dalnicni znamky nad 3.5 t. Jestli to nekdy budu resit, vyberu si asi opravdu trafone. Posilam vypocitane hodnoty jizdnich vykonu. Mrkni zejmena na akcelerace s tvym karavanem - nasledne poslu srovnani s Multakem 2.5 TDI 130k. Ty vykony jsou v podstate shodne, ale multak presahne a par desitek kg 3,5 t


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Caravan (te?) zwaar

Hoe meer PK's, hoe beter?

Wet- en regelgeving

RDW auto

 

©2024 Caravantrekker