Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Volkswagen T-Roc

Sorteer op:


Volkswagen T-Roc 1.0 TSI met een Weinsberg

De ervaring van Johan Schaart met een Volkswagen T-Roc 1.0 TSI (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2017 - 2022) en een Weinsberg CaraCito 390 QD van 1030 kg geplaatst op 13-11-2024:

Met een T-roc 1.0 TSI kan je uitstekend een caravan trekken, mede door het feit dat het maximale koppel 200nm al bij 2000 toeren beschikbaar is. Wel moet je bij caravan denken aan de Kip Compact klasse, zelf trek Weinsberg leeg 850kg, ma te beladen tot 1200kg. Auto mag 1300 kg trekken . Rijd ermee naar Zuid Frankrijk, rond de 100 km per uur, dat kan meestal in de 6e versnelling, 1:10, heuvels terug naar 4 en echte bergen terug naar 3 dan 1:11 a 1:12 in 3 rij je met 3000 toeren praktisch overal tegen op met gangetje van 80km per uur. Gaat prima rest vh jaar zuinige auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Sprite

De ervaring van Gerrie met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2022 - heden) en een Sprite Alpine Sport 420 CT van 1250 kg geplaatst op 03-10-2024:

Na twee keer een captur voor de sprite, nu sinds mei dit jaar een t roc. De eerste rit viel me qua stabiliteit flink tegen. langere veerwegen en onrustiger dan ik gewend was met de captur. Gelijk extra veren laten plaatsen en de kogeldruk verhoogd naar 85 kg. Nu is het top. De combinatie is nu heel stabiel en de 1.5 met dsg doet het geweldig. Hoef nergens naar omkijken en zelf flipperen is niet nodig, ook niet in de bergen. Hij lijkt gelijk te weten dat de caravan er achter hangt en past het schakelen keurig aan. Trekt verder door in de versnellingen dan de captur die de caravan ook uitstekend trok. De trekhaak is af fabriek gemonteerd en blijkt ook een constante stroomdraad te hebben. Wel fijn voor de koelkast die hij keurig koud houdt. Nu vijf keer met de caravan er achter weg geweest waarvan drie keer in de bergen. Hij lijkt steeds zuiniger te worden en de laatste rit kwamen we op 1 op 10.9 uit. Maar gemiddeld zal het nu rond de 1 op 10 zijn.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Caravelair

De ervaring van HdV met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2022 - heden) en een Caravelair van 1165 kg geplaatst op 24-07-2024:

Mijn eerste ervaring van Maastricht naar Troisvierges (Lux), verbruik 1 op 10.4, en terug 1 op 11.4 me een caravalair 390 ongeveer 1150-1200 kg qua gewicht. Ik reed denk ik ongeveer 80-85 km/uur. Klimmen ging zonder probleem, versnelling in de sport-stand. Mogelijk moet ik iets meer disseldruk geven want ik had de watertank leeg. Eerste indruk dus goed, ben benieuwd hoe het wordt in de Pyreneeën.

Inmiddels een vakantie in Spanje achter de rug, wel minder Pyreneeën ivm regen, maar de T-Roc heeft het prima gedaan, met een verbruik tussen de 1 op 10 /11. Als ik harder rijd, bijv 90-95 wordt het verbuik rond de 1 op 8,5/9,5, afhankelijk van hoeveel heuvels erzijn. Wat ik ideaal vind is dat ik de motor nauwelijks merk, alles lijkt vanzelf te gaan. Ik heb de versnelling wel meestal in de s stand.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion met een Sterckeman

De ervaring van Stefan met een Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion (190 pk/140, Kw bouwperiode: september 2017 - 2022) en een Sterckeman Sport edition 480 CP van 1250 kg geplaatst op 06-07-2024:

Wat een machine is de t-roc. Geen berg te stijl voor de 2.0 motor met 4wd.
De caravan van maximaal 1400kg werd met gemak de berg op getrokken (100km/h).
110km/h was ook prima mogelijk
alleen bij het inhalen van vrachtwagens werd het wat instabieler.
Het brandstof verbruik daar in tegen is wel wat minder fijn. Bij 80km/h is 1 op 9/10 mogelijk maar bij 90km/h gaat dit al snel naar 1 op 8.5. En bij 100km/h kom je al rond 1 op 6.5 uit.

Als je dan toch zuinig wilt rijden is 90km/h achter een vrachtwagen een aanrader 1 op 11 ongeveer.

Kortom de t-roc is een erg fijne caravantrekker, altijd voldoende vermogen en grip beschikbaar. Het nadeel is het brandstofverbruik en de kofferbak ruimte.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion met een Knaus

De ervaring van Rene met een Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion (190 pk/140, Kw bouwperiode: september 2017 - 2022) en een Knaus Sport 420 QD van 1170 kg geplaatst op 14-05-2024:

Met de Knaus 420QD, gewogen gewicht 1260kg.
Wat een fijne combinatie is dit, zeer stabiel en wat een trekkracht! niets is teveel voor deze combi. In nat gras heuvel op geen enkel probleen en het gaat allemaal vanzelf. Mijn verbruik bij 100 is 1 op 9.5. Mijn volgende auto wordt weer een awd.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Fendt

De ervaring van Henk met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2022) en een Fendt Opal 495 SFB van 1500 kg geplaatst op 14-05-2023:

Wij bezitten een Fendt opal 495 Sfb bj 2013 en hebben die getrokken met een Suzuki grand vitara 2 liter laten chippen ging toen beter,maar nog niet helemaal naar mijn zin,toen een vitara 2.4 liter was een stuk beter met de caravan, nu een vw t,roc 1.5 automaat die het op alle fronten goed doet, zijn zeer tevreden met deze combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Hobby

De ervaring van Willem Gieske met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2022) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1350 kg geplaatst op 09-09-2022:

Voor het eerst met de nieuwe caravan op pad. Het werd de Ardeche.

Geen enkel slinger probleem!

Tijdens de rit hield ik het toerental en het verbruik in de gaten. De meeste tijd reden wij in de 6e versnelling en kwamen gemiddeld uit op bijna 1:10
Let op, want je rijdt gauw te snel.

Uitstekende combinatie.


Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Knaus

De ervaring van Louis met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2022 - heden) en een Knaus Sport 460 EU van 1270 kg geplaatst op 17-05-2022:

Met caravan een rit van 85 km met veel wind continue tegen 7-8 bft.
Verbruik van de auto was 1:6 !
Was wel even vreemd kijken zo hoog terwijl normaal met caravan verbruik van 1:9 .
Motorisch geen enkel probleem er is meer dan voldoende vermogen beschikbaar .

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI met een Eifelland

De ervaring van hans met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2017 - 2022) en een Eifelland van 1460 kg geplaatst op 16-04-2022:

nu 3 jaar troc en eifelland 495, 1ste jaar naar italie, dit was een openbaring vergeleken met mijn vorige scenic 2.0, makkelijk op 95 in 5 met cc. bergop thv gotthard even gas bij en je rijdt zo 110 bergop, naar beneden rustig natuurlijk, zeer stabiele combi,mits goed beladen caravan. na laden in nl na ca 50 km even het gevoel hebben dat het goed ligt, nu 2 jaar in nl, dat is eigenlijk een straf voor de auto. loopt wel 1:8/9, maar dat deed de scenic ook, zijn er maar weing die zuinig rijden met caravan

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Knaus

De ervaring van ton van den bosch met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2022) en een Knaus Sport 460 EU E.Power Selection van 1413 kg geplaatst op 11-04-2022:

Wij hebben sinds kort een Knaus 460Eu E power. Deze weegt (gemeten) 1156 kg. Dus 100 kg minder dan hier in de tabel wordt genoemd. Met belading 1350 kg. Daarvoor een VW T-Roc automaat 1.5 TSI. Wij hebben nog niet in de bergen gereden maar met 75 kg op de kogel reed de combinatie op de Nederlandse wegen heel stabiel. Mede door het extra extra systeem (Alko anti slinger) reed de combinatie als een huis. Wij gaan dit jaar naar het buitenland dus zullen ook gaan kijken hoe het daar gaat.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Swift

De ervaring van H.Akkerman met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2022) en een Swift Basecamp van 1100 kg geplaatst op 28-06-2021:

VW t-ROC 1.5 4 motion 7 Traps automaat, mag 1600 kg trekken , met caravan FENDT 495 SFB 2013 ik heb zeer goede ervaringen met deze combinatie, had hier voor een Suzuki grand Vitara 2.4 ,maar VW T -ROC doet eigenlijk alles beter vind ik. Alleen niet boven de 1600 kg komen met caravan dat zijn de voorschriften .

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion met een Kip

De ervaring van Schoonderbeek met een Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion (190 pk/140, Kw bouwperiode: september 2017 - 2022) en een Kip van 1330 kg geplaatst op 23-03-2021:

Zeer stabiele combinatie. Ontspannen rijden, opletten dat je niet te snel boven de 100 km/u komt.
Inhalen vrachtauto's gaat rap en goed.
Zeer prettige caravantrekker.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Burstner

De ervaring van John met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2022) en een Burstner van 1300 kg geplaatst op 10-08-2020:

Dit jaar voor het eerst met de combinatie naar Oostenrijk gereden. Ik heb wel de gehele weg handgeschakeld gereden om bij een snelheid van 90 km/h de auto in de 6e versnelling te houden. Het verbruik hierbij was gemiddeld 10,4 l/100km. De auto doet het verder gemakkelijk als je zelf zorgt voor ca 2000rpm. De stabiliteit was bij een kogeldruk van ca 80 kg beter dan bij mijn vorige auto (Opel Mokka 1.6cdti).
Al met al ben ik zeer tevreden over de combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI met een Eifelland

De ervaring van hans hendriks met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2017 - 2022) en een Eifelland Holiday 460 TF van 1295 kg geplaatst op 11-01-2020:

voor het eerst met de t roc en eifelland sunshine 495,
hiervoor ren.1.9 dci 130 pk en de scenic 2.0 135 pk, nu met 1.5 met turbo, en ruim 1300 kg achter de auto, wat een heerlijke relaxte reis, beetje gelijk aan de getunde diesel, maar nog meer comfortabel, verbruik ca 1:9, maar auto vd zaak,dus kosten 0, vlakke weg in 6 met 100 op cruise control, berg op was wel even wennen, keertje terug schakelen, en je rijdt 110 een berg op, wel weer normaal afdalen, gotthard met optrekken ging prima, airco gewoon gebruikt, deed ik in de 2.0 bergop uit ivm trekkracht, inhalen geen probleem, let wel op dat je niet teveel gas geeft, rijdt gauw te hard, echt een topper van vw, boven verwachting gepresteerd

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Burstner

De ervaring van Fam. de Regt met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2022) en een Burstner Averso Top 395 TS van 1275 kg geplaatst op 14-12-2019:

Zeer goede combinatie.
In de bergen ook zeer goed.
Rijd makkelijk te hard.
Rijd al 35 jaar met diverse auto's en caravans.
Nog nooit zon goede trekkende auto gehad.
Ook de wegligging zeer goed rijd met twee e Bicks achterop.
Geen enkel probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Burstner

De ervaring van John met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2022) en een Burstner Premio 435 TS van 1250 kg geplaatst op 10-12-2019:

Voor het eerst met de auto/caravan combi weg geweest. Hiervoor had ik een Opel Mokka 1.6CDTI met 136pk. De T-Roc doet het erg goed. We zijn binnen NL weggeweest zonder veel bepakking. Gelukkig mag de T-Roc meer kogeldruk (80kg) dan de Mokka. Dat komt de stabiliteit ten goede. Ik vindt het zelf prettig om de caravan te trekken met de DSG in de sport-stand. Dat geeft een iets beter gevoel, maar de 150pk doen het in de Drive-stand ook prima. Het gemiddelde verbruik over zo'n 500km met caravan is 8,5L/100Km. Dat is wel een stuk meer dan de Mokka maar goed, dat was een diesel.
Al met al vindt ik de combinatie erg stabiel aan voelen en de T-Roc is krachtig genoeg voor 1300Kg (beladen) wegende caravan.
Deze zomer gaan we richting de bergen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat voelen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. met een Swift

De ervaring van ton van den bosch met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2018 - 2022) en een Swift Basecamp van 1100 kg geplaatst op 27-07-2019:

Wij rijden sinds kort met deze combinatie. De caravan van modeljaar 2018 (staat niet in de lijst) weegt 900kg. De ervaringen qua rijden zijn zeer ontspannen. Ook met de adaptieve crusecontrole is het fijn rijden. Ik heb nog geen helling getrokken maar ik merk wel dat een 1500 motor juist net de meerwaarde geeft.Vermoedelijk gaan wij volgend jaar naar een wat meer heuvelachtig terrein omdat we voornemens zijn om te gaan trekken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion met een Eriba

De ervaring van Frans met een Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion (190 pk/140, Kw bouwperiode: september 2017 - 2022) en een Eriba Feeling 470 van 1210 kg geplaatst op 20-05-2019:

Met deze combinatie 7000 km gereden door Frankrijk, Spanje en Portugal. De Eriba heeft een verzwaard chassis en mag 1500 kg wegen. Voortent en reserve wiel en gasfles in de auto. Ongeveer 80 kg op de trekhaak.
Bijna permanent op de cruisecontrol gereden met 90 km per uur. Zeer stabiele combinatie en de automaat schakelt soepel over. Verbruik varieert naar de omstandigheden, in de bergen gemiddeld 1:8 en achter een vrachtwagen 1:10.
Hiervoor hebben we allerlei andere auto's en caravans gereden maar dit is de fijnste combinatie tot nu toe.299

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI met een LMC

De ervaring van Pieter met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI (150 pk/110, Kw bouwperiode: juni 2017 - 2022) en een LMC Vivo 460 E van 1300 kg geplaatst op 10-07-2018:

Geweldig.
Caravan is beladen rond de 1400 kilo, reserve wiel en andere zware spullen in de auto, op de dissel twee elctr fietsen dus kogeldruk zat wel op 93 kilo. Hoe zwaarder hoe beter.
Wij op pad richting Frankrijk 1200 km, ik moet zeggen mijn beste trekker ooit. Hiervoor een ix35 daarna een sportage 2.0
Het koppel is hoger dan de vorige autos en dat merk je naar mate de reis vorderde, motor moest ff wennen aan de last die hij mee trok maar na een paar honderd kilo meter moest ik hem in toom houden.
Heb alles in de 5de versnelling gereden, in de ardennen net na luik even in zijn 4.
Op een gegeven moment de cruiscontrol op 100 km en hij gaf geen krimp bergje op en bergje af, hij bleef op 100 staan. Wij hadden in Frankrijk wel de wind mee dus verbruik cijfers zal gemiddeld op 1 op 9 zijn.
Zeer koers vast. al met al tevreden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Over gewichten

Voorbeeld Trekrapport

Gastenboek

Genuanceerd advies

RDW auto

 

©2024 Caravantrekker