Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Toyota Verso

Sorteer op:


Toyota Verso 2.0 D-4D met een Trigano

De ervaring van Mong met een Toyota Verso 2.0 D-4D (124 pk/91, Kw bouwperiode: februari 2013 - 2017) en een Trigano Silver 430 van 1177 kg geplaatst op 02-07-2022:

Toyota verso 2.0 4D diesel 124 Pk , RAPIDO geen trigano wel grootste model met dissel 600 cm geladen 1050 (wat te veel ik weet het) verbruik max 9 liter voor 100 km is 1 op 11 in Nederland denk ik , auto beladen 2 personen + brommer 60 kg en alles in de auto ( samen +- zeker 350 kg ik denk eerder 400 kg ) snelheden zo hoog als ik wil , zelden een versnelling lager gaan , ieder 5 jaar nieuwe banden , ik durf de snelheid hier niet opzetten . ik wil nu een andere caravan kopen een Hobby De luxe Easy 460 UFe en volgens caravantrekkers moet dat zeker goed te doen zijn .

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic met een Dethleffs

De ervaring van Hendrik Korf met een Toyota Verso 1.8 Valvematic (147 pk/108, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een Dethleffs van 1350 kg geplaatst op 02-08-2021:

Net terug van het Gardameer met onze verso met dethlef officieel is de caravan 50kg te zwaar om mee te rijden, maar van dat alles is niets te merken, de combinatie ligt als een huis op de weg en voelt zeer soepel aan, je moet zelfs opletten dat je niet te overmoedig word, ik heb de cruise control bijna de hele weg op 100 gehad, af en toe met inhalen wat harder, af en toe voel je wel als er een zware auto je inhaalt met 180 plus dat de caravan wel eens wat beweegt achter de auto, maar corrigeert hem zelf netjes, niet een keer heb ik het gevoel gehad dat het fout zou gaan, bijna alles in de 5e versnelling gereden en met stijle klimmen even terug naar zijn 3 en dan toch met een gemiddeld van 90 naar boven vliegen viel mij echt absoluut niet tegen, gemiddeld zoon beetje 1:8 gereden, kopelings druk heb ik op ongeveer 70kg gehouden

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic met een Dethleffs

De ervaring van J. Bakker met een Toyota Verso 1.8 Valvematic (147 pk/108, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een Dethleffs van 1060 kg geplaatst op 07-07-2020:

Ik rij al jaren met deze combinatie (Toyota Verso 1.8 2010 met Dethleffs verlagen tot 1100 kg) over vlakke een bergachtige trajecten. Vlakke weg is zelfs in de zesde versnelling goed te doen. In de bergen moet ik regelmatig terugschakelen naar de derde. Snelheid valt dan terug naar 60km/u. Volgende auto wordt Ford C Max 1.6, die heeft veel meer trekkracht.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic met een HomeCar

De ervaring van René met een Toyota Verso 1.8 Valvematic (147 pk/108, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een HomeCar Racer 45 UHF van 1300 kg geplaatst op 19-08-2019:

Onze Homecar beladen wij tot +/- 1250 kg en de kogeldruk heb ik op 65 kg gezet. Onze vorige auto betrof een Subaru Legacy met de keuze voor low-gear. Door verschillende gebruikerservaringen op deze site durfde ik het toch aan om een Verso aan te schaffen, wetende dat op sommige momenten ik behoefte zou hebben aan onze oude Soeb.

Op pad geweest voor het eerst met deze combinatie naar de Lot in Frankrijk. Kleine klimmen meegemaakt, ik denk dat het maximale 8% is geweest. Maar op geen enkel moment het gevoel gehad iets te kort te komen. Sterker nog, de combinatie voelde zeer stabiel aan, op de grote wegen in Frankrijk wil ik net iets harder rijden dan de vrachtwagens en rij ik ongeveer met een snelheid van 100 km/h. Dat is goed te doen met de Verso. Zelfs het gebruik van de 6e versnelling is soms mogelijk. Merendeel reed ik in 4 of 5.


Het verbruik was tijdens de gehele vakantie 1:9,5 (BC). Al vind ik dat zelf niet zo interessant. Ik stop om de 200 km a 2 uur en probeer dan direct te tanken en even de benen te strekken. Op vakantie heb ik geen haast, dat hebben we de rest van het jaar al.

De toyota Verso zit heerlijk! Ik ben rugpatient en ben zelfs al eens op vakantie in een Frans ziekhuis terrecht gekomen, maar na het rijden van enkele honderden km, nergens last van!

Ik kan de Verso zeker aanraden als caravantrekker!

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.6 Valvematic met een Caravelair

De ervaring van Johan N met een Toyota Verso 1.6 Valvematic (132 pk/97, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een Caravelair Ambiance style 460 van 1225 kg geplaatst op 17-11-2017:

Afgelopen september/oktober een zesweekse reis gemaakt vanaf zuid-west Frankrijk door Spanje naar Marokko. Enigszins benieuwd hoe dit ging lopen omdat de combi nieuw voor ons was. Goed op belading gelet, kritisch gekeken naar wat mee te nemen op deze lange trip.
Kogeldruk iets hoger dan is toegestaan, gebracht op zo’n 63 kg.
Ging perfect, zelfs de Tizi-n-Tichka pas ging zowel bergop als bergaf als een speer.
Op snelwegen in Europa opletten want je rijdt snel te hard.
Combinatie lag als een blok op de weg. Geen slingerbewegingen, niets.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic met een Dethleffs

De ervaring van M. Buskens met een Toyota Verso 1.8 Valvematic (147 pk/108, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een Dethleffs Rondo 430 T van 1020 kg geplaatst op 13-08-2017:

Het model caravan dat ik heb staat niet meer in de lijst maar het betreft een Rondo 460 T. Beladen weegt de caravan ongeveer 1.150 kg. Met de caravan achter de auto rij ik meestal 100km per uur. Over de route soleil richting Lyon rij ik idd hele stukken in de 5de versnelling. Dit jaar zijn wij na Metz richting Orleans afgebogen en daarna naar het zuiden. Ik heb toen zelden in de 5de versnelling gereden. Het merendeel de 4de en bij hellingen al vaak in de 3de versnelling. Dat valt mij persoonlijk tegen.
De combinatie is heel stabiel. Ik heb een ssk-kopeling maar gebruik die nooit. In de 17 jaar dat ik caravan bezit is de combinatie twee keer gaan slingeren en door het niet gebruiken van de ssk valt dat direct op waardoor je nog kunt corrigeren.
In tegenstelling tot andere Verso rijders is het verbruik met caravan van de Verso " dramatisch". 13 tot 14 liter per 100km, dat is 1 op 7,5. De verbruiken vermeldt op deze site heb ik nog nooit gehaald.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic met een Kip

De ervaring van Daan met een Toyota Verso 1.8 Valvematic (147 pk/108, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een Kip Kompakt Variotop 37EKV Special van 830 kg geplaatst op 04-11-2016:

Ideale combinatie om mee te reizen. Geen extra spiegels nodig, lage luchtweerstand en als een stabiel (licht) blok achter de auto. Caravan ligt recht achter de auto, wat qua beladen al veel scheelt.
Vanaf België t/m eindbestemming in Zuid-Frankrijk altijd 120 (echte KM) gereden of max snelheid natuurlijk, verbruik rond de 1 op 8 met dus goed doorrijden. Inhalen vrachtwagen iets langzamer en zo ver mogelijk links aanhouden om caravan strak te houden.
6e versnelling alleen bij snelheid 90 of dalend, veelal 5e versnelling. Bij een klim de snelheid vasthoudend in zijn 4, alleen verbruiksmeter geeft een krimp...
Nooit het gevoel gehad van te weinig vermogen of vreemde bewegingen/ schokken (Peugeot 307).
Op CC rijden geeft rust, wel goed snelheid op tomtom in de gaten houden opdat deze niet inzakt, anders gelijk terugschakelen of langzamer.
Bij het tankstation vaak een scheurKip genoemd. Caravans inhalen, soms bij de pauze tegenkomen en daarna nooit meer :).
Kip is een Kompakt 37 variotop met middenkeuken uit 2002.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.6 Valvematic met een HomeCar

De ervaring van Pieter Pierhagen met een Toyota Verso 1.6 Valvematic (132 pk/97, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een HomeCar Racer 43 Fantasy van 1235 kg geplaatst op 20-09-2015:

Toyota Verso 132 pk en Homecar 43 racer beladen tot 1250 kg.
Dit jaar voor het eerst met deze combinatie naar Zuid Frankrijk geweest. Op de vlakke weg kan in z'n 6 worden gereden maar ik kies toch voor z'n 5 ivm. koeling. De klim achter Luik in z'n 3 met 80 km/uur boven. Over het algemeen kun je goed in z'n 5 blijven rijden op de tolweg, soms even terug naar z'n 4 als het iets steiler word. Vanaf Pont-dÁin zijn we de D1075 uitgegaan via een tussenstop bij Grenoble , om vervolgens bij Sisteron weer op de tolweg te komen. Er zaten hellingen bij van 14% en dit ging net in z'n 2. Ook één keer vanuit stilstand op een helling van 9 % weggereden wat wel wat gevoel vereist door de ,,lange,, eerste versnelling. Ik denk dat dit bij een helling van 14% met flink gas, koppeling los en rokende banden moet.
Stabiliteit is zeer goed, mede door nauwkeurige belading en stabiliteit koppeling . ( verschil tussen linker en rechter wiel was 35 kg) De kogeldruk mag slechts 55 kg zijn, maar ik heb hem toch op 70 kg. gezet. Dit rijd echt veel beter.
Het verbruik solo is korte afstand 1 L op 13 km. en lange afstand 1 L op 15 km. Verbruik met de caravan was incl. 285km binnendoor 1L op 8,5 km. Op de terugweg bijna alleen maar snelweg ,maar wel met veel regen 1 L op 9,2 km. Snelheid grotendeels 90 km/uur volgens tomtom !! (airco op heen en terugweg aan)
Conclusie , zeer fijne en comfortabele auto ,soms wel wat meer schakelen,remt goed op de motor en is zeer stabiel.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso-S 1.33 VVTi aut. [CVT] met een Trigano

De ervaring van Rijpma met een Toyota Verso-S 1.33 VVTi aut. [CVT] (99 pk/73, Kw bouwperiode: januari 2011 - 2017) en een Trigano Silver Mini 270 van 730 kg geplaatst op 29-08-2015:

Nadat Bert met Kerst 2014 zo vriendelijk was om de gegevens van de Toyota Verso-S op de site te vermelden heb ik beloofd een review te schrijven in dit geval met een Rapido 31 T . Deze caravan is een voorloper van de huidige Trigano's uit dezelfde fabriek. Gewicht 680 kg opbouwlengte 3,83 m breedte 1.77 m kogeldruk max 75 kg.
Kan deze 1.3 motor een kleine caravan trekken was mijn vraag. Antwoord: Ja inderdaad, na 7mnd inrijden en een vacantie in de franse heuvels van de Morvan. Zonder caravan draait de motor bij 80 km/u 1500 t/m en bij 100 km/u 2100 t/m. Het praktijkverbruik is gemiddeld 1 op 16,5 (zomer 1 op 16,9) Met de caravan kwam ik op 1 op 13,5. De CVT is een wonder: bij alle snelheden comfortabel accelereren, waarbij de sportstand is ingeschakeld. Dit betekent 1000 toeren meer dan in de normale eco modus. Praktijktest met schakelen met de stuurpeddels en/of pookje kan ook, maar was niet nodig. Bij steile hellingen zou ik dit bij de afdalingen wel gebruiken. Dit heb ik getest in de limburgse 12% hellingen. Flink doortrekken tot 5000 toeren is geen probleem en de motor is er alleen maar zuiniger door geworden na een aanvankelijk verbruik bij de eerste 1000km van 1 op 13,5 km. De combinatie ligt vast op de weg. Alleen heftige zijwind is goed voelbaar. Inhalen bij 90 km/u met de maximale trekkracht op 4500 t/m op de snelweg is goed te doen, maar op binnenwegen vermijd ik dit vanwege de onoverzichtelijkheid. Hoewel de max kogeldruk 75 kg is bij deze caravan, houd ik deze op de toegestane 50 kg voor de auto. Dat vraagt een zorgvuldige belading, want je kunt eigenlijk weinig gewicht aan de caravan toevoegen door de lange dissel: alleen de koelkastinhoud, de gasfles, beddengoed en de kabels in het midden op de as maakt 730 kg. De watertank maak ik altijd leeg tijdens de rit. Alle bagage gaat in de Verso-S met zijn ENORME ruimte. Het reservewiel dat in de disselkast hoort, heb ik in de lege plek van de reservewiel-loze Verso S kunnen plaatsen. De caravanbanden 155 R13 zijn moeilijk verkrijgbaar en zijn vervangen door een iets hogere C band met een draagvermogen van 600 kg. Hierdoor komt de caravan horizontaal te hangen. Na 10 jaar ervaring hiermee een prima combinatie, mits de spanning rond 3,5 bar is. Goed hanteerbaar, want waar de auto door past volgt de caravan met dezelfde breedte. Recht achteruit of bochtje achteruit is prima te doen. Met de achteruitcamera kan je vrij dicht bij de kogel komen en het geheel is met de hand door 1 persoon goed te hanteren. De achterklep kan openen terwijl aangekoppeld, door het privacy glas is de bagage zeer moeilijk te zien, maar makkelijk uit de auto te tillen door het handige scharniermechanisme van de achterbank. De Verso - S stuurt heel licht via het kleine sportstuur en loslaten van de rem is voldoende om hem met caravan en al in beweging te zetten, zelfs op een camping helling. Na mijn ervaring met de grote Verso van 400 kg zwaarder (2,2 diesel) was ik prettig verrast door deze Verso-S. Van warmgelopen remmen is nooit sprake geweest. (bij controles) en het gevaar van een oververhitte CVT koppelomvormer heeft niet opgetreden. Bij de aankoop heb ik het advies van Bert om een extra koeling toe te voegen besproken met diverse chef-monteurs bij Toyota garages. Niet nodig en onmogelijk doordat de CVT bij koude wordt opgewarmd en bij oververhitting gekoeld. Valt onder Toyota garantie en is op de 800kg trekgewicht berekend. Na 14000 km en 2300 caravan km heb ik hier het volste vertrouwen in. Mijn vorige Toyota verso reed ik tot 265000 km. Na het vervangen van de metalen torsie-as en schokbrekers bij de 21 jarige Rapido is deze weer klaar voor de volgende 20 jaar. Caravannen kan ook met een kleine auto!
Bedankt Bert.
aanvulling:
Peak District 2016 Verenigd Koninkrijk
Mijn aanvullende review is verdwenen op de website, hierbij dus opnieuw een verkorte versie.
De heuvels van het Peak District. Leek Buxton road, waar de camping lag aan de voet van een 15% en 17% heuvel bleek toch haalbaar te zijn. De helling was 900mtr en zonder vertragend verkeer, anders was dit toch een probleempje geweest! Overal hier en in het Lake District, 14% en 16 % hellingen op doorgaande binnenwegen. De Verso-S heeft het dapper gehaald maar wat werd dat motortje heet. Vooral lange hellingen van 12 % bleken nog juist haalbaar. (with the pedal on the metal) Als je in het Verenigd Koninkrijk caravan wilt rijden, reis je altijd in de heuvels, op smalle, bochtige wegen en heb je toch meer nodig dan die 137 NM . Voor snelwegen is dat voldoende. Vandaar de Toyota toch maar ingeruild voor de Suzuki 1.6 Exclusive. Zelfde gewicht maar 157 NM.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.6 Valvematic met een Hobby

De ervaring van jan Buseman met een Toyota Verso 1.6 Valvematic (132 pk/97, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een Hobby Excellent Easy 400 SB van 1150 kg geplaatst op 08-02-2015:

Ik rij al jaren met een Verso. Nu met 132 pk en een aanhanger / caravan gewicht van 1150 kg. Ik ben zeer tevreden over de trekkracht. Wel moet je wat vaker schakelen met de 6 bak. De 3e en 4e versnelling zijn strek. Op de autobaan in Duitsland kan een snelheid van 95 km makkelijk gehaald worden. Dit jaar gaat het weer naar Oostenrijk. Verbruik ligt dan zo rond de 12 liter op 100 km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic met een Caravelair

De ervaring van Jan met een Toyota Verso 1.8 Valvematic (147 pk/108, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een Caravelair Antares 426 van 1165 kg geplaatst op 15-12-2014:

Na een Toyota Corolla 1.6 met 110 pk te hebben gereden is de verso met 147 pk stukken stabieler en kan het beter trekken, vooral heuvel op. De caravan een Caravelair 426 ligt er stabiel achter en heeft geen last van slingeren. Caravan geladen tot 1200 kg en 2 fietsen achterop, waarvan 1 elektrische. Verbruik richting zuid Frankrijk via binnenwegen 1 op 9,5 en terug via de snelweg 1 op 9 (snelheid tussen 95 en 100 km/pu. De auto rijdt zeer comfortabel

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic met een Eriba

De ervaring van Bouke met een Toyota Verso 1.8 Valvematic (147 pk/108, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een Eriba Touring Troll 540 van 1195 kg geplaatst op 16-03-2014:

De Toyota Verso 1.8 vvti met 147 pk is een goede trekauto. Verwacht echter geen wonderen. Na eerst een diesel van hetzelfde merk met 136 pk te hebben gereden is dit toch duidelijk minder krachtig met een koppel van 180 nm. Door de motor naar de 4000 toeren te brengen komen de pk’s vrij. De stroomlijn van de Eriba Troll 550 wordt geroemd maar heeft toch weinig invloed op het verbruik (1:9). De rijeigenschappen zijn prima, maar kijk uit met de belading omdat deze Eriba het bed achterin heeft en je voorin bij het zitje niet zoveel kwijt kunt. Een beladen caravan tot max. 1150 kg is wel het maximum om prettig en ontspannen te kunnen rijden. Rijden door de Ardennen is toeren houden en niet in de 5e of 6e, maar in 4, dan gaat het goed. Een ander aandachtspunt is de hoogte van auto t.o.v hoogte caravan. Achter de auto hangt de caravan wat achterover en dus niet helemaal horizontaal.
Inmiddels (augustus 2017) de Toyota ingeruild voor eenzelfde nieuwere versie met automaat. Ook de Caravan ingeruild voor een Burstner Premio Life. Het gewicht is ongeveer hetzelfde. Het verbruik is gunstiger: 1:9 tot 1:10. Let op met deze caravan: de kogeldruk is leeg al bijna het maximum dat de Toyota mag hebben: 60 kg! Wel een fijne caravan om mee te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT met een Burstner

De ervaring van J. Rongen met een Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Burstner Flipper 435 van 1150 kg geplaatst op 06-01-2014:

Ik rijdt al jaren met deze combinatie op allerlei terrein. Van autosnelweg tot kleine weggetjes in het hooggebergte.
De Toyota is een uitstekende trekker. Geen centje pijn.
Stabilieit met name op een dalende weg is echter voor verbetering vafbaar. Je daalsnelheid aanpassen m.b.v. de cruise-control zodat de combinatie op de motor afremt biedt soelaas.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een Sterckeman

De ervaring van Henk met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Sterckeman Novastar 440 van 900 kg geplaatst op 25-10-2013:

Rij al een aantal jaren met een Corolla Verso 1.8 VVT-i met een z.g. gerobotiseerde versnellingsbak. Mag 1300 kg. trekken. Totaal geen problemen met deze combinatie. Hellingen van 14% worden probleemloos genomen, de automatische bak doet zijn werk zoals het hoort. Brandstofgebruik solo 1 op 14 en met caravan 1 op 9.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic met een Beyerland

De ervaring van Hans met een Toyota Verso 1.8 Valvematic (147 pk/108, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een Beyerland Wenge 420 LB van 1160 kg geplaatst op 02-03-2013:

Veel plezier van deze combinatie,hiervoor dezelfde caravan getrokken met een toyota auris 16 vvti , maar met deze verso gaat datveel beter, autobahn helingen in zuid duitsland zijn geen enkel probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic aut. [Multidrive] met een Kip

De ervaring van L.M. Triesscheijn met een Toyota Verso 1.8 Valvematic aut. [Multidrive] (147 pk/108, Kw bouwperiode: oktober 2008 - 2017) en een Kip Vision 41 ETD van 1065 kg geplaatst op 17-09-2012:

Met deze combinatie naar midden Frankrijk en terug over de autoroute. Meer dan voldoende vermogen waarbij de CVT-automaat uitstekend voldoet. Verbruik met caravan 1 op 10 en solo 1 op 12,5

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D met een HomeCar

De ervaring van Marc met Homecar 490 Racer met een Toyota Verso 2.2 D-4D (136 pk/100, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een HomeCar Racer 49 KMF Trophy van 1300 kg geplaatst op 08-03-2012:

Met een Homecar 490 Racer, beladen tot 1300kg, wat het maximum van de auto is, is dit een zeer plezierige combinatie. Het is jammer dat de auto gelimiteerd is tot 1300kg, want qua eigen gewicht en vermogen zou m.i. 1500kg ook makkelijk kunnen. Waarschijnlijk zit de limiet hem in de constructie van de trekhaak of de remcapaciteit.
In elk geval trekt de auto de 1300kg met groot gemak door de Ardennen en de passen bij de Ardeche.
Wel oppassen met rijden op cruise control, want dan weet je niet of je eigenlijk beter kunt terugschakelen voor brandstofverbruik. Is ook af te lezen op de boordcomputer.
Soloverbruikt ca. 1/16,5, met caravan ca. 1/10.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een TEC

De ervaring van Leo Poorts met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een TEC Travel King 470 TE van 1300 kg geplaatst op 31-08-2011:

Rij met deze combinatie probleemloos, ook 110 in frankrijk, ik ben het dan ook niet eens dat hij volgens de anwb onstabiel zou zijn, bij luik in de 3e versnelling levert ook geen problemen op, en de caravan bevalt uitstekend

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic met een HomeStar

De ervaring van vd graaf met een Toyota Verso 1.8 Valvematic (147 pk/108, Kw bouwperiode: april 2009 - 2017) en een HomeStar Racer Trophy 45 FHU van 1270 kg geplaatst op 24-07-2011:

met mijn nieuwe Verso 1.8 met beladen caravan van 1300 kg op vakantie geweest naar lacanau in Frankrijk , perfect combi rond de 110 km per uur kunnen rijden zeer stabiel. Groot trekvermogen in vesnelling 3 en 4 ook grote stukken in de 5de versnelling kunnen rijden.
verbruik volgens boordcomputer 1 op 9.6. Voor ons een prima auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 Valvematic aut. [Multidrive] met een Hobby

De ervaring van Groos met een Toyota Verso 1.8 Valvematic aut. [Multidrive] (147 pk/108, Kw bouwperiode: oktober 2008 - 2017) en een Hobby Excellent 455 UF van 1295 kg geplaatst op 22-06-2011:

Ik heb met deze combinatie door Noorwegen en Zweden gereden.Het is een hele stabiele combinatie, ligt heel rustig aan de haak. De auto heeft meer dan voldoende vermogen voor deze caravan, ook berg op, Haddanger Vidda moeiteloos van 0 meter naar 1300. Gebruik 1:op 9.5 en zonder caravan 1:op 13. Op de snelweg in Duitsland moeiteloos inhalen, met voldoende vermogen. De automaat is echt een aanrader

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.6 VVT-i met een Hobby

De ervaring van Jan Buseman met een Toyota Verso 1.6 VVT-i (110 pk/81, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1176 kg geplaatst op 15-06-2011:

Rij vanaf 2004 met deze caravan en ook met de Corolla Verso met genoemde capaciteiten. 90 km is een mooie snelheid. Caravan ligt goed achter de auto. Verbruik is 1 op 8 km. Ook in Duitsland en Oostenrijk.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een Adria

De ervaring van Chris Verhoef met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Adria Altea 492 PU van 1230 kg geplaatst op 07-05-2011:

Rij nu 7 jaar met deze Verso welke maar 1200 kg mag trekken.Ik heb eigenlijk een te zware caravan voor deze auto, ben aan het kijken wat dan wel??
Conclusie ik blijf bij mijn Verso, heb hellingen van 12% genomen zonder problemen.
Ik weet dat de verhouding niet volgens het boekje is, rustig aan en oppassen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een HomeCar

De ervaring van André Hammenga met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een HomeCar Racer 45 Sunset van 1230 kg geplaatst op 26-04-2011:

Met de toyota verso 1,8 exclusive (2007) meerdere malen over de alpen naar Italie getrokken. Caravan Home Care Rally sunset. Prima trekauto. Bij lange steile hellingen soms terugschakelen naar 3. Gebruik een kogeldruk van ca. 65 kg zodat de caravan wat stabieler achter de auto ligt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een Beyerland

De ervaring van bartelds met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Beyerland Sprinter 460 van 1245 kg geplaatst op 12-01-2011:

Misschien enigszins raar, maar geen ervaring met deze Toyota Verso 1.8. Ben van plan deze aan te schaffen, maar ......... kogeldruk slechts 52 KG !
Al enige jaren een Opel Safira 1.8 met Beyerland Vitesse van leeg 1.000 kg. Kogeldruk Safira 75 kg en met de Beyerland aangekoppeld ca 64 kg. Vraag: Op deze manier (64 kg) druk lijkt het mij niet verstandig om de Toyota Verso te kopen. Het is voor mij geen optie de kogeldruk teruig te dringen. Iemand met ervaring mbt deze materie. Kan/mag de kogeldruk bv worden overschreden ??

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.0 D-4D met een Burstner

De ervaring van Kees met een Toyota Verso 2.0 D-4D (126 pk/93, Kw bouwperiode: april 2009 - februari 2013) en een Burstner Premio 480 TK van 1260 kg geplaatst op 10-08-2010:

De Verso presteert boven verwachting. Na het vorige model met de 2.2 Diesel was ik even bang dat deze tegen zou vallen, zeker omdat de acceleratie minder is. 4 weken met de caravan op pad heeft anders geleerd. Ook bij grote drukte op de Fernpass in Oostenrijk met regelmatig wegrijden uit stilstand op de helling, bleek de Verso een probleemloze caravantrekker. Ook op de duitse autobahn met 100 per uur in de 5e versnelling op Cruise-Control een mooie combinatie. Wel op het ShiftDown lampje letten en op tijd terugschakelen.
Verbruik zonder caravan 1:16
Verbruik met caravan 1:11 (bij 90-100km/uur)

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een TEC

De ervaring van S.K. van der Land met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een TEC Travel King 470 TE van 1300 kg geplaatst op 28-05-2010:

Met TEC 470 TE naar Tirol Oostenrijk geweest. Veel schakelen. Op vlakke weggedeelten 5e mogelijk Bij hellingen rond 8 % in z'n twee. Stabiele combinatie. Zorg wel voor veel gewicht in de auto. Vrij hoog bezine verbruik
Hoog bezine verb

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT met een Kip

De ervaring van B v.d. Veere met een Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Kip Kompakt 37 EK van 850 kg geplaatst op 04-05-2010:

Met 206 pk / 450 nm door chiptuning heeft de auto weinig moeite met de Kip Kompakt uit '91, die een leeggewicht heeft van circa 600 kg en beladen niet boven de 800 uitkomt. Rijden in de 5 met 2000 toeren gaat heel goed, bij een verbruik van 1 op 10. Totaal geen stress. Volgende caravan wordt weer een smalle en lichte.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT met een Eriba

De ervaring van J Jonk met een Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Eriba Nova GL/SL 540 LE van 1350 kg geplaatst op 07-03-2010:

Het is een echte Super combinatie hij trekt hem zonder enkele moeite weg !! De caravan belaad ik heel nauwkeurig omdat de auto maar 1300 kg mag trekken.
Ik houd de kogeldruk dan rond de 60-65 kg en je voelt hem niet dus het rijd super prettig.
Het brandstof gebruik valt me wel tegen maar daar hebben meerdere gebruikers last van jammer genoeg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT met een Burstner

De ervaring van Ed Plat met een Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Burstner Ventana 465 van 1260 kg geplaatst op 14-11-2009:

De combinatie (met Bürstner Ventana 465TN) rijdt geweldig. Ik haal gemakkelijk 130 km/u op de Franse tolwegen.

Het verbruik valt nogal tegen. Op een litertje diesel haalt de combi nog geen 8 km. De auto is solo wel iets zuiniger, maar met 1 op 11 nog lang niet volgens het boekje.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT met een Adria

De ervaring van Kees Verhaaren met een Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Adria Altea 542 PK van 1291 kg geplaatst op 28-09-2009:

Wat een supercombinatie. Stabiele auto aan de achterkant. Goed beladen, 1500 km aan een stuk (op tanken na dan) zonder enig probleem. Door de Ardennen net of er nix achterhing. Lust inderdaad wel een slokje maar nu ik boven de 25000km zit loopt het verbruik aanzienlijk terug. Ook met de caravan erachter. In het begin 1op7 en nu bijna 1op10 met een snelheid van ca 110km /u

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i [7-seats] met een Chateau

De ervaring van Gert van den Berg met een Toyota Verso 1.8 VVT-i [7-seats] (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Chateau Calista 450 Espace van 1260 kg geplaatst op 16-08-2009:

De combinatie waar mijn vrouw en ik mee rijden is een Toyota Verso bwj 2007 1.8 7-seat MMT en een Chateau 450 Calista max gewicht 1300 kg. Wij rijden inmiddels 2 jaar met deze combinatie en zijn er nu 7 x mee weggeweest. Een geweldige combinatie, je merkt niet dat de Chateau er achter hangt. Het verbruik met caravan is gemiddeld 1 op 9 a 10 en solo is het verbruik gemiddeld 1 op 13 a 14. Ik las ergens dat nhet MMT systeem vaak problemen gaf, doch die ervaring hebben wij in het geheel niet, heeft alleen maar voordelen, want indien nodig kan ik met de hand schakelen, super.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D met een Sprite

De ervaring van Teunis met een Toyota Verso 2.2 D-4D (136 pk/100, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Sprite Alpine 2 van 1200 kg geplaatst op 26-07-2009:

Dit is een prima trekauto. Je merkt nauwelijks dat je een caravan achter de auto hebt. Op de route kaarten van de anwb waar een blauwe caravan staat, kun je deze wegen met een gerust hart opnemen in je reisplan. Dit soort wegen hebben wij in Schotland en Noorwegen zonder enkel probleem gereden. Je kan de auto makkelijk in zijn vijfde versnelling rijden, maar laat het toerental niet onder de 2000 komen!
Tot nog toe een van mijn beste trekauto's.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D met een HomeCar

De ervaring van kees met een Toyota Verso 2.2 D-4D (136 pk/100, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een HomeCar Racer 45 Space van 1280 kg geplaatst op 20-06-2009:

Met Home-car 45 space een stabiele combinatie. De Verso vanaf de facelift mag 55 kg op de kogel hebben.
Voor deze combinatie is dit echt voldoende. Tussen de 55 en 60 kg geeft een stabiele en comfortabele combinatie waarbij ik moet opmerken dat in de buurt van de 60 kg de boel wat stoteriger wordt.Het verbruik met caravan en 3 fietsen op het dak van de auto en gewoon met het vrachtverkeer meehobbelend ligt tussen de 10 en 10.5 l/100km. De 6e versnelling is onder omstandigheden bruikbaar maar in de 5e gaat het met wat meer gemak en souplesse. Een weg als de Fernpas bijvoorbeeld doe je met de spreekwoordelijke twee vingers in de neus.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een LMC

De ervaring van prince j met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een LMC Munsterland 475 TE van 1328 kg geplaatst op 15-11-2008:

we zijn via duitsland tjechie zwitserland oostenrijk ardeche en terug 4500km zonder problemen gereden en zijn zeer tevreden met onze avensis 1800

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i [7-seats] met een Eifelland

De ervaring van Stephan met een Toyota Verso 1.8 VVT-i [7-seats] (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Eifelland Holiday 500 TK van 1410 kg geplaatst op 16-09-2008:

We hebben geen problemen gehad door de Alpen. De Verso met de Eifelland (max 1300kg) ligt erg stabiel op de weg. Je trekt de caravan zo van zijn plaats en kan dus goed met het verkeer mee komen. 120km is er goed mee te rijden. Lange klimmen in Duisland richting de Alpen krijg je hem wel amper op de 80km (3de versnelling vol gas). De Eifelland is niet echt gestroomlijnd en omdat de tank van de Verso bijzonder klein is (45 liter) sta je wel erg vaak bij de pomp. Elke 350 km. We ondervinden wel problemen met de caravan bij het achteruit rijden. De Verso draait vrij hoog in de toeren en dan moet je bijna wel achteruit de kopeling half in houden (zeker met een zware caravan). Dat is dus niet goed met kans op verbrande koppelingsplaten.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT met een Hobby

De ervaring van Verso D-cat 177 Pk met een Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Hobby De Luxe 495 UK van 1258 kg geplaatst op 01-06-2008:

In bezit van Verso 177 Pk en Hobby 495 Uk 1300 Kg max.
Auto rijdt en trkt geweldig voor de caravan trek in alle versnellingen maar door.
Lust inderdaad ook wel een slokje.
Prettige combinatie om mee te rijden

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een Hobby

De ervaring van Ayla met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 30-03-2008:

Zeer goede combinatie, stabiel bij het passeren van vrachtwagens, cruise control zeer goed te gebruiken, ook in de 5e versnelling. Zijn met deze combinatie al meerder keren naar de Alpen en Kroatie geweest.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT met een Eifelland

De ervaring van j.sinnema met een Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT (177 pk/130, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Eifelland Holiday 395 TQ van 1175 kg geplaatst op 24-03-2008:

supertrekker en comfortabel, wel stevige ''drinker''.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een Beyerland

De ervaring van Wim Dekker met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Beyerland Sprinter 450 FB Sport van 1200 kg geplaatst op 21-03-2008:

Ik rij nu zes jaar met de verso 1.8 en ben dan ook zeer tevreden.

Het enige nadeel is, dat mijn Verso van maart 2002 is en maar 1200 kg mag trekken.

Zo kan ik dus niet het volledige beladen gewicht van 1300 kg benutten en moet ik het gewicht aanpassen.

Wij rijden nu met een aangepast gewicht van 1160 kg, en een kogeldruk van 60 kg.

De volgende Verso word dus de auto die 1300 kg mag trekken.

Voor het overige, een prima caravantrekker.

Het is overigens onze derde Toyota Corolla, als caravantrekker, in 19 jaar.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een Burstner

De ervaring van EM Oldenhuis met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Burstner Premio 480 TK van 1300 kg geplaatst op 14-02-2008:

Goede caravantrekker, stabiel, met Beyerland van 1200 kg naar Zuid Frankrijk zonder problemen, idd als eerste boven te Luik :) In 5 cruisen vraagt wel om wat hogere snelheden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D met een Eriba

De ervaring van hans met een Toyota Verso 2.2 D-4D (136 pk/100, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Eriba Living pulse 465 van 1290 kg geplaatst op 15-01-2008:

ik heb nu een jaar met deze combinatie gereden en ben erg tevreden.
in dat jaar heb ik ongeveer 15000 km gereden van de noordkaap tot de zuidkust van frankrijk.alle soorten weer gehad,zelfs sneeuw en ijzel. ook erg steile weggetjes (met name in noorwegen), het was allemaal geen enkel probleem met deze combinatie,inderdaad stabiel en voldoende trekkracht.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een Hobby

De ervaring van toine van gils met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Hobby Excellent Easy 400 SB van 1100 kg geplaatst op 24-11-2007:

afgelopen zomer voor het eerst met edze combinatie wegggeweest.Prima te doen.Alleen kogeldruk inderdaad maar 60 kg eigenlijk maar ik zet hem op maximaal 70.Volgens de garage mag het eigenlijk geen probleem zijnToch heb ik mijn twijfels.Maar ik heb er tijdens het rijden geen last van gehad.je kan prima helling op met de cruisecontrol zelfs aan.(Bij LUIK).
Hooghste helling was 10 procent en dat ging in versnelling 3 voldoende mits je vantevoren goed vaart maakt en op tijd schakelt uiteraard.Dik tevreden over edze auto als caravantrekker(kon ik van mijn Renault Scenic met dezelfde caravan niet zeggen eerlijk gezegd)

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een Burstner

De ervaring van BIEMOLD met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Burstner Ventana 480 van 1350 kg geplaatst op 07-11-2007:

Dit jaar mee na Spanje geweest zeer goede trekauto. Ook voor de Spaanse grens de berg op geen probleem .
Gewoon goed op je toeren letten en je koppel.
Beter dan verwacht. VVT-1 1.8 (5 personen in auto)

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D met een TEC

De ervaring van Theo met een Toyota Verso 2.2 D-4D (136 pk/100, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een TEC Tour 510 GK van 1300 kg geplaatst op 21-09-2007:

Caravan TEC 510TK (uit 2004). De combinatie voldoet prima. In de vakantie rondrit door Italie gemaakt en veel echte bergen gehad. Stabiel en voldoende trekkracht. Op het vlakke vergeet je haast dat er wat achter zit.
Ik heb de kogeldruk zoveel mogelijk rond de 50kg gehouden, geen probleem. Het reservewiel heb ik wel achter onder het bed geplaatst.
Verbruik over de gehele periode, gerekend wanneer de caravan was aangekoppeld, was beter dan 1 op 11.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 2.2 D-4D met een Hobby

De ervaring van Louis van Hal met een Toyota Verso 2.2 D-4D (136 pk/100, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Hobby Excellent 540 UF van 1394 kg geplaatst op 10-08-2007:

Het juiste gewicht van mijn Hobby weet ik niet precies maar in de praktijk heeft de Verso geen enkele moeite met een Hobby Excelent 540 UFF 2007
Dit jaar heel Frankrijk doorkruist
Op de snelweg, als in de bergen geen problemen
Zelfs in de 6e versnelling en 2000 toern nog voldoende vermogen om te accelereren

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een Caravan

De ervaring van wim met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Caravan van 1229 kg geplaatst op 05-08-2007:

geen, maar een vraagje: Geeft de lage toegestane kogeldruk geen problemen met beladen?

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i [7-seats] met een Fendt

De ervaring van Kees met een Toyota Verso 1.8 VVT-i [7-seats] (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Fendt Platin 470 TFB van 1310 kg geplaatst op 20-07-2007:

Ik ben heel tevreden met de combinatie. De Toyota heeft weinig problemen met de Fendt, maar ik ben niet op zeer steile hellingen geweest. Door de ardennen is geen probleem. Prettig is het benzineverbruik van 1:8,5 bij een snelheid van 95 km/uur. Mijn vorige Avensis verso met 2.0 liter motor had meer moeite met de caraven!

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Verso 1.8 VVT-i met een Dethleffs

De ervaring van J. de Koeijer met een Toyota Verso 1.8 VVT-i (129 pk/95, Kw bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Dethleffs Camper 430 T van 1075 kg geplaatst op 18-04-2007:

Ik ben een aantal keren met deze combinatie op vakantie geweest. Een paar keer in Nederland. Dat is voor deze auto absoluut geen probleem. Zelfs in de hoogste versnelling (5) kan op de cruise-control worden gereden. De combinatie is zeer koersvast.
Ook ben ik hiermee een keer naar Noorwegen geweest. Daar hebben we een aantal pittige hellingen gehad maar ook dat is geen enkel probleem. We waren tijdens deze vakantie met 4 volwassen personen dus vrij veel belading. Uiteraard binnen de toegestane grenzen.
Wat mij betreft een combinatie die zeker aan te raden is.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Toyota Verso.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Toyota Verso 1.6 D-4D met een Caravan

De ervaring van Kerem tuncel met een Toyota Verso 1.6 D-4D (112 pk/82 Kw, bouwperiode: 2014-2017) en een Caravan leeg: 750 kg van n.b. kg geplaatst op 18-04-2007:

I tow my capital ares luna caravan very easily with a Toyota verso. I recommend it to everyone.


Toyota Verso 2.0 D-4D met een Knaus

De ervaring van antortel66 met een Toyota Verso 2.0 D-4D (126 pk/93 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Knaus Sport 450 FU van 1230 kg geplaatst op 18-04-2007:

Ottima combinazione, auto che al traino si è rivelata ottima, prestante, consentendo di viaggiare serenamente e tranquilli.


Toyota Verso 2.0 D-4D met een Knaus

De ervaring van antortel66 met een Toyota Verso 2.0 D-4D (126 pk/93 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Knaus Sport 450 FU van 1230 kg geplaatst op 18-04-2007:

Excellent tractor for towing, fuel economy is to tow it in normal driving for daily use.
The combination car + caravan is very balanced and makes for a pleasant and serene guide in tow, always with due prudence.


Toyota Verso 2.2 D-4D met een Bailey

De ervaring van G Barber met een Toyota Verso 2.2 D-4D (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2006-2009) en een Bailey Ranger 550/6 van 1258 kg geplaatst op 18-04-2007:

Great match, acceleration good as is hills and inclines, only drawback is low nose weight on the Toyota fitted towbar of 60Kgs make sure you check this and you will get a great tow


Toyota Verso 2.2 D-4D met een Bailey

De ervaring van j Philps met een Toyota Verso 2.2 D-4D (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2006-2009) en een Bailey Ranger 500/5 van 1244 kg geplaatst op 18-04-2007:

Verso tows this van perfectly. Low noseweight of 55kgs on the car, but if you make sure you get the noseweight correct it is a perfect tow. Plenty of power from from the 2.2td, only drawback is as with any front wheel drive a lack of traction towing off a wet field. Other wise a great towing outfit.


Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT met een LMC

De ervaring van Aage Nielsen met een Toyota Verso 2.2 D-4D D-CAT (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2006-2009) en een LMC Dominant 520 TE van 1500 kg geplaatst op 18-04-2007:

I`m very content with my Verso D-CAT. This vehichel have enough power, as far that the wheels have enough contact with the road. I only have one thing to complain.
The reverse gear is to high, and therefore you use the clutc very much when you have to place the caravan on difficult places.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

Geef je zelf vertrouwen!

Een goede combinatie is belangrijk maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker!

Volg een cursus bij Bert (Caravantrekker Trainingscentrum) en ga zonder stress op stap met de caravan.

 

Lees ook:

Gastenboek

Over gewichten

RDW auto

Genuanceerd advies

Donatie

 

©2024 Caravantrekker