De ervaring van Edwin Weekhout met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 aut. (152 pk/112, Kw bouwperiode: oktober 2011 - juni 2015) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 03-08-2024:
inmiddels alweer een jaar mijn yeti 1.8 tsi 4x4 uit 2013 in mijn bezit.
Wat een fantastische auto.
Ik heb hem wel getuned naar 210 pk ipv 152 pk en de koppel is nu 340 nm ipv 250 nm.
Afgelopen jaar naar Frankrijk, luxemburg en Duitsland geweest.
Heb percentages tot 15 % gehad en dat was geen enkel probleem.
60 km binnendoor van Luxemburg naar duitsland met al die haarspel bochten is een kinderspel.
De benzine verbruik over 2500 km was ongeveer 1 liter op 7.8 km.
viel mij nog mee.
Normaal 100 km op de snelweg 1 liter op 13 a 14 km.
Ik ben tevreden.
De ervaring van George Jongen met een Skoda Yeti 1.2 TSI aut. (110 pk/81, Kw bouwperiode: juni 2015 - 2018) en een Beyerland Vitesse 400/2 Lx van 1130 kg geplaatst op 16-05-2023:
Prima rustig stabiel weggedrag. Ik rijd altijd in de S stand. De automaat schakelt dan eerder terug en is alerter op het gas. Verder hoor ik weinig motorgeluid.
Heel fijne auto, mijn tweede Yeti.
De ervaring van Rob Eppink met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2010 - juni 2015) en een Burstner Premio 485 TK van 1160 kg geplaatst op 04-02-2021:
Wat een feest met deze caravantrekker.
Lange hellingen in de Ardennen/Eiffel, terrascamping in Frankrijk, de Alpen over.....
Van de snelweg tot op de camping grandioos. Deze Yeti is een echte trekker.
Blijft met de caravan op de trekhaak mooi vlak, helt niet achterover. Achteras staat dicht bij de trekhaak.
Auto is relatief klein t.o.v. de Buerstner. Betekent dat de caravan wind vangt. Brandstofverbruik gaat van 1<>15 naar 1<>10.
Flexibele achter-stoelen geven ruimte om gewicht auto<>caravan optimaal af te stemmen.
Hele fijne stabiele combinatie.
De ervaring van F Hopster met een Skoda Yeti 2.0 TDI GreenTec (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2011 - juni 2015) en een Chateau Calista 450 HMF van 1240 kg geplaatst op 13-03-2020:
Rijd zeer goed en trekt zeer goed en een zeer goede combinatie
De ervaring van G. van Amstel met een Skoda Yeti 1.2 TSI aut. (105 pk/77, Kw bouwperiode: maart 2010 - juni 2015) en een Eriba Touring Familia 310 van 900 kg geplaatst op 04-07-2019:
Mijn ervaring met de combinatie is goed. Wel rijd ik meestal in de S stand van de automaat. Het lijkt dat hij dan minder brandstof verbruikt op de verbruiksmeter en door hogere toeren nog veel beter optrekt. Op de snelweg zoek ik meestal een snelle vrachtwagen om (op afstand) voordeel te hebben van de slipstream. Het verbruik loopt daardoor terug van 10 ltr tot 8 ltr per 100 km.
De ervaring van Erik Schouten met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 aut. (152 pk/112, Kw bouwperiode: oktober 2011 - juni 2015) en een Knaus Sport 450 FS van 1230 kg geplaatst op 21-01-2018:
Met de combinatie naar Kroatie geweest, 2 fietsen op de dissel.caravan gewogen was 1400kg. Bijna overal in de hoogste versnelling gereden, verbruik 1:8.
Door de 4 wiel aandrijving groot voordeel op drassige ondergronden en steil hellingen met split.
De ervaring van Rob met een Skoda Yeti 1.2 TSI (105 pk/77, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Trigano Rubis 420 van 1000 kg geplaatst op 02-05-2017:
Met een Rapido club 42 evolution beladen 1075 kg.
De Yeti rijdt goed met deze caravan. Hij trekt als de beste . Hellingen van 10 % geen enkel probleem erg stil. Ook de hoogste versnelling goed bruikbaar. Verbruik ca 1 op 11 afhankelijk van het traject. Heb Trigano ingevoerd omdat dit de opvolger is van de Rapido.
De ervaring van J K met een Skoda Yeti 1.4 TSI (125 pk/92, Kw bouwperiode: juni 2015 - 2018) en een Dethleffs Camper 430 DB van 1257 kg geplaatst op 17-01-2017:
Skoda Yeti met Dethleffs camper 430 DB ( 1300kg)
Vorige zomer een rondreis door Spanje en Portugal gemaakt met deze combinatie. Auto is een prima caravantrekker en caravan ligt stabiel achter de auto.
Caravan weegt 1300 kg ( weegbrug) en kogeldruk is ong 75 kg.
Het verbruik varieert tussen 1 op 8 tot 1 op 9 bij 100 km/h., waarbij meestal met cruise control in de 5e versnelling wordt gereden.Zonder caravan ligt verbruik 1 op 14,5 .Even versnellen om een vrachtauto in te halen gaat prima.Ook bergop is geen probleem .
Ik heb zeer goede eraringen met de caravanspiegels van EMUK.Eenmaal goed afstellen en zeer eenvoudige montage en totaal geen trillingen.
Mede door de goede stoelen en weinig geluid in het interieur is het een prima auto voor langere reizen.
Dit is onze 2e Yeti en zijn er nog steeds heel tevreden over.
De ervaring van huib met een Skoda Yeti 1.2 TSI aut. (105 pk/77, Kw bouwperiode: maart 2010 - juni 2015) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1163 kg geplaatst op 11-09-2016:
Heb nog steeds een Skoda yeti 1.2 TSI Turbo schakel (6) bouwjaar sept 2013 eerste model. Inmiddels de Beijerland ingeruild voor een Hobby de luxe 400 SF Bj 2007 max 1200kg. Het gekke is dat de Skoda waar ik mee rijd er totaal geen moeite mee heeft. De auto doet gewoon zijn werk. In de 5e versnelling rijd de auto met caravan op de snelweg in Nederland maar ook buiten Nederland prima met de snelheid van 90 km per uur. De extra's die er nu op zitten zijn een fietsen drager achter op de caravan en aan de voorkant een fietsen drager. achterop een elektrische fiets en voor een normale toer fiets. vermoedelijk overschrijd ik de 1200 kg. de caravan is gewogen met belading en kwam uit op 1200kg plus Stella fiets zonder accu 25kg en sport fiets 17 kg. 1242kg. We zijn dit jaar in het voorjaar weer naar st. Tropez. geweest. gemiddeld 90 á 95 km p/u gereden in de 5e versnelling. bij steile afdalingen terug schakelen naar de 4e en soms naar de 3e versnelling gewoon op de motor afremmen behoud van de remschoenen. De auto komt goed in het verkeer mee. Rij je harder dan 95km krijg je last van zuiging van het vrachtverkeer dan voel je de caravan iets slingeren, gas terug en op vangen bij 90 km. Rij je op cruise control dan moet je bij het klimmen opletten en soms terug schakelen naar de 4e versnelling. Maar auto en caravan doen het prima, het verbruik was gemiddeld 1:10 met benzine van shell. de banden zijn ook weer gevuld met stikstof. De caravan spiegels zijn van Emuk deze zijn wel duur maar marktplaats is geduldig. Ook zijn ze trilling vrij en in enkele secondes te plaatsen. wij hopen met deze combinatie nog vele mooie en veilige vakanties en kilometers te mogen maken.
De ervaring van F Hopster met een Skoda Yeti 2.0 TDI GreenTec (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2011 - juni 2015) en een Chateau Calista 450 Mon Reve van 1200 kg geplaatst op 06-09-2016:
We hebben de yeti een paar maand en 4 weken met de caravan gereden. In een woord een geweldige auto en ideaal om een caravan te trekken.
De ervaring van Jan Derksen met een Skoda Yeti 1.4 TSI 4x4 (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2015 - 2018) en een Fendt Bianco 465 SFB van 1450 kg geplaatst op 29-06-2016:
Skoda Yeti 1.4TSI 4x4 Style met Fendt Bianco 465 SFB.
Als caravantrekker een voltreffer: zeer stabiel, prima trekkracht in alle (6) versnellingen. Verbruik solo 1:15,6, met caravan 1:9,3 , handmatig gemeten, niet via het systeem. Kogeldruk 80 kg, caravanbelading ongeveer 1450 kg, 2 personen met samen ongeveer 150 kg belading. Doel reis: Zweden, 2800 km. Gebruikte caravanspiegels: Emuk Tiguan, vanwege de perfecte pasvorm, trillingsvrijheid en simpele (de)montage.
Een kruissnelheid van 90 km/u is prima te doen, bij inhaalmanoeuvres 105 km/u, zonder neiging tot \\\"kwispelen\\\". De kogeldruk voor de 4WD is 85 kg i.p.v. 80 kg voor de voorwiel aangedreven versie, ook de tankinhoud is anders: 60 liter i.p.v. 55 liter.
Onze vorige auto was een Hyundai IX35 2.0 LPG. In vergelijking met deze auto valt de vergelijking in (vrijwel) elk opzicht in het voordeel uit van deze Skoda Yeti, die was stabieler, sneller en liep voordeliger.
Een kleine aanvulling, deze keer onder Nederlandse omstandigheden, met een Hobby de Luxe 390 met verzwaarde as, beladen tot ongeveer 1300 kg. Kogeldruk 75-80 kg.
Vanuit Twente via Zwolle, daarna via Heerenveen over de Afsluitdijk naar de kop van Noord Holland, ongeveer 190 km. Onderweg windkracht 4-5 vanuit het westen, op de Afsluitdijk windkracht 5 pal tegen. Het eerste deel verbruik 1:7,7. Op de Afsluitdijk 1:6,8. Een kruissnelheid van rond de 90 km in de 6e versnelling was goed mogelijk. Op de terugweg was de Yeti aanzienlijk minder dorstig, gemiddeld verbruik over de heen-en terugweg was 1:9,4.
Begin 2017 staat een wintersportreis met Yeti & Fendt naar Oostenrijk op de rol, we zullen proberen hiervan een gebruikers-update weer te geven.
Inmiddels zit de wintersportvakantie er (helaas) op. De Yeti heeft ons opnieuw in positieve zin versteld doen staan: niet alleen is de Yeti opnieuw een zeer stabiele caravantrekker gebleken, hij is ook een perfecte bergbeklimmer. Bij bergopwaarts rijden naar de camping, hadden we niet eens in de gaten dat het zo soepel en vanzelfsprekend ging.
Waar we in de voorgaande keren met andere auto's de hulp van de campingsleepdienst nodig hadden, ging nu alles vanzelf; de sneeuwkettingen zijn alleen gebruikt om het omleggen thuis te oefenen. Ook het verbruik was zeer acceptabel: met caravan 1:7.9 en solo 1:14.1.
De cruise control konden we normaal gebruiken, ook in de zesde versnelling, we probeerden zoveel mogelijk een tempo van 90 tot 100 km aan te houden en dat ging prima, bij inhaalmanoeuvres kon de snelheid probleemloos opgevoerd worden tot 110 km.
De ervaring van Paul van Besouw met een Skoda Yeti 1.6 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: november 2011 - juni 2015) en een Sprite Super 420 CT van 1200 kg geplaatst op 19-06-2016:
Ik heb hele goede ervaring met de combinatie Skoda Yeti 1.6 TDI en de Sprite 410 TF Super 1200 kg.
Zowel op vlakke weg als in de bergen.
Het brandstofgebruik is ca 1:10 of minder.(soms 1:14)
Ik heb verschillende spiegels gebruikt (veel teleurstellingen), maar op dit moment zeer goede ervaringen met Milenco III spiegels voor wat betreft de- en montage, trillingen en verstelbaarheid.
De ervaring van J. Lagendijk met een Skoda Yeti 1.4 TSI (122 pk/90, Kw bouwperiode: mei 2010 - 2018) en een Hobby De Luxe Easy 400 SF van 1100 kg geplaatst op 10-02-2016:
Inmiddels is de Kip ingeruild voor een Hobby met een max. gewicht van 1200 kg. Ook hiermee heeft de Yeti 1.4 geen moeite en zijn ook steile hellingen op de camping zonder motorgeloei en verbrand rubber goed te nemen. Minpunten: hoog verbruik, maar ook nogal wat reparaties (verroeste achterremschijven, verstuiver, airco-condensor). Een plezierige auto, maar de kwaliteit doet hem wat mij betreft de das om.
De ervaring van Dick K met een Skoda Yeti 1.4 TSI aut. (125 pk/92, Kw bouwperiode: juni 2015 - 2018) en een LMC Munsterland 495 E van 1277 kg geplaatst op 13-07-2015:
Omdat er geen spelingsruimte zat in de combinatie met een Yeti 1,2 heb ik in oktober 2014 de overstap gemaakt naar een 1,4 DSG.
Op 12 juli 2015 draaide de teller op 10.000 km en heb ik de eerste vakantie achter de rug.
Na me aanvankelijk aan een hoog benzineverbruik te hebben geërgerd, ben ik nu tevreden als ik gemiddeld solo iets van 13,5/14,0 bereik.
In de vakantie, in Frankrijk geen tolwegen, viel het verbruik behoorlijk tegen. Op onze rit via Normandië, Bretagne, Loirevallei en via de Sommevallei retour haalde de combinatie een krappe 1:7,50 en dat was even schrikken.
Het rijden zelf ging echter uitstekend en de maximumsnelheid van 90 km/u kan met gemak worden bereikt en volgehouden. De DSG schakelt dan wel naar tussen de 5 en 7 terug op de hellingen.
Hellingen van 8% waren geen probleem voor de Yeti.
Olieverbruik nihil.
We trokken op met een Citroen Picasso 1,6 met een 1100 kg zware Adria. Die combinatie had ten opzichte van de Yeti meer moeite maar liep een stuk zuiniger.
De ervaring van huib met een Skoda Yeti 1.2 TSI aut. (105 pk/77, Kw bouwperiode: maart 2010 - juni 2015) en een Beyerland Wenge 400/2 van 1170 kg geplaatst op 08-02-2015:
Ik heb een skoda yeti 1.2 TSI turbo schakel (6) bj sep 2013 eerste model, en een Beyerland quartz 400-2 ledig 1000kg bj 1996 In de zomer van 2014 zijn we op vakantie geweest naar frankrijk st. tropez.
Motorisch is deze auto erg stil, ook met een caravan achter je aan. De snelheid die we gemiddeld rijden is 90 /95 km/p/u in de 5e versnelling Deze snelheid behoud je zo wel bij de berg op als af met cruise control, dus geen rem slijtage. Op de dissel staan twee tour fietsen. dus de caravan is redelijk beladen.
Het verbruik was gemiddeld een op tien met benzine van shell daar rijd je meer kilometers mee de banden van de auto en caravan zijn gevuld met stikstof. Het rode vlak op de benzine meter geeft aan dat je met caravan nog 25 km kunt rijden, (bij mij stond het zweet in me handen doe ik nooit meer!!) luxenburg tanken he. In 2015 gaan we weer naar frankrijk richting spanje de millau brug. moet een makkie zijn voor deze auto
De ervaring van fam_zoomers@hotmail.com met een Skoda Yeti 1.4 TSI (122 pk/90, Kw bouwperiode: mei 2010 - 2018) en een HomeCar Racer 45 Spirit van 1230 kg geplaatst op 02-11-2014:
Sinds juli in het bezit van een Yeti outlander ( 2014 ) 1.4 TSI 122 pk. Ik trek een HomeCar 45 racer uit 2001. Max gewicht incl. belading 1300kg.Kogeldruk 80 kg
Afgelopen zomers naar de Ardeche geweest. Caravan woog toen 1250 kg. Verbruik met caravan gemiddeld 1 op 7/8. De 6e versnelling is alleen op een vlakke weg te gebruiken. Even gas bijgeven is er niet bij. Heb veel in 3e,4e en 5e versnelling gereden.Veel schakelen dus. Dat is niet erg want de auto trek dan prima. Echt klimmen hoofdzakelijk in de tweede versnelling. Verbruik gaat dan naar 1 op 6
Combinatie ligt stabiel op de weg, maar je merk goed dat er een relatief zware caravan achter hangt. Verbruik zonder caravan vind ik hoog. Bij veel korte stukken mag je blij zijn met 1 op 9/10. Meer lange afstanden wordt het beter maar 1 op 14 heb ik nog nooit bereikt.
Heb geen noemenswaardig olie verbruik. Ik denk erover te auto te laten tunen naar 147 pk ( 260 nm) Toch vind ik het een fijne auto en je komt met de caravan overal. Maar dat het nu een geweldige trekauto is voor mijn gewicht caravan is niet juist.
De ervaring van M. Voogt met een Skoda Yeti 1.4 TSI (122 pk/90, Kw bouwperiode: mei 2010 - 2018) en een TravelSleeper Costa 468 van 1090 kg geplaatst op 04-10-2014:
Nu 3 jaar ervaring met een Yeti 1.4 en Travel Sleeper kunnen wij met stelligheid zeggen.... een geweldige combinatie.
De caravan hangt zeer stabiel achter de Yetti en merkt nauwelijks dat er iets achter de auto zit.
Vele malen naar Frankrijk, Istrie, Italië en door Oostenrijk. De bergen werden moeiteloos genomen en op de grote wegen is het ontspannen rijden.
Het verbruik in de vakantie periode is gemiddeld 11L/100km.
Normaal zonder caravan is het verbruik ca. 8 a 9 L/100 km.
Ik ben een redelijk pittige rijder, maar geen echte hard rijder.
De caravan weegt beladen ca. 1300 kg.
Al met al is de Yetti een uitstekende trekker
De ervaring van Goossens met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2010 - juni 2015) en een Swift Challenger 480 SE van 1290 kg geplaatst op 01-08-2014:
Ik trek al 3jaar een Swift(max. 1300kg) met een Yeti 4X4 DSG 140pk.De auto heeft voldoende kracht in alle omstandigheden.
Bij het voorbijsteken van vrachtwagens blijft de caravan goed in koers,beter dan bij mijn vroegere Volvo 470 break.Als het kan rijd ik op cruise control ,zeer ontspannen!Je voelt de bak bijna niet schakelen.Het is zeer zelden dat ik manueel moet tussenkomen.
Mijn 2 fietsen,de voortent en de ligzetels krijg ik gemakkelijk in de wagen.
Het verbruik is 10l/100km.
Van mijn 6 auto's die ik als trekker gehad heb is dit de beste.
De ervaring van industriemolens met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2010 - juni 2015) en een Dethleffs Camper 390 FS van 1205 kg geplaatst op 13-07-2014:
Yeti 2.0TDI DSG 4x4 is een perfecte caravantrekker. Veel kracht bij lage toeren, de automaat en de korte afstand tussen de achteras en de trekhaak maken dat je nauwelijks merkt dat er een caravan aan de haak hangt. Verbruik 1:10,5. Bij 95 - 100 km/uur tegen wind ca. 1 liter op 9km.
De ervaring van fam.goemans-somers met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Eriba Nova GL 390 van 1200 kg geplaatst op 30-05-2014:
Met de Skoda Yeti 1.8 TSI [4x4] moeiteloos en veilig met de caravan rondtrekken . (mei 2014)
Enige jaren geleden moest onze Transit vervangen worden door een andere auto. We wilden voor onze Eriba Nova 390 een goede, betrouwbare en comfortabele trekker.
En, als het binnen het budget zou passen een 4x4.
Na veel gezoek hadden we een short list van automerken en typen.
Maar de kijst waas niet compleet. Caravantrekker maakte ons erop attent dat daar de Skoda Yeti nog aan ontbrak.
Na een proefrit met een showroommodel Yeti 1.8 4x4 en onze Eriba Nova 390 (1500 kg as) bleek de combinatie als een blok op de weg te liggen. Het moeiteloos overbruggen van de hoogteverschillen rond de Posbank en snel even vrachtauto’s passeren maakten deze Yeti onze favoriet. En uiteindelijk is het deze auto geworden van de Volkswagen-Audi-Group.
Ondertussen weten we na een paar jaar praktijkervaring, dat met vakantiebelading onze Eriba ongeveer 1300 kg. weegt en dat deze Yeti-Eriba-combinatie zich perfect gedraagt onder alle (weer)omstandigheden in alle delen van Europa. Kruipstroken behoren tot het verleden en de cruise control op 105 is standaard. (Hé, bij deze luxe niet zeuren over verbruik, dat overigens mèt caravan op een mooi gemiddelde ligt van 12 liter euro loodvrij /100 km).
Ook is de tractor van de boer niet meer nodig om ons van het modderige grasveld of de besneeuwde wintersportcamping op het asfalt te zetten.
Deze ‘all-season’-combinatie staat voor ons garant om veilig te gaan en te staan, waar en wanneer we willen.
Deze week werd de combinatie weer op de proef gesteld.
We stonden vanwege een ‘Abrahamfeestje’ met de Hemelvaartweek in Drenthe en de weersomstandigheden waren extreem. Tot 100 mm. regen viel er in een paar dagen.
Nadat de regen net was opgehouden zijn we van het ‘ondergelopen’ natuurkampeerterrein vertrokken naar een eigen terrein van de Nederlandse Caravan Club.
Moeiteloos bleek onze combinatie met deze omstandigheden om te gaan. Het verstevigde ons vertrouwen, dat we - met het plezier dat bij een vakantie hoort - over een paar maanden met deze combinatie een trektocht naar en over IJsland kunnen maken.
Zie ons filmpje op YouTube https://www.youtube.com/watch?v=lzUmW5Bd0eA&feature=youtu.be , dat zeker niet zou misstaan in de Yeti-test van BBC-team Top Gear te zien op (http://www.topgear.com/uk/videos/clarkson-drives-a-skoda-yeti-part-3-series-16-episode-1) .
Met vriendelijke groet.
Fam. Goemans-Somers. Noord-Holland.
De ervaring van Piet van der Horn met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Dethleffs Beduin 540 van 1500 kg geplaatst op 02-12-2013:
Wij zijn met onze Yeti 1.8 TSI (4x4) en Dethleffs Beduin 540V tot in Zuid-Frankrijk geweest, de heenreis via Millau en terug over veel binnenwegen, als combinatie totaal ruim 4.000 km zonder problemen afgelegd, brandstofverbruik gemiddeld circa 13 liter per 100 km, olieverbruik totaal 0,5 liter, heerlijk stabiele combinatie, de auto geeft geen krimp en rijdt schijnbaar moeiteloos op de kleine binnenwegen, ook in de Pyreneeen en Auvergne. Maximum snelheid waar mogelijk 95 km per uur, vaak wat minder. De auto was zoveel mogelijk beladen en de caravan weegt beladen circa 1450 kg. Volgend jaar gaan we zeker weer!
De ervaring van Nico van der Burg met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Fendt Saphir 495 SFB van 1480 kg geplaatst op 05-10-2013:
Wij zijn deze zomer naar Frankrijk geweest met een Fendt 495 Sfb van 1230 kg beladen tot 1600 kg,we hebben hellingen van 7 tot 12 % genomen met13 haarspeld-bochten tot de top en dat ging probleemloos.Ook vanuit stilstand kwam de combinatie goed weg.Op de autoroute ging het inhalen van vrachtverkeer in de 4e of 5e versnelling van 95 km/u met gemak naar 110km/u en zonder enig slingerend effect.De Yeti is zeer stil en geeft de indruk alles moeiteloos aan te kunnen.Al met al naar mijn mening en gevoel een perfecte trekauto waar ik zeer tevreden mee ben.
De ervaring van H.Langewender met een Skoda Yeti 1.4 TSI (122 pk/90, Kw bouwperiode: mei 2010 - 2018) en een HomeCar Rally 45 FHU Trophy van 1275 kg geplaatst op 13-09-2013:
We rijden sinds februari 2011 in een Skoda Yeti 1.4TSI, nu 45000 op de Teller.
2x op Vakantie geweest met een lichtere Caravan (1000kg). Dit jaar (2013) voor het eerst met een HomeCar Rally45, beladen +/-1280kg naar Italië via Zwitserland.
De hoge trekkracht bij een laag toerental is duidelijk merkbaar. Op hellingen van 5-6% in de 3e versnelling kunnen vrachtwagen meestal nog voorbij gereden worden.
Brandstofverbruik was wel 11L/100km, had geen noemenswaardig Olieverbruik. Op de vlakke weg ontspannen rijden in de 6e versnelling op de cruise-control +/- 95km/h, gemakkelijk met de vrachtwagens mee en zo nodig ook voorbij. Kortom, ook dit jaar met bijna 1300kg erachter nog geen spijt van onze Yeti.
De ervaring van René met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (140 pk/103, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Fendt Saphir 495 SFB van 1480 kg geplaatst op 13-08-2013:
Ik rij in een Skoda Yeti - 2.0 TDI cr [4x4] 140PK en een Fendt 495TFB uit 2010.
Mijn ervaringen zijn dat de auto de caravan zeer goed trekt.
Verbruik bij een gemiddelde snelheid van 90 km/u is ca. 1:10.
Bij hellingen op snelweg van 7%, moet je soms wel terug naar de derde versnelling, maar trekt hij zo op tot 100 km/u.
De ervaring van H.van Buijtenen met een Skoda Yeti 1.4 TSI (122 pk/90, Kw bouwperiode: mei 2010 - 2018) en een Kip Sky Line 44 TDB Special van 1260 kg geplaatst op 12-05-2013:
Sinds mei 2012 in het bezit van de Yeti 1.4 TSI Greentech Comfort. Ik ben hier ronduit zeer tevreden over. Met name de wegligging is zeer stabiel ook met twee fietsen achterop de caravan. De motor loopt uitstekend. Hoewel ik zeker id zesde versnelling kan rijden doe ik met de caravan veel in z'n vijf. Het schakelen verloopt prettig. vooral op de vlakke weg maak ik toch gebruik van de cruisecontrol. Meestal rijd ik met deze combinatie ( kip skyline 44 TDB-special sports ) rond de 90 km. per uur. Het brandstofverbruik bedraag dan tijdens wintersportreis een op 8 a 9 en in de zomer 1 op 9 a 9,5. Tot nu toe is er 1x een halve liter olie bijgevuld ( uit voorzorg ) bij kmstand 11.500. Nu bij 17.000 km nog geen nieuwe olie bijgevuld. Er zijn drie vakanties met deze combinatie geweest . 1. Zuid-Frankrijk. 2. Zuid-Duitsland 3. Oostenrijk ( wintersport )
Kortom... zeer enthousiast. ( zie ook review autoweek )
De ervaring van muller met een Skoda Yeti 1.4 TSI (122 pk/90, Kw bouwperiode: mei 2010 - 2018) en een Fendt Saphir 420 QF van 1225 kg geplaatst op 22-04-2013:
Ik ben uiterst tevreden verbruik (helaas) 1:8 bij 80 a 90 km. zonder caravan 1:14.
Stabiliteit heel goed, je moet je hoofd er bij houden anders vergeet je de caravan. OP de Brenner kan ik normaal meekomen met het overige verkeer. op vlakke wegen kan ik vaak in de 6e rijden. de yeti doet wat hij beloofd. nu afwachten wat deze motor op langere termijn doet.
o ja bij constant 90 op de zuidfranse autobaan met stevige hellingen is het olie verbruik hoog vind ik. (1/2 liter op 1400 km)
Volgens de dealer komt dat door de turbo, normaal is er amper olieverbruik.
n.b olieverbruik was alleen de eerste rit, daarna niets meer gemerkt van verbruik.
De ervaring van Engel Geukens met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Hobby La Vita Veneto 460 UFe van 1375 kg geplaatst op 15-07-2012:
We zijn eind mei/de eerste helft van juni via de Eiffel (D) uiteindelijk in de omgeving van Lyon uitgekomen. Het was de eerste keer met de Yeti 1.8 TSi (4x4) en een Hobby 460 UFe, ledig gewicht 1070 kg, belade max. 1400 kg. De belading zal daadwerkelijk wel minder zijn. We hebben de Yeti dec. 2011 mede gezien de goede recensies hier en daar hebben we geen moment spijt van gehad. De combinatie rijdt als een tierelier. BVoor het eerst in jaren heb ik weer prettig met de caravan gereden.
De ervaring van O.R. van der Hoeven met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Eriba Touring Puck 120 van 580 kg geplaatst op 07-07-2012:
Afgelopen maand met de Yeti 1.8 TSI 4x4 (door dealer getuned tot 154KW) met een Eriba puck naar Zuid Frankrijk geweest. We hadden geen enkele ervaring met caravan rijden maar het was een fantastische ervaring. Ook in de Verdon geen enkel probleem met 19% hellingen. Nu is de Eriba Puck natuurlijk ook wel een van de lichtste en kleinste caravans dus dat de Yeti het ( erg) goed zou doen was niet echt een verrassing. De hellingen achter Luik neemt hij fluitend. Het verbruik gedurende de heen en terugreis met een snelheid van tegen de 110 km/h lag rond de 1: 11.Stukken beter dan ik had durven hopen Omdat veel auto's toch de neiging hebben bij zwaardere belasting en in bergachtig gebied meer olie te gaan gebruiken dit extra in de gaten gehouden maar we hebben gedurende hele vakantie ( 3800 km) geen olie verbruik gemeten.De vierwielaandrijving doet het fantastisch. Ook op natte ondergrond trek hij de caravan weg zonder dat de wielen spinnen. Kortom, voor mij is deze Yeti niet alleen een geweldige caravantrekker maar ook nog eens de leukste auto die ik tot nu toe heb gehad.
De ervaring van W.Kuiper met een Skoda Yeti 1.4 TSI (122 pk/90, Kw bouwperiode: mei 2010 - 2018) en een Kip Celebration 41 van 1225 kg geplaatst op 03-02-2012:
Wij zijn 2x naar Frankrijk geweest met een Kip Traveller 41TDB en 2 fietsen voorop de dissel. Het ging prima en merkte geen verschil met mijn vorige auto een Mitsubishi Spacerunner 2.0GLI met 135pk. Het verbruik van de Yeti viel mee n.l. gemidd.11/100km. Ik ben zeer tevreden met deze combinatie.
De ervaring van Johan Visser met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Fendt Bianco 445 TF van 1370 kg geplaatst op 26-01-2012:
Onze reis naar Wenen met deze combinatie was een verademing ! De Yeti(4x4) ligt als een rots op de weg.
Op de autobaan-helling met ca.10% scheurt hij zo naar boven (met caravan). Met cruisecontrol op de grote weg kom ik op een verbruik(metFendt- Bianco) van 11.5l/100km. Het is een aanwinst !
De ervaring van A.J.Meijer met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Fendt Saphir 450 QB van 1260 kg geplaatst op 03-10-2011:
Met interesse de review van Dhr. L.Bergman gelezen, daar zo'n reis ook ons zeer aanspreekt. Echter de rekensom omtrent het benzineverbruik lijkt mij niet geheel correct. Ik hoop ook dat zo'n combinatie inderdaad deze "mooie verbruikscijfers" waar maakt ?
De ervaring van Fred Rensen met een Skoda Yeti 1.6 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: november 2011 - juni 2015) en een Knaus Sport 450 FU van 1230 kg geplaatst op 03-10-2011:
Auto die rustig zijn werk doet zonder problemen. Dit jaar richting Spanje over Millau met 4 volwassenen in de auto.
Fijne auto die ook in de 5e versnelling goed zijn werk doet.
De ervaring van Albert verhoeven met een Skoda Yeti 1.2 TSI aut. (105 pk/77, Kw bouwperiode: maart 2010 - juni 2015) en een Sterckeman Evolution Comfort 370LJ van 1085 kg geplaatst op 27-09-2011:
Ik ben in het bezit van een skoda yeti- 1.2 TSI (dsg7) en een caracan sterckeman 370 LJ comfort 1100 kg.
Wij zijn met deze combinatie naar duitsland Oostenrijk geweest.
De yeti trok als de beste door de twee landen heen boven verwachting voor een 1,2 TSI stil tussen de 1800 en 2300 toerren over de autobaan.cruise control op 90 km per uur DSG bak regeld alles zelf bleef de hele weg precies 90 rijden heuvel op schakelde hij een trap lager maar bleef de 90 vasthouden een genotbom mee te rijden en dat bij een verbruik van 11 liter op de honderd kilometer we hebben 3000 km gereden en uit eindelijke verbruik was 10 liter op de honder km zeer mooi verbruik en de trekkacht is meer dan het boekje volges mij aangeeft we hebben hellingen moeten nemem van 15procent (haarspeldbochten) totaal geen probleem Echt een aanrader die yeti ook veel bekijks op de campings en vragen gehad .ik denk dat de wachtijd alleen maar langer wordt bij de dealers.een aanrader deze auto niet voor niks trekker van het jaar geworden
,
De ervaring van L.Bergman met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Fendt Saphir 470 TKD van 1280 kg geplaatst op 24-08-2011:
Wij zijn afgelopen voorjaar met onze Yeti 1.8 TSI 4x4 met een Fendt 470 TF beladen 1500 kg in drie maanden naar de Noord Kaap gereden door Zweden omhoog en door Noorwegen terug hebben 12000 km gereden en hadden daar 1197 Ltr benzine nodig wat neerkomt op 1 ltr op 9,9 km hebben hellingen van 15 % gehad de Yeti met caravan ging probleemloos omhoog wat een fantastische ervaring om met deze auto in de bergen te rijden echt SUPER we hadden hiervoor een Ford C-max 2.0 Aut diesel die ons goed beviel maar de Yeti is werkelijk een nog veel betere trekauto we hebben op zeer natte grasveldjes gestaan maar elke ochtend gingen we weer probleemloos rijden zonder dat de wielen ook maar een moment gingen slippen .Onze conclusie deze auto is echt een aanrader voor het rijden met een caravan zeer comfortabel!!
De ervaring van Willy Jongejan met een Skoda Yeti 1.2 TSI aut. (105 pk/77, Kw bouwperiode: maart 2010 - juni 2015) en een Kip Kompakt 37 EK van 950 kg geplaatst op 19-08-2011:
Ik ben in het bezit van een Yeti 1.2 TSI automaat. Afgelopen vakantie naar Zuid-Frankrijk geweest met achter de auto een Kip Komkakt uit 1998, gewicht 690 kg + 180 kg belading. De Yeti trekt de caravan prima, ook op de lange hellingen op de tolwegen. Als ik de auto in de cruise-control zette op ongeveer 105 km, dan hield hij hem keurig op snelheid. Heuvelop merk je bijna niet dat hij (automatisch) terugschakelt van 7 naar 6, dan van 6 naar 5 (en heel soms naar 4). Ook het opschakelen gebeurt bijna geruisloos. Kortom: ik ben zeer tevreden over de Yeti, zowel op de vlakke weg als in de bergen. Niet voor niets is de Yeti 1.2 caravantrekker van het jaar 2010 voor kleine caravans in de categorie A.
De ervaring van W. Sikkens met een Skoda Yeti 1.4 TSI (122 pk/90, Kw bouwperiode: mei 2010 - 2018) en een Knaus Sport 450 QU van 975 kg geplaatst op 13-08-2011:
Naar italie heen en weer met 5 personen met een Knaus sudwind 395tk. Brennerpas in zijn 4 omhoog met ong 95 km/h en iets meer dan 300 toeren. In Nederland in zijn 6. In Duitsland in de 5e versnelling. Verbruik gem. 9 l/100km. Op de terugweg vanaf een camping in de omgeving van Stuttgart (door het missen van een afslag) een zeer slechte weg met hellingen van meer dan 9% in zijn twee omhoog zonder problemen. Al met al zeer ontspannen gereden. Dus ook ik heb het idee dat de Yeti beter presteert als uit de grafieken blijkt. Km stand Yeti bij het begin van de reis 6500 km.
De ervaring van G. M. Rijntjes met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (110 pk/81, Kw bouwperiode: oktober 2009 - juni 2015) en een Adria Action 361 LH van 1000 kg geplaatst op 12-07-2011:
We hebben de Skoda Yeti 2.0 tdicr 81 Kw en 280 Nm sinds oktober 2010. We zijn via N- wegen naar de Algarve in Portugal en naar Frankrijk en Spanje geweest. Totaal 9.000 Km. Trekt en rijdt fantastisch. Rijden altijd 96 Km op de teller is 90 echte kilometers. Rijden dan vrijwel altijd in 5e versnelling, 2100 toeren. Alleen bij steile hellingen terug naar 4. Verbruik solo 1:18. Met de caravan en wind schuin achter 1:13. Met wind schuin tegen 1:11. Door 4x4 aandrijving overal wegrijden. Ook na stoppen op gravelhelling of op helling met nat gras. Dus geen angst meer van "kom ik wel weg".
De ervaring van F. Meurs met een Skoda Yeti 1.4 TSI (122 pk/90, Kw bouwperiode: mei 2010 - 2018) en een Adria Altea 432 PX van 1143 kg geplaatst op 25-06-2011:
Na 2 maal een proefrit te hebben gemaakt in een Yeti 1.2TSI ben ik onder de indruk geraakt van de prestaties van deze auto. Ook heb ik een proefrit gemaakt in een Octavia 1.4TSI omdat er op dat moment een Yeti met die motorinhoud niet voorradig was. Ook van deze motor wilde ik de prestaties ervaren, deze waren beter dan dat ik op dat moment gewend was van mijn Focus 1.6TDCI.Bouwjaar 2005, 170000 KM op de teller.
Aangezien ik met de auto een caravan moet trekken heb ik dan besloten een Yeti 1.4 Active Plus (deze stond bij Skoda Nederland nog op voorraad) te bestellen. Een snelle levering binnen 4 weken.
Het is een auto die fijn stuurt, erg stil is en een verbruik heeft van 1 liter op 13 / 14 KM. op dit moment.
Bij KM stand 2700 zijn we met de caravan er achter (Adria 432PX beladen +/- 1250 KG)op vakantie gegaan naar Tsjechie en hier een aantal campings bezocht. Het was dus een zeer gevarieerde rit van autobahn in Duitsland tot soms zeer slechte binnenwegen in Tsjechie. Ik heb een hele goede indruk gekregen van de Yeti. Nooit de indruk gehad dat ik in de problemen zou komen zelfs niet op steile hellingen en op moeilijke weggetjes naar campings.
De auto heeft het echt fantastisch gedaan met deze caravan aan de haak. Op de autosnelweg, op vrij vlakke stukken was het geen probleem om in de 6e versnelling bij 85 KM per uur nog in te halen.
Het verbruik met caravan er achter was gemiddeld 1 liter per 7,5 / 9 KM. Ik denk dat dit geen slecht resultaat is bij deze nog nieuwe auto. En wat een prettig rijden was het in deze zo stille auto.
De totale rit was om en nabij de 3000 KM.
Tot zover mijn ervaringen met de Yeti 1.4TSI. Het geeft het gevoel met een dieselauto te rijden, een groot koppel bij een laag toerental.
De ervaring van E. Tonnaer met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Dethleffs Camper 440 DB van 1234 kg geplaatst op 17-04-2011:
Februari 2010 ben ik overgestapt van een Skoda Superb. naar de Yeti 1.8 TSI 4x4, Dit is qua caravan trekker een geweldige overstap. De Yeti trekt probleemloos onze Dethleff 440 zowel op de vlakke weg als op stijle hellingen. Het verbruik is wel wat hoger dan de Superb. doch het rijcomfort is perfect. Je voelt je veilig in deze auto. Deze auto is beslist een aanrader als je op een veilige manier met de caravan op vakantie wilt. Perfect !!
De ervaring van CMA van de Laak met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Hobby De Luxe 455 UF van 1287 kg geplaatst op 14-03-2011:
Ik heb de Skoda Yeti gekocht omdat we een andere caravan wilden met een mover eronder en ook wat meer reserve aan beladingsmogelijkheid. Ik heb nog geen ervaring met de Yeti op weg van Luik naar Aken, maar wel op de weg vanaf Charlerois naar Couvin toe waarin een aantal pittige hellingen van 12% zitten. De Yeti gaat als een tierelier de hellingen op, maar wel even terugschakelen, het best naar de 4e of 3e versnelling. De caravan ligt zeer rustig en stabiel achter de Yeti en de Yeti mag 80 kg aan kogeldruk hebben. Gelukkig zit de kogel vrij hoog zodat deze combinatie bij volledige belading van auto en caravan niet doorzakt maar mooi horizontaal ligt. De cruisecontrol van de Yeti gebruik ik heel veel, ook met de caravan. Op snelwegen in Frankrijk rijdt ik dan 100 echte Km. volgens mijn MIO GPS en de motor is heerlijk rustig. Pas bij hellingen groter dan 5% moet er teruggeschakeld worden. Het brandstof verbruik is wel aan de hoge kant. Met de caravan meestal 7,2 km per liter maar wel op een heuveltrajecten. Op vlakke wegen en zonder veel tegenwind en bij max. 90 echte km kan 9,5 km per liter of nog wel zuiniger haalbaar zijn. Onbelast kan het gemiddeld verbruik bij een rustige rijstijl 11,5 a 12.0 km per liter haalbaar zijn. Bij een snelle rit wordt het moeilijk om 10 km per liter te halen. Elke tankbeurt verwerk ik in een spreadsheet. De Yeti gekocht medio jan. 2010. Aantal verreden km in 2010 is 17.600 km waarvan ruim 3500 km als caravantrekker. Gemiddeld verbruik over 2010 bedraagt 1 op 10,033. Voor 2011 nog zonder trekkm. is 1 op 11,47. Totaal gemiddeld verbruik over 19.000 km is 1 op 10,178 km. De Yeti 4x4 is als caravantrekker een ideale en zeer comfortabele auto. Nadat wij bij vrienden op hun erf in Frankrijk hadden gekampeerd in de vroege ochtend wegrijden, behoorlijk omhoog van het erf af op vochtig gras, dan door een smalle poort heen omhoog. en direct erna afslaan de weg op. Probleemloos wegkomen met langzame snelheid zonder de zoden eruit te trekken. Geen moment dat de wielen willen doorslaan. Klasse!
De ervaring van Maarten met een Skoda Yeti 1.2 TSI (105 pk/77, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Fendt Saphir 450 Q van 1290 kg geplaatst op 25-02-2011:
Wat een fijne auto dit! Ook met caravan erg fijn en een super trekker!
Afgelopen zomer naar Castellane (Zuid-Frankrijk) geweest en dus ook wat bergen tegen gekomen, deze auto kon onze aardig zware caravan met gemak trekken! Op de snelweg rond de 105km/h in z'n 5 ging heel erg goed, kon nog harder zelfs, maar niet gedaan. Hellingen op de Route Du Soleil moesten en op de weg naar Castellane moest wel een paar keer terug geschakeld worden, maar wat wil je als je een caravan van 1300kg achter hebt hangen achter een 1.2 motor, maar ook de hellingen op ging moeiteloos!
Hellingen op Route Du Soleil gingen met 90km/h helemaal goed!
We zijn dik tevreden over deze auto. We vinden de auto ook erg mooi en stoer.
Naast dat de caravan volbeladen was hadden we ook nog 2 kleine kinderen op de achterbank en een volgepakte auto.
Kortom een ideale auto zowel met caravan als zonder caravan erachter.
De ervaring van Jos Lagendijk met een Skoda Yeti 1.4 TSI (122 pk/90, Kw bouwperiode: mei 2010 - 2018) en een Kip Kompakt 37 EKV van 1000 kg geplaatst op 02-11-2010:
De afgelopen week zijn we met deze combinatie en twee fietsen op het dak van de auto van Friesland naar Loon op Zand gereden (en terug!). De combinatie reed moeiteloos. Wegrijden gaat alsof er geen caravan achter hangt. De auto had inmiddels zo'n 1700 km. gereden. Solo reed de auto rond de 1 op 13,5 à 14, met caravan en fietsen tussen de 1 op 8 en 1 op 9. Overigens geeft de schakelindicator regelmatig aan dat je naar de 6 kunt opschakelen, maar ik heb het op de 5 gehouden. In verbruik leek het geen verschil te maken.
De ervaring van ackermans met een Skoda Yeti 1.2 TSI (105 pk/77, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Dethleffs New Line 410 DB van 1097 kg geplaatst op 11-10-2010:
deze outo is wat oad bollig de skoda is wel erg sterk.
De ervaring van M Nas met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Caravan van 1150 kg geplaatst op 16-08-2010:
De SKODA Yeti heb ik gekocht omdat zijn eigenschappen als caravantrekker goed zouden moeten zijn. Nou eerlijk gezegd is de Yeti een bijzonder goede trekauto. Hiervoor had ik een golf plus 1.9 TDI maar de SKODA Yeti is echt veel veel beter. Gemakkelijk gingen we bij Luik omhoog met 2 volwassenen en 2 kinderen en een volgepakte caravan en auto, Gemakkelijk in de bergen, maar ook in Zuid Frankrijk in het terrein gereden en dan ging enorm goed. Ook op de snelwegen (110 km/u) met de cruisecontrol in de 6e versnelling een ideale reisauto, het rijdt heerlijk ontspannen en lekker rustig. Kortom wil je een goede carvantrekker, koop een stoere SKoda Yeti 1.8 4x4 en je hebt enorm veel plezier.
Dus volg de SKODA rijder !!!
De ervaring van M.Glavimans met een Skoda Yeti 1.2 TSI (105 pk/77, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Eriba Touring Troll 530 GT van 1080 kg geplaatst op 31-07-2010:
De Yeti met versnellingsbak voldoet meer dan voortreffelijk hij heeft helemaal geen moeite met deze caravan even terug schakelen af en toe en dan gaat hij als de brandweer. Ik heb ook het idee dat hij meer kan dan wat hier op de site aan gegeven staat.
Ik ben naar Frankrijk geweest naar de Vendee en alle heuvels of bergen nam hij zonder moeite met caravan. En hij kan met gemak een hogere snelheid aan dan de 105 km die hier wordt opgegeven.Caravan haalt makkelijk 105 op het vlakke.
Het verbruik met Caravan valt mij een beetje tegen 10,7 liter op de 100 km en dan zit er alles bij vlakke weg, bergen , provinciale weg, snelweg , stad en dit is gemeten vanaf de Vendee Frankrijk tot huis 960 km. En dit met een snelheid op teller 100 op navigatie 95. Maar dat kan ook bijna niet anders want de Yeti is ook niet bepaald gestroomlijnd. Mijn vorige auto Opel astra coupe 18/16v 125 pk was een stuk zuiniger maar had ook een betere stroomlijn.
Als ik zonder caravan rijdt verbruik hij ongeveer 6.7 liter per 100 km.
De ervaring van H. Vlecken met een Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 (160 pk/118, Kw bouwperiode: september 2009 - juni 2015) en een Dethleffs Camper 510 V van 1340 kg geplaatst op 30-06-2010:
Ik was benieuwd of de Yeti ook waarmaakte wat hij op papier beloofde. Nou, deze verwachting werd zelfs ruimschoots overtroffen. De eerste reis met een volle caravan (pl. min. 1500 kg.) ging naar Zuid Frankrijk. Op de beruchte hellingen achter Luik maakte hij zijn faam meteen waar. Met wát een gemak ging hij omhoog. Ongelovige ogen van mensen in "veel grotere" suv's en auto's snapten er niets van; ingehaald worden door een Skoda!? Dat kon toch niet! Daarna, bij normale stijgingen in de 5e of 6e versnelling, mét de cruisecontrol; de Yeti lacht erom.Hij blijft gaan en dat meestal bij slechts ongeveer 2000 toeren. De motor blijft rustig snorren. Het verbruik: zonder caravan pl. min. 8,5L/100 km en mét caravan 12,5L tot 13L/100km.
Héél mooi is ook het TSA systeem (trailer stability assist). Je voelt geen zuiging meer van evt. passerende grote voertuigen omdat het systeem (standaard op de 1.8 4x4) evt. slingeren of instabiliteit meteen corrigeert.
We hebben de goede keuze gemaakt om de Yeti 1.8 - benzinemotor - (de 1.8 is standaard 4x4) aan te schaffen. Daarbij is hij ook nog vrij compact....een wolf in schaapskleren. Fantastisch!
De ervaring van Jos Nix met een Skoda Yeti 1.2 TSI aut. (105 pk/77, Kw bouwperiode: maart 2010 - juni 2015) en een Kip Kompakt Variotop 37EKV Special van 950 kg geplaatst op 14-06-2010:
Afgelopen weekend voor het eerst de yeti 1.2 TSI met DSG als caravantrekker uitgeprobeerd met een 900 kg zware Kip kompakt met hefdak (2004)
Verder een tweepersoonskano op het dak.
De trip ging van Eindhoven naar Leeuwarden en terug (500 km) bij een straffe noordwesten wind (heen) regen, file en langzaam rijdend verkeer.
Ik heb stad, provinciale en snelweg gereden dus de resultaten zijn het gemiddelde hiervan.
De resultaten:
- gemiddeld gebruik 9,4/100 km = 1 op 10,6
- gemiddeld 2000 toeren p. minuut (lekker stil) bij 100 km/uur op de teller
- bij inhalen van vrachtverkeer 110 km/uur geen enkel probleem, 2200 toeren.
Ik vind dit prima cijfers bij een auto die in totaal nog maar 1400 km op de teller heeft staan.
Verder vond ik hem heel soepel en snel met het verkeer mee komen zonder dat ik de caravan voelde.
Aangenaam stil bleef het in de wagen.
Wat ik ook bijzonder vond was dat de DSG bak heel stil en bijna ongemerkt zijn werk deed. Vooral bij de aquadukten in friesland (o.a. in Grou) schakelde hij bijna ongemerkt terug van z'n 7e, 6e naar de 5e versnelling bij een constante snelheid van 100 km/uur op de teller. Ook het heuveltje af bleef hij keurig op snelheid. (ging niet bolderen)
Ook aan gespreksstof op de camping en bij de benzinepomp geen gebrek. Natuurlijk over de Yeti. Veel bewonderaars gehad.
Het zal druk worden bij de Skodadealer.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Skoda Yeti.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Paul Budge met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Bailey Orion 430-4 van 1247 kg geplaatst op 14-06-2010:
Yeti Outdoor diesel manual 170bhp, 50mpg, 35mpg towing. Solid 4*4. Very stable, smooth power. Car very well appointed, full leather, hill assist and lots of other stuff. The boot is good although it looks small. Swallowed a spare wheel, fridge, full awning, two large boxes of food etc. Small tool box and other stuff. Had to buy the spare as Yetis don't come with one. Factory fitted towbar ( retro fit requires the bumper is cut) The car pulls at 60 mpg in 6th gear and returns 35mpg, plenty of power to pull away if needed. Gear indicator suggests to change up earlier than the revs might suggest but the car copes in the higher gear. Short back end means the towbar limit is 80kg and at this weight the caravan tows very well as the load is over the back axle. Even when fully loaded the rear suspension doesn't sag. This model has a large turbo which is a drone in the background but not to intrusive. If you need more space you can fold or remove all of the rear seats completely and there are serious roof bars for a box or rack.
2 tonne towing capacity.
Thos model no longer produced. Just get a 150bhp and get it remapped. BUT get one with a fitted tow bar and buy a spare wheel.
Very comfortable and economic towcar
De ervaring van Duncan met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Sterling Europa 550 van 1470 kg geplaatst op 14-06-2010:
We been over the moon wth our Match the yeti monticarlo 4x4 170 & sterling Europa 550 up eat up the road hill & motorways! Over taking is never an issue & hill starts even upset a discovery driver!
As long as they are loaded right it's seem a very stable set up.
De ervaring van mr j fisk met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Lunar Lexon SB van 1410 kg geplaatst op 14-06-2010:
Bought this car after reading reviews suggesting that this was a good tow car.
It is not a good tow car, struggles with the caravan and needs lots of low gear work to get it up hills, the mpg is a disaster at 25mpg and 50mph.
I used my Citroen C5 diesel that is 12 yrs old to collect van some 120miles away before I got the Yeti, that performed well and did 39mpg , so what a dissapointment to find that a brand new Yeti with 140bhp compared to the Citroens 110bhp was so useless. Will never buy Yeti again and now using my old Ciyroen to tow with as it is just so much better!
De ervaring van andy.ross met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Lunar Clubman SB van 1450 kg geplaatst op 14-06-2010:
excellent tow car,lunal clubman saros adition 1450 kg
25-30 mpgat 50-60 mpg
De ervaring van kayden met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Lunar Quasar 544 van 1340 kg geplaatst op 14-06-2010:
bought this car new (61 reg) 2.0 4x4 yeti, and tow a Lunar Quasar 544, must say 2 Weeks in Devon/Cornwall from North Yorkshire, what a dream and over 32 MPG, as previous posts great car , buying another early next year.
De ervaring van Keith met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Bailey Pageant S6 Monarch van 1239 kg geplaatst op 14-06-2010:
The Skoda Yeti 170bhp (125kw) 4x4 is probably the best tow car I have owned in my 42 years of towing caravans. Plenty of power, excellent stability - which is helped by the 'wheel in each corner' design, with little towball over-hang.
De ervaring van B Kirk met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Lunar Quasar 462 van 1200 kg geplaatst op 14-06-2010:
Very pleased with our yeti, tows very well sometimes you forget the van is there
De ervaring van david nelson met een Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2009-2015) en een Bailey Orion 430-4 van 1247 kg geplaatst op 14-06-2010:
Excellent tow car. Especially impressed uphill and reversing on grass to park the van. Does it with ease. mpg currently between 32-36 driving 55 mph.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.