Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Volkswagen Transporter

Sorteer op:


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Tabbert

De ervaring van Van Audenaerde Patrick met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Tabbert Comtesse 540 van 1500 kg geplaatst op 28-07-2019:

Ik heb de combinate Vw Transporter 2.5 TDI 96Kw lange wielbasis DC met Tabbert 495 Comtesse met MTM 1500Kg
De combinatie rijd met gemak op cruise 110Km/u op plat. In de bergen moet ik soms terugschaken naar 3e versnelling bij steile hellingen.
De combinatie is enorm stabiel en slingert nooit. Zelfs met volledig volgeladen laadruimte (transporter).
Verbruik valt dik tegen ±18l/100km bij 110 op cruise.
Is zo'n 14l/100km bij 90 op cruise.
Toch top combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T6 2.0 TSI met een Sprite

De ervaring van Jan Dom met een Volkswagen T6 2.0 TSI (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2015 - 2019) en een Sprite Cruzer 520 SR van 1600 kg geplaatst op 14-04-2019:

Van de VW 2,0 tsi had ik meer verwacht, koppel van 280 Nm is eigenlijk wat ondermaats zeker in de bergen en lange hellingen op de autosnelwegen waar we soms naar 3è of 4é moeten schakelen om onze snelheid van 90 km/u te behouden.
In 6é versnelling rijden gaat niet zelfs niet in Nederland en Vlaanderen daar motor te weinig koppel heeft.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T6 2.0 BiTDI met een Fendt

De ervaring van Jaap met een Volkswagen T6 2.0 BiTDI (204 pk/150, Kw bouwperiode: 2015 - 2019) en een Fendt Bianco 465 TG van 1440 kg geplaatst op 11-02-2019:

Prima trekauto, zonder problemen en fluitend de bergen door. Kan met de combinatie gewoon meekomen met het overige verkeer

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI [s.r.] met een Kip

De ervaring van denu met een Volkswagen T4 2.5 TDI [s.r.] (88 pk/65, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Kip Vision 41 TCB Special van 1130 kg geplaatst op 18-02-2018:

wij zijn belanden ,dus tot 1200 kg Duitsland in geweest en naar zuid frankrijk.

op de vlakke weg geen probleem,stabiel ten alle tijden !!
maar zodra je ook maar iets moet klimmen,zelfs viaduct op,dan is het huilen met de pet op !! op snelwegen op de peage,regelmatig plankgas in 3e versnelling naar boven en dan maar krap aan de 70 km/h komen !! en ja dealer onderhouden! ook luchtmassa meter in orde, gewoon een te zwakke combi om buiten nederland te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI met een Hobby

De ervaring van Vermeulen met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby Excelsior 520 TMF van 1499 kg geplaatst op 02-10-2015:

Heerlijke combinatie.
Multivan 2,5 TDI met chip-tuning naar 204PK, geen enkel probleem om de Hobby te trekken.
Met gemak inhalen en doortrekken boven de 110 mogelijk.
Brenner is eenvoudig te nemen al moet je wel terug naar de handbediening om het schakelen zelf te regelen.
Overal heb je meer dan voldoende trekkracht en zul je als eerste boven komen.
Verbruik neemt toe, wat niet verwonderlijk is.
Van 1 op 9 ga je terug naar 1 op 7, maar je hebt wel een lux vervoer en alle comfort die je maar kunt bedenken waardoor je haast uitgerust op de plaats van bestemming komt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Hobby

De ervaring van arjan met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Hobby Prestige 720 KFU van 2059 kg geplaatst op 09-03-2015:

Had een vw t4 2.5 tdi met 102pk met een hobby Prestige 720 kfu er achter. Ben er mee naar Zwitserland geweest en bij terugkomst heb ik de bus ingeruild voor een jeep.
Bij een helling van 11% omhoog kom deze bus te kort.
De caravan weegt 1900 kg max en de vw kan 2000kg hebben. Maar achteraf gezien is de vw t4 een slechte berg beklimmer. Rij nu een Landrover en gaat veel makkelijker.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.0 TDI aut. met een Knaus

De ervaring van F Houtman met een Volkswagen T5 2.0 TDI aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2009 - 2015) en een Knaus Sport 450 KGU van 1300 kg geplaatst op 22-02-2015:

gewoon heel simpel "de perfecte combi" ver in duitsland geweest en zelfs hellingen met 22 % en haarspeld bochten maar geen enkel probleem. een genot om mee te rijden.
In de bergen is het aan te raden om in de sport stand te rijden koeld motor beter.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.0 TDI aut. met een Burstner

De ervaring van kurt gusse met een Volkswagen T5 2.0 TDI aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2009 - 2015) en een Burstner Belcanto 535 van 1380 kg geplaatst op 11-06-2014:

Deze combinatie is zeer goed te rijden. Heb slingerkop en alco er op gezet en rijd comfortabel.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 Caravelle 2.5 TDI met een Eriba

De ervaring van Adam met een Volkswagen T4 Caravelle 2.5 TDI (151 pk/111, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Eriba Touring Troll 530 GT van 1130 kg geplaatst op 28-04-2013:

Zeer prettige combinatie. Heb T4 California 150 pk. Om de Eriba Troll 530 GT horizontaal te krijgen moest ik de T4 achter laten 'zakken'. Bleek eenvoudig te kunnen en was niet echt duur. De Eriba had een stabilizer nodig om volstrekt stabiel achter de wagen te liggen ('kwispelde' een beetje) Ik ben een rustige rijder, hoef met deze combinatie ook niet veel toeren te maken, verbruik in nederland met de caravan er achter zo'n 1:12,5 of zuiniger. Ofwel...... lekker ontspannen rijden zonder extra zijspiegels.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Hobby

De ervaring van B van Dijk met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Hobby De Luxe 540 UL van 1490 kg geplaatst op 04-04-2013:

Mijn omgebouwde T4 naar camper 102PK met een Hobby 540 ul is een prima combinatie. met de cruiscontrol op gem 100 KM kun je ontspannen rijden. wel denk ik er over om hem te laten tunen.
weet iemand nog nog een goede chiptuner?

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI aut. met een Hobby

De ervaring van DRJ met een Volkswagen T5 2.5 TDI aut. (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Hobby Prestige 650 UMFe van 1780 kg geplaatst op 30-08-2012:

Wij rijden met een T5 Multivan 174PK TDI Automaat met TT die op kenteken al bijna 2300 kilo weegt. Daarachter een Hobby 650UMFe die op de weegbrug bijna 2000 kilo woog.

Met een hoop spul in de bus en inzittenden woog het geheel zo'n 4800 kilo.

Solo is het verbuik rond de 1op10 / 1op11, met een caravan van bijna 2 ton erachter gaat dit bij een snelheid van 100-110 km per uur richting de 1 op 7,5, absoluut een mooie waarde gelet op het gewicht en snelheid.
(Bij 80-90 km per uur zelfs 1:9) Wel op de teller blijven letten want de auto blijft maar sleuren, en voor je het weet rijdt het setje 130 + km per uur.

Ook op de diverse bergpassen in de alpen geen krimp gegeven en altijd voldoende power. De Multivan blijft maar trekken en geeft geen krimp.

Wat wel van belang is om de automaat de tijd te geven om op te schakelen en met beleid op te trekken in de 1e en 2de versnelling.

Op stijgingen op TT gezet en dit werkt met dit totaal gewicht nog beter.

Olieverbruik afgelopen vakantierit van 3500 kilometer niet te meten zo weinig (eigenlijk niets)

Auto mag 2500 kilo trekken dus combinatie is correct.

E rijbewijs is wel nodig, een aanrader als trekauto alleen het prijskaartje wat er aanhangt iin de showroom op geel kenteken is extreem..... maar qua genot, comfort, afwerking, luxe en geluidsisolatie niet te vergelijken met een gewone Transporter.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI aut. met een Fendt

De ervaring van Bronder met t5 174 pk en fendt met een Volkswagen T5 2.5 TDI aut. (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Fendt Saphir 550 TFKM van 1530 kg geplaatst op 06-02-2012:

Geweldige stabiele combinatie, genoeg power om de steilste hellingen te nemen en met het verkeer meete rijden ca 120/125km, icm automaat en de cruise control perfecte auto. ca 30% meer brandstof verbruikt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI aut. met een Hobby

De ervaring van Tycho met een Volkswagen T5 2.5 TDI aut. (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Hobby Excellent 490 KMF van 1414 kg geplaatst op 09-09-2011:

Wat een reisgenot: je zit lekker hoog, hebt ruim voldoende vermogen en de automaat icm cruise-control maken het helemaal af!
We hebben op de heenweg (eindbestemming Franse Middenlandse zee), alleen maar Route Nationale gereden. Niet harder dan 113km/uur (incl. 3% correctie).
Op de terugweg via Autoroute du Soleil: gelukkig heel rustig op brede, prachtig glooiende tolwegen en kon lange stukken 134 km/uur rijden.
Sommigen noemen het jackeren: ik noem het pure hobby en heb genoten van alle overige weggebruikers die op hellingen zaten te zwoegen en prompt de verkeerde versnelling kozen. Bij het bergafwaards rijden is deze automaat ook zeer handig om handmatig terug te schakelen en zo de remmen te ontlasten.
Het gemiddeld verbruik was wel aanzienlijk: 16,4 l/100km (±35% extra) Maar we hebben een airco op het caravandak, plus autobanden van 235 breed en die verbruiken altijd al meer. Bij het met hoge snelheid inhalen van een vrachtwagen, voelde ik de caravan heel lichtjes naar de voorkant vd vrachtwagen zuigen, maar de caravan volgde snel en keurig weer het spoor: kortom ZEER stabiele combinatie! Ik kan niet wachten tot volgend jaar ;-)
PS om zeker te zijn van een veilige belading, heb ik altijd met een personenweegschaal de kogeldruk gecontroleerd.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI aut. met een Knaus

De ervaring van Verkade met een Volkswagen T5 2.5 TDI aut. (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1400 kg geplaatst op 21-08-2011:

Heerlijk rijden met deze combinatie, motor na 2 maanden via de dealer laten tunen voor lager brandstofverbruik, heeft helaas niet het gewenste resultaat. Wel meer trekkracht door hoger koppel (400 nm) brandstofverbruik solo 1 op 9,5 met caravan naar Italie door de Zwitserse alpen en over diverse passen gemiddeld 1 op 6. Ook deze zomer naar Spanje gemiddeld 1 op 6 . 120 op cruisecontrol is prima te doen, zelfs dan met inhalen nog voldoende over om te versnellen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 Multivan 1.9 TDI met een Hobby

De ervaring van Eric v/ d Berg met een Volkswagen T5 Multivan 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1594 kg geplaatst op 20-07-2011:

Goede rijeigenschappen met een gunstig verbruik

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Fendt

De ervaring van W Damen met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Fendt Diamant 560 TG van 1730 kg geplaatst op 02-07-2011:

Inmiddels is onze Fendt vervangen door een nieuwe, zwaardere Fendt. Eerste ervaringen met de autobaan en Bergen in Zuid Duitsland zijn ook positief. Op de autobaan 5e versnelling goed bruikbaar. verbruik tussen 1 op 9 en 1 op 10 (verschil tussen heen- en terugreis). Zeer stabiel, geen last van zijwind. de T5 is en blijft een geweldige caravan trekker.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 California TDI [tuned] met een Biod

De ervaring van Menno met een Volkswagen T4 California TDI [tuned] (109 pk/80, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Biod Nomade Menno van 1400 kg geplaatst op 24-03-2011:

Wat het meeste opvalt is dat je de caravan niet voelt. Het verschil tussen met en zonder caravan rijden is dan ook erg klein. Eigenlijk merk je alleen aan de snelheid (bij het optrekken en op hellingen) dat je een caravan bij je hebt. Bedenk wel dat de California uitvoering (=camper) een stuk zwaarder is dan een gewone T4. We hebben het wel over een auto van dik 2,5 ton met drie personen er in.
Stabiliteit is voorbeeldig. Beter kan ook bijna niet... De BIOD is voorzien van onafhankelijke wielophanging en heeft weinig last van zijwind en zuiging door de gunstige stroomlijn. Uitwijk manoeuvres zijn ook bij snelheden van 120 km/u goed te doen. Ook helling af is de stabiliteit voorbeeldig en idioot hoge snelheden zijn veilig mogelijk.

Keerzijde van het gewicht zijn de prestaties met name bij het optrekken en berg op rijden. Dat kost wat moeite en gaat niet snel. De versnellingen zijn wel lekker kort waardoor wel elke helling goed te nemen is, ook wegrijden gaat gemakkelijk.
Verbruik ligt rond de 1 op 10 bij snelheden van 100 km/u.

De BIOD is 'maar' 2.14 breed waardoor caravanspiegels nauwelijks nodig zijn (wettelijk gezien wel). Ik gebruik EMUK speceiaal spiegels en daarmee is het zicht fantastisch...ook achter de caravan.

Update:
Ik heb de VW laten tunen en heb nu ongeveer 120 pk en een koppel van 290 Nm. Daarmee zijn de prestaties enorm vooruit gegaan. De trekkracht bij lage toeren (van 1300 tot 1900) is enorm verbeterd en je voelt veel minder de turbo inkomen bij 2000 toeren zoals vroeger. Wel van belang is om niet bij lage toeren het volle vermogen aan te spreken, dat voelt niet goed.

Met caravan is het dan ook veel beter om rond die 2000 te blijven als echt kracht nodig is.
Autobaan hellingen gaan nu een stuk vlotter, gewoon met 80 of 90 km/u in 4 omhoog en ook inhalen is een kwestie van gas geven en je zit zo op 120 km/u. Het verbruik is niet veranderd en hangt vooral af van de gevraagde prestaties en de wind. Onder gunstige omstandigheden en rustig rijden is 8 liter haalbaar, maar 9 liter meer realistisch. Boven de 10 liter alleen bij tegenwind en bij snelheden van boven de 100 km/u.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI met een Hobby

De ervaring van René met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby Excellent 500 KMFe van 1492 kg geplaatst op 10-01-2011:

Heb in 2010 meer als 4000 vakantie kilometers gereden,
en is een genot om mee te rijden ,op duitse autobaan A61 cruisecontrol op 105 je merk niet eens dat je er iets achter hebt hangen , ook binnendoor 18% met gemak.
Het verbruik op deze kilometers was 1:9
Het dagelijks verbruik is met vaak korte stukken is 1:8
Super combinatie met laad comfort.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Fendt

De ervaring van Caspar de Lint met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Fendt Saphir 510 TFK van 1508 kg geplaatst op 30-12-2010:

Mijn T4 Multivan (geel kenteken) icm mijn Fendt 510 TFK is een prettig rijdende combinatie. De T4 is niet getuned, wel voorzien van het VR6 luchtfilterhuis (betere aanzuiging & turbo die eerder inkomt) en een (fabrieks) stabilisatorstang op de achteras. Emuk caravan spiegels. Verbruik met premium diesel 1 op 10. Fiestenrek op de auto. Op de Peage is een snelheid van 110 op de navi prima te doen. Kogeldruk rond de 80 to 90Kg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Elddis

De ervaring van L.Klarenbeek met een Volkswagen T4 2.5 TDI (88 pk/65, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Elddis Avante Club 462 van 1297 kg geplaatst op 29-08-2010:

Ik rij zelfs in een T4 2,5 TDI 65kw ofwel 88 pk nieuw gekocht bj 2001 motor tuning rvs uitlaat 8cm spruitstuk vervangen roetfilter verwijderd intercoler geplaatst luchtfilter vervangen door KNG filter luchtmassameter vervangen luchtaanvoer aangepast. bandenmaat 215 66 16. test rapport op motorvermogen enz door de RINGELING in Volledam. 134 pk .4 keer apk gehad en ver beneden de norm scoren roetneting zonder roetfilter verbruikt stukke minder diesel 1:14 normaal solo rijden. Nu hebben wij zinds vorige maand een CARAVAN gekocht Bailley Pegeant Imperial ledigewicht 1020 kg beladen 1198 kg
ritje Caravan Almere Maastricht diesel verbruik bij plm 90 km p/u 1:9/10 > 20/2100 toeren. Tot slot ben ik zeer tevreden over deze combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Beyerland

De ervaring van Bakker met een Volkswagen T4 2.5 TDI (88 pk/65, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Beyerland Vitesse 400 D van 1070 kg geplaatst op 16-08-2010:

dit jaar naar sauerland geweest met de T4 ongeveer 2010 kilo en een beyerland vitesse 1070 kilo op de duitsebaan continu 95 km kunnen rijden in de hoogste versnelling. Wel moet je tenopzichte van een 2,5 tdi 102 pk wel meer schakelen maar je komt niets te te kort.
Bij winterberg 9 % gehad even terug naar 4 en toeren rond de 2400 toeren houden en het gaat goed.
Wel heb ik een intercooler geplaatst en en powerbox geplaatst.
Verbruik van Groningen naar Medebach v v 1:10 normaal solo rijden 1:13,3 in de winter rond de 1:12

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI met een Dethleffs

De ervaring van Kruize met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Dethleffs Camper Lifestyle 560 SK van 1600 kg geplaatst op 09-08-2010:

Fantastische combinatie. Auto heeft geen enkel probleem met het trekken van de caravan. Het enige minpuntje is de automaat dat die gaat twijfelen in de 5 of 6.
Bij twijfel ga ik over naar handmatig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 Multivan 1.9 TDI met een Knaus

De ervaring van Guy van den Nyden met een Volkswagen T5 Multivan 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1335 kg geplaatst op 27-04-2010:

Goede trekauto is wel gechipt naar 140 pk geen problemen op hellingen mijn snelheid s'nachts is 110km/h en loopt als een trein . Je moet wel gewicht in de koffer hebben . (baan vastheid )

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 1.9 td met een Adria

De ervaring van ger wolfs met een Volkswagen T4 1.9 td (68 pk/50, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Adria Altea 462 PD van 1165 kg geplaatst op 20-03-2010:

ik heb de 1.9td uit 97 laten tunen heb nu 83 pk en 215nm heb een adria 462dp van 1000kg en dat rijdt prima zijn naar spanje geweest zonder problemen met trekkracht

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Kip

De ervaring van Rubble met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Kip Grey Line 53 TEB Special van 1570 kg geplaatst op 18-11-2009:

Ook wij hebben problemen met de turbo gehad, maar dit bleek veroorzaakt te zijn door een marter die aan de slang had geknaagd. Verder een geweldige combinatie. Verbruik gemiddeld met caravan (KIP Greyline 53 TEB) 1 op 10, zonder gemiddeld 1 op 14.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Fendt

De ervaring van Gert met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Fendt Saphir 490 Q van 1480 kg geplaatst op 10-09-2009:

Vorig jaar met mijn t4 102 pk mijn Fendt 490 Q gereisd. Viel wat tegen op de reis Montpellier - Millau. Deze zomer gechiptuned naar 131 pk ( 96 kw en 320 nm). Fantastisch deze combi nu. verbruik ongeveer hetzelfde als de andere gebruikers 1 : 8 a 9. Overigens is zonder caravan de t4 wel zuiniger gaan rijden 1: 13/14. Nu ruim voldoende trekkracht ( meer dan nodig) maar wel lekker om ff sneller in te halen of een hellinkje op te gaan. Rijden tot zo,n 110 km is het lekkerst. harder kan maar is minder comfortabel om te rijden in het verkeer vind ik. Kogeldruk rond de 80 kg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Knaus

De ervaring van Nico Heuvelink met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Knaus Azur 500 FU van 1200 kg geplaatst op 08-09-2009:

Heerlijk stabiele combinatie met 100 KM ontheffing voor Duitsland. Nu voor 2e jaar met deze combinatie naar Tsjechië(Lipnomeer) geweest. Caravan heeft een SSK2 anti-slingerkoppeling, maar caravan(en bus) vormen een stabiele combi. Waar het kan(ivm drukte/werkzaamheden) rijd ik met 120 km p/u over de Autobahn. 95% is te doen in de 5e of 6e versnelling. Ook ik heb last van uitval turbo. 11 keer om precies te zijn over een totale rit van 2450km. Gem. verbruik over deze afstand was 1 op 10. Normaal 1:11(houd van stevig doorrijden/korte ritjes: 40 km p/dag). Onderweg word ik niet ingehaald door vrachtwagens of caravantrekkers. Heerlijke bus. Ben benieuwd naar de T6 januari 2010.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Kip

De ervaring van Thei Luijten met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Kip Kompakt KK 37 EKV van 925 kg geplaatst op 02-09-2009:

Ik ben de koning te rijk met mijn KK ekv i.c.m. mijn VW T5 TDI bus met 131 pk.
Ik rij in Frankrijk 130 km per uur en voel de caravan nauwelijks achter mijn bus, ook niet bij passeren van vrachtwagens of plotseling van baan verwisselen.
Bij een snelheid varierend tussen 110 en 130 km/pu gebruikt mijn T5 ongeveer 1 op 10, zonder caravan 1 op 12,5 km. De KK heeft een groot bed maar is voor de rest niet bepaald ruim van binnen, mijn 5 m³ grote bagageruimte van de T5 maakt alles goed.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Tabbert

De ervaring van J.J.Roorda met een Volkswagen T5 2.5 TDI (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Tabbert Vivaldi 560 E (2,30) van 1575 kg geplaatst op 27-08-2009:

VW T5 174 pk automaat een genot om caravan mee te rijden.
We hebben een tabbert Viavaldi 560E mag max 1800 kg wegen
(verzwaarde as) Deze combinatie is geen problemen ook
al heeft de auto plus 700kg lading en de caravan max 1800 kg verbruik normaal solo 1 op 11 ,met caravan normale belading 1 op 9 en max belading 1. op 8 gemeten op reizen naar en van Oostenrijk
Verbruik naar Oosterijk is hoger als terug naar Nederland
gemiddelde snelheid 90km met of zonder heuvels
Cruise control is zeer goed bruikbaar

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 1.9 TDI met een Adria

De ervaring van B. van Osch met een Volkswagen T5 1.9 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Adria Adora 462 PU van 1270 kg geplaatst op 28-06-2009:

Het rijden met een personenwagen VW transporter voldoet voor ons zelfs nog beter als het testrapport aangeeft. Wij hebben nog nooit zo comfortabel en ontspannen gereden door geheel Europa. Ook in de bergen en lange hellingen (z.g.n. vals plat) gaat alles perfect. Verbruik zonder caravan 1:13 en met caravan 1:9.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Fendt

De ervaring van mannus met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Fendt Saphir 510 TG van 1488 kg geplaatst op 14-06-2009:

beste coen ik heb het zelfde probleem teveel turbo druk
rustig rijden niks aan de had wees blij dat de druk weg valt anders blaas je de turbo op als de druk weg valt contact af zetten opnieuw starten en je kunt weer gaan bij vragen mail je me maar geen turbo vervangen die doet het of hij doet het niet

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Fendt

De ervaring van mannus met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Fendt Saphir 510 TG van 1488 kg geplaatst op 14-06-2009:

beste coen ik heb het zelfde probleem teveel turbo druk
rustig rijden niks aan de had wees blij dat de druk weg valt anders blaas je de turbo op als de druk weg valt contact af zetten opnieuw starten en je kunt weer gaan bij vragen mail je me maar geen turbo vervangen die doet het of hij doet het niet

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Kip

De ervaring van Coen met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Kip Hy Line 50 van 1615 kg geplaatst op 14-04-2009:

Ik hen mijn T5 131 PK 6 versnellingen nu 4,5 jaar en afgelopen zomer 2008 viel telkens mijn turbodruk weg.
Garage kan niets vinden ondanks verschillende reparaties.
Nu moet waarschijnlijk de Turbo al worden vervangen.
Bij toenmalige kilometers van ca. 120000 is dit wel erg snel. Als iemand ook deze ervaring heeft hoor ik dit graag

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een TEC

De ervaring van Alfred met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een TEC Tour 450 DB van 1150 kg geplaatst op 31-03-2009:

tja... een T4 met tec 420, dan kom je nog eens ergens. geen enkel probleem. zo af en toe even in de achteruikijkspiegel kijken of ie er nog wel aanhangt. zo gemakkelijk gaat dat allemaal. Oh ja,
in frankrijk is 130 geen probleem. in nederland ook niet maar is wel iets duurder. verbruik gaat dan wel naar de 1:6 a 1:7

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI aut. met een Cabby

De ervaring van Thomas met een Volkswagen T5 2.5 TDI aut. (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Cabby C55 van 1430 kg geplaatst op 07-02-2009:

Stabiliteit: 9.9. Comfort: 10 Verbruiktoename ongeveer 20-30% Steile hellingen: zonder probleem qua kracht. De handmatige bediening van de automaat is prettig bij het terugsschakelen bij extreme beklimming, maar is niet noodzakelijk. Bij het wegrijden vanaf stilstand op steile helling even het ASR uitschakelen voor de nodige slip

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een LMC

De ervaring van jan willem met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een LMC Casa Familia 560 MDK van 1500 kg geplaatst op 14-01-2009:

Het is nogal een zwaar ding die LMC, Vooral met lading want deze overschrijd ik ruim Maar de t4 heeft er weinig problemen mee. Je merkt op de vlakke stukken niet dat hij er achter zit, alleen lange hellingen zakt die terug naar 60 in zijn derde versnelling. Het rijcomfort van de lmc is vooral te danken aan de banden 205/65r15 Voor de t4 heb ik de standaardmaat, merk michelin, want die contis komen er nooit meer onder ze zijn niet een beetje zoekerig noem het maar verdwaald. Kogeldruk meter nooit van gehoord,als ik handmatig met pijn en moeite de dissel eraf krijg is de druk goed.Verbruik is onder bijna al omstandigheden 1 op 8 De T4 laten chippen heb ik ook aangedacht voor het verbruik maar is er nog niet van gekomen.Ik moet er wel bijzeggen dat mijn T4 verlengd is en dat komt gewicht van de T4 ten goede, kun je nog meer in de T4 laden .En er gaat wat mee met een gezin met drie kinderen

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Bagagewagen

De ervaring van j g de groot met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Bagagewagen (achter normale personen auto) van 650 kg geplaatst op 11-12-2008:

De 102pk Transporter doet het natuurlijk erg goed met een alpenkruizer in Frankrijk is 130 kmpu geen probleem en het brandstof verbruik blijft boven de 1 op 10

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 Caravelle 2.5 TDI met een TEC

De ervaring van A. Müller met een Volkswagen T4 Caravelle 2.5 TDI (151 pk/111, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een TEC Weltbummler 585 TKM van 1500 kg geplaatst op 06-11-2008:

De VW Caravelle met 150 pk met de TEC Weltbumler 585 TKM is een goede combinatie. Op de Duitse Autobahn kun je op alle hellingen goed naar boven ,wel terug naar de 4 e versnelling maar dat is geen probleem.
Ook op steile Alpenpassen(o.a.Julierpas) kun je prima naar boven, in heel scherpe haarspeldbochten moet je wel terug naar de 1 ste versnelling, ook omdat je zo'n lange combinatie hebt. Enige rij ervaring is wel aanbevolen. Tevens heb ik de VW en TEC bij de Tüv.laten keuren zodat ik in Duitsland 100 km. mag rijden op de autobahn, ik heb allen maar lof voor deze combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Kip

De ervaring van Rico met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Kip Vision 41 ETD Special van 1150 kg geplaatst op 26-09-2008:

Wij hebben onze 102 pk T4 laten chippen tot ca 130 pk en 310 Nm. Met de lekker kompakte Kip Vision er achter geeft dit een super combinatie.

Heb met kogeldruk tussen 60 en 75 kilo gereden en in alle gevallen levert dit een stabiele situatie op. Bij erg veel spoorvorming, zoals je dat vaak tegen komt in Noorwegen, wil de auto nog weleens zoekerig zijn. Om die reden gaan de Conti's die nu onder de auto liggen er onder vandaan.

Verbruik met de caravan er achter onder niet kinderachtige omstandigheden: 1: 11,5 (solo 1: 13,5)

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI 4M met een Hobby

De ervaring van Ton van Hoek met een Volkswagen T5 2.5 TDI 4M (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Hobby Excellent 560 KMFe van 1600 kg geplaatst op 23-08-2008:

Wij zijn nu een weekje terug van vakantie zijn eerst een week bij het lipnomeer geweest en toen verder gereden naar Vrsar verschillende bergen op gereden het is gewoon een feest.
Het is gewoon een zeer fijne combinatie wij rijden opnelweg 100/110 km per uur maar ook berg op rijden we 100 km/uur.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI 4M met een Burstner

De ervaring van A.J. van den Ende met een Volkswagen T5 2.5 TDI 4M (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Burstner Averso 500 TK van 1260 kg geplaatst op 23-06-2008:

Dit is een auto voor een caravan.
Fantastisch wat een plezier.
Mijn oude Bürstner weegt vol 1000 kg en daar speelt
hij mee.
Alle zware spullen gaan in de auto, lange uitvoering met
wielbasis 3300 mm, en dat rijdt onder alle omstandigheden fijn, ook bij nat weer geen last van
wielspin door de 4-wiel aandrijving.
Verbruik bij ± 100 km per uur ongeveer 10 liter /100 km
Afhankelijk van de omstandigheden.
Varierend tussen 8 - 11 liter op 100 km
Hele ruime dubbele cabine door de lange uitvoering,
prettig voor de achter passagiers, groot of klein, maakt
niet uit.
Onder alle omstandigheden heel goed in de hand te
houden, vriendelijk voor de chauffeur.
Kost alleen een beetje erg veel.
Nog meer dan U aangeeft.

M. vr. groet
A.J. van den Ende

P.s. Uw berekeningen kloppen vrij aardig

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 1.9 TDI met een Dethleffs

De ervaring van N.B. Vink met een Volkswagen T5 1.9 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Dethleffs Camper 450 DB van 1300 kg geplaatst op 21-05-2008:

Voor ons is het een goede combinatie, veel ruimte in de auto, en het gaat over de hoogste Duitse bergen, zonder problemen.
De caravan altijd maximaal beladen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Kip

De ervaring van Peter Elseviers met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Kip Shuttle Special 44 TK van 1240 kg geplaatst op 18-03-2008:

Het rijden met de combinate VW T5 131 pk en Kip Shuttle 44TK is een ware luxe. In België heeft de VW T5 ook de naam Shuttle meegekregen (een combinatie van 2 Shuttles dus). Omdat de Kip niet zo breed is, heb ik geen opzetspiegels nodig, en kan ik toch langs de caravan kijken. De VW T5 staat ook een behoorlijke belading toe, bijgevolg kan je dus heel veel spullen kwijt in caravan én wagen, wat wel nodig is voor een gezin van 5 personen. Het enige nadeel van deze combinatie is m.i. de noodzaak van een rijbewijs BE, maar dat is in mijn bezit, dus voor mij geen probleem, mijn vrouw heeft echter een B, en mag niet met onze combinatie rijden. Peter Elseviers - België (ja, ook in België zijn er Kip-liefhebbers !).

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 1.9 td met een Kip

De ervaring van Judith met een Volkswagen T4 1.9 td (68 pk/50, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Kip Shuttle 41 van 1190 kg geplaatst op 16-03-2008:

Beschrijving klopt als een (volkswagen)bus, je blijft er bijna in als je bij Luik omhoog wilt en het verkeer je aan alle (linker) kanten voorbij komt... voelt niet en is niet veilig! binnen nederland gaat het, gewoon geen snelwegen nemen, maar naar het buitenland zeker af te raden!

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Avento

De ervaring van ed met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Avento Jubile 445 van 1345 kg geplaatst op 11-03-2008:

T5 130 pk met Avento Jubilé 1500 kg fietsen in laadruimte prima combinatie tempo 100 goedkeuring in duitsland verantwoorde snelheid

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 1.9 TDI met een Sterckeman

De ervaring van Marco de Bode met een Volkswagen T5 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Sterckeman Starlett 330 CP van 850 kg geplaatst op 31-12-2007:

Combinatie!!! Je hebt soms niet eens het idee dat er een caravan achter hangt. Deze site geeft als max. snelheid 96km/u aan, heb zelf lange stukken 115 gereden en de caravan hangt er dan mits goed beladen rotsvast achter. Bij een snelheid tot 95km/u is het brandtof gebruik super gunstig (bijna 1 op 15) zie dat maar is te halen met een personenauto. Bergop tijdig terugschakelen en hoog in de toeren houden is wel vereist om snelheid zo hoog mogelijk te houden.
Al met al is dit onbezorgd rijden

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Kip

De ervaring van Rico met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Kip Celebration 44 van 1335 kg geplaatst op 26-11-2007:

De 102pk Transporter doet het geweldig met een Kip Celebration er achter (44 TDB). De caravan weegt beladen 1350 kilo. De kogeldruk houd ik altijd tussen 70 en 75 kilo en dat levert een erg stabiele combinatie op. Geen flauw idee wat de topsnelheid is, maar bij snelheden tussen 75 en 95 op de vlakke weg is de hoogste versnelling prima bruikbaar.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI met een Knaus

De ervaring van G.J. van Hoek met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Knaus Azur 500 FU van 1400 kg geplaatst op 17-10-2007:

Rijdt met multivan automaat 128 kw 174 pk mijn ervaringen zijn zeer goed op de franse autoroute via millau op de cruiscontrol in stand S blijft ingestelde snelheid vasthouden

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Tabbert

De ervaring van R. Scholten met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Tabbert DaVinci 450 TD van 1300 kg geplaatst op 02-08-2007:

De trekkracht op de snelweg is geweldig. Top van zo'n 105-110 met de Tabbert is ruim voldoende. Vanaf 70 kom je in de hoogste versnelling nog goed op gang. De ondergrens van het toerengebied ligt bij zo'n 1800, daarboven doet de turbo zijn werk.
Wegrijden op een erg steile helling doet de bestuurder even pijn omdat je veel gas moet geven (wel 2500 toeren). Doordat de turbo wat vertragend werkt, komt de echte trekkracht pas na een paar seconden en dat kan even een stinkende koppeling opleveren. De voorzijde van de auto is wel zo zwaar dat je nooit met spinnende wielen te maken krijgt en dat is ook weer een groot voordeel voor de trekkracht in modder of gravel.
Dan de Tabbert, een Da Vinci 450. Vergeleken met onze vorige caravan (TEC 480, ook max 1300 kg), laat de Tabbert zich wat zwaarder trekken, vooral de topsnelheid ligt wel 10 km/h lager, misschien wel door de extra luchtweerstand door de rand van het dubbele dak aan de voorzijde. Hij kan aan de voorzijde flink beladen worden, de disselkast staat dus goed vol, de voortent voor de as en de watertank achter de as die 45 liter kan bevatten, hebben we nooit meer dan halfvol. Dannog overschrijdt hij nooit de max. kogeldruk van 100 kg die zowel voor de Transporter als de Tabbert zijn toegelaten. Die hogere kogeldruk komt de stabiliteit ten goede, bij een druk van 75-80 kg is hij achter de Transporter zo mak als een lammetje. Het is een erg degelijke, stabiele caravan waar niet op een paar kilo's is gelet.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Caravan

De ervaring van Ruud met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Caravan van 1700 kg geplaatst op 01-08-2007:

Met de T5 128kw aut. zwaar beladen perfecte combinatie. Stabiel en hoge snelheden geen enkel probleem. Klimmen als een berggeit.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Fendt

De ervaring van W Damen met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Fendt Saphir 490 Q van 1430 kg geplaatst op 11-04-2007:

Zeer goede trekker, zeer stabiel op de weg. Rijdt onder alle weersomstandigheden, ook in de winter. ervaring o.a. in Zuid Frankrijk ( rijdt altijd route national) en Zuid Duitsland. o.a. 4 fietsen, 2 duikuitrustingen enz. caravan max. beladen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Fendt

De ervaring van J. Visser met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Fendt Topas 510 TFB van 1700 kg geplaatst op 05-03-2007:

Geweldig trekker.
Wij (gezin 4 pers) zijn er al diverse keren mee naar Spanje geweest. met in de auto ook 2 fietsen en een koelkast.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een TEC

De ervaring van eric jan met een Volkswagen T4 2.5 TDI (88 pk/65, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een TEC Weltbummler 480 van 1300 kg geplaatst op 10-02-2007:

ik rij zelf met een standaard T4 en moet zeggen valt niet tegen met een tec 490 die geladen is tot 1300 kg ,wel heel veel schakelen om de toeren erin te houden.

als je zorgt dat je rond de 2300 toeren blijft en je turbo het werk laat doen gaat het lang goed maar het houd ergens wel een keer op.

wat wel scheelt en okee ben niet erg met moeder aarde bezig is je roetfilter weg halen dit scheelt echt met optrekken ,de auto trekt zo 300 toeren eerder op en loopt soepeler.

en dan komt het mooiste 3x apk gehad en ver beneden de norm scoren met roetmeten zonder roetfilter.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 (Seikel) 2.5 TDI met een Tabbert

De ervaring van J.J.Roorda met een Volkswagen T5 (Seikel) 2.5 TDI (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Tabbert Vivaldi 560 (2,3) van 1700 kg geplaatst op 25-12-2006:

Deze combinatie is heerlijk te besturen!! Heb ook nog een automaat, rij per jaar 12000km met deze combinatie.
6000km in Nedeland en de rest in Duitsland,Frankrijk en Oostenrijk
Deze combinatie is gek op bergen ! Passen a 15-20% geen enkel probleem..

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Eifelland

De ervaring van R van Lieshout met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Eifelland Holiday 460 TL van 1200 kg geplaatst op 24-12-2006:

Ervaring is ongeveer hetzelfde als de berekening aangeeft. De grens van de topsnelheid met een iets wat zijwind ligt op 110 km/h (na 3000 km zorgvuldig uitgetest ).
Let op je rijbewijs moet wel E zijn. Het laadvermogen van de bus (850 kg) moet bij het lediggewicht vd auto en het max. laadvermogen van de caravan. Dan kom je op 3800kg uit. Ik heb dit probleem verholpen door bij de RDW een laadvermogenverlaging vd bus aan te vragen (net onder de 3500kg) Dit kost Euro 60 terwijl een e-rijbewijs Euro 600 kost en je partner kan ook meerijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 1.9 TDI met een Caravan

De ervaring van J. Postma met een Volkswagen T5 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 16-12-2006:

Ben nu 2 keer met deze combinatie naar Zuid-Frankrijk geweest. Met een T5 88 pk!, dubbel cab.,dit is steeds zeer goed bevallen. Twee volwassenen en twee kleine kinderen, dus laadruimte auto was ook nog afgeladen. Ondanks dat de auto & caravan (geen stabielisator)afgeladen waren ging de auto achter niet hangen. Inhalen e.d. ging makkelijk caravan ligt zeer stabiel achter de T5, slingert niet. Een stabielisator is in mijn ogen dan ook niet een gemis. Alleen bergop optijd terug schakelen, misschien auto laten chippen?

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Hobby

De ervaring van H. Balm met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Hobby Exclusive 540 UL van 1508 kg geplaatst op 09-12-2006:

Wij rijden al 9 jaar met deze probleemloze auto nieuw gekocht en staat nu op 140 000 km.Eerst met een Hobby 520 TQM (1500 kg) Haute Savoie, Hautes-Alpes, Drome, Pyreneén, maar dit hebben wij ook gereden met een Elddiss 534 en een Hobby 540 WLU.Ook hebben wij de duitse autobanen er mee gereden naar de Dolomieten en noord/west Italié. Wij hebben nu gekocht een Eriba Nova 580 (1600 kg) en gaan ervan uit dat de combinatie weer probleemloos werkt.Wij zullen het u in het komende najaar laten weten.grtjes huub

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Burstner

De ervaring van J. Mulder met een Volkswagen T4 2.5 TDI (88 pk/65, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Burstner Ventana 500 van 1460 kg geplaatst op 04-12-2006:

De berekeningen komen wel redelijk met de werkelijkheid overeen. Ik heb bij aanschaf caravan gelijk een tuning laten uitvoeren, waardoor de auto vrij goed presteerde.
Afgelopen jaar heb ik een intercooler geplaatst en dat scheelt even behoorlijk. Voor de topsnelheid maakt het niet echt veel uit (hoeft voor mij ook niet boven de 100), maar de trekkracht is enorm toegenomen, scheelt dus behoorlijk bij hellingen en optrekken en acceleratie.
Nu dus een perfecte combinatie

J. Mulder

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Elddis

De ervaring van ad met een Volkswagen T5 2.5 TDI (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Elddis Avante 472 van 1225 kg geplaatst op 02-12-2006:

heel goede rijeigenschappen,wel t5 174pk automaat
komt ook wel aan zijn top bij het klimmen maar over het algemeen heel goed ik rij normaal op de wegen 100 tot 130 km/h(frankrijk) ben goed tevreden
maar alle vermogen kost verbruik,heb op de verbruiksmeter wel eens 16 tot 18 l/100km gezien maar dan gaat het steil en hard (cruise control)

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Burstner

De ervaring van johan visser met een Volkswagen T4 2.5 TDI (102 pk/75, Kw bouwperiode: 0 - 2003) en een Burstner Ventana 490 van 1440 kg geplaatst op 07-11-2006:

als 102 pk had hij al voldoende 250 nm standaard,maar nu met ruim 130pk koppel 320 nm is hij niet te stoppen.
we nemen altijd een rubberboot met 2 motoren mee een 40 pk en een 8 pk dus de auto is ook goed beladen.
korte versnellingen dus altijd trekkracht aanwezig.
verbruik is 1 op 8 met belading en caravan en ben in frankrijk en kroatie geweest en geen berg die een handycap bezorgd.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T5 1.9 TDI met een Burstner

De ervaring van marcel met een Volkswagen T5 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Burstner Belcanto 455 van 1440 kg geplaatst op 02-11-2006:

het is op zich een goede stabiele combinatie echter als je goed tegen de wind in moet rijden houd het allemaal niet over.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Volkswagen Transporter.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Volkswagen T4 1.9 td [2] met een Bailey

De ervaring van Michael met een Volkswagen T4 1.9 td [2] (68 pk/50 Kw, bouwperiode: tot 2003) en een Bailey Ranger 460/2 van n.b. kg geplaatst op 02-11-2006:

Slow slow slow plan ahead allow plenty of time to get to your destination does the job very slowly.
On a position note the set is is very stable even with lorry's whizzing by you on motorway inclines


Volkswagen T5 1.9 TDI met een Eriba

De ervaring van Alan met een Volkswagen T5 1.9 TDI (105 pk/77 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Eriba Touring Triton 430 van n.b. kg geplaatst op 02-11-2006:

We have have several tow cars and several caravans. The VW T5 with the Eriba Triton is the best combination we have ever had. Tows perfectly, never experienced and snaking with it. And plenty of power. I would defiantly recommend this combination


Volkswagen T6 2.0 BiTDI aut. met een Adria

De ervaring van Carsten met een Volkswagen T6 2.0 BiTDI aut. (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2015-2019) en een Adria Alpina 663 HT van n.b. kg geplaatst op 02-11-2006:

Perfect match


Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI met een Bailey

De ervaring van Ian Dowkes met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Bailey Unicorn III Cadiz van 1491 kg geplaatst op 02-11-2006:

Due to (almost) always taking a full suspension electric mountain bike with spare wheels and toolkit, total weight 56lbs, on trips we required more storage space than most caravaners.

To get more storage we replaced the BMW X5 30D with a SWB T5, for sure we lost some power (340bhp down to 173bhp) but the T5 has been a pleasure, only the severest motorway climbs require changing down to 5th from 6th gear.

Cruising at 60mph on motorways/dual carriageways is easy and an amazing 32mpg, which can be improves to 36 if max speed of 55mph maintained on motorways.

Storage as you might expect is amazing and stability is exemplary, at least as good as the X5. Only modification from the standard T5 was removal of the 16" steel wheels for 18" winter graded alloys


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Adria

De ervaring van Adrian Jennings met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Adria Adora 542 DL van 1400 kg geplaatst op 02-11-2006:

Having made a few trips in this outfit now, it works brilliantly. The T5 swallows luggage with ease and carries passengers in comfort. Mine is a Kombi with the 130 PS engine and six speed box, it cruises effortlessly at the legal speed limit, fifth gear providing reserve power for motorway inclines. Fuel economy is around 28 MPG towing, 36 without the caravan.


Volkswagen T5 1.9 TDI met een Adria

De ervaring van Martin met een Volkswagen T5 1.9 TDI (84 pk/62 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Adria Altea 502 DK van 1200 kg geplaatst op 02-11-2006:

What a lovely drive hardly know that there is a caravan on the back.drove from Somerset to the south of France ,bags of torque
Average mpg 35 / 37 @ 60mph on motorway ,pulls like a train on the hills loads of room and very comfy in side would highly recommend this as a tow vehicle .


Volkswagen T5 1.9 TDI met een Elddis

De ervaring van MR S.EVANS met een Volkswagen T5 1.9 TDI (105 pk/77 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Elddis Avante 534 van 1425 kg geplaatst op 02-11-2006:

Hi ,this is first caravan we have been towing with T5 minibus ,its a long wheel base so loads of room for family plus all caravan equipment,this keeps caravan very light,on the motorway its very sturdy.Its a good set up.......


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Swift

De ervaring van n ayris met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Swift Conqueror 530 van 1590 kg geplaatst op 02-11-2006:

excellent towing vehicle great in all departments.


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Bailey

De ervaring van julian erridge met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Bailey Senator Carolina van 1696 kg geplaatst op 02-11-2006:

i have a vw t5 130bhp {will be remapped to 170} want a bailey twin carolina ,any body tow with a vw t5 heavy van just over the kerb weight any advice would be good


Volkswagen T5 (Seikel) Multivan 2.5 TDI met een Abbey

De ervaring van john slade met een Volkswagen T5 (Seikel) Multivan 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Abbey Spectrum 419 van 1558 kg geplaatst op 02-11-2006:

towed with this vehicle for 3 years never any trouble with hills or stability only down fall is lack of traction on wet surface.


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Bailey

De ervaring van N M Kitchen met een Volkswagen T5 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Bailey Senator Carolina van 1696 kg geplaatst op 02-11-2006:

I've had 3 Caravelle's, the last purchased in 2006 on an 05 plate. If you want a vehicle with power, torque and oceans of room - then this is it! OK, so it lacks 4-wheel drive but the other side of the coin is it doesn't cost a fortune in road tax and fuel. I've looked into buying a newer vehicle for towing my Carolina but after much research, I would struggle to get a better tow / holiday vehicle!


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Abbey

De ervaring van Ashley Bond met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Abbey Spectrum 540 van 1732 kg geplaatst op 02-11-2006:

Towed all though france and uk no problems great credit to VW also we have two karts in the van and still pulls like a train


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Elddis

De ervaring van c a peacock met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Elddis Avante 505 van 1500 kg geplaatst op 02-11-2006:

EXCELLENT TOWER MOST ROADS IN 6TH OVER 30 TOWING ON FLAT ROADS CAN RECOMEND ONE


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Elddis

De ervaring van c apeacock met een Volkswagen T5 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Elddis Avante 505 van 1358 kg geplaatst op 02-11-2006:

effortless towing tow mostley in 6th 60 mph 1700 rpm highly recommeded credit to VW


Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI met een Hobby

De ervaring van OyvindSP met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Hobby Prestige 720 UKFe van 2000 kg geplaatst op 02-11-2006:

We have had this combo for two full summer-holidays, and we are extremely happy with it. Motorway-driving is fluent and smooth, it's easy to follow the traffic, and ther's lots of excess power to overtake if necessary. Compared to my earlier experienses, the train is very stable even in strong side-wind.

At camp-site, we haver never missed traction, as the engine deliveres from 800 revs, making it possible to adjust speed just by operating clutch and brake if necessary.

For us, this has really been a lift to our camp-life!


Volkswagen T4 2.4 D met een Hobby

De ervaring van mike walkley met een Volkswagen T4 2.4 D (78 pk/57 Kw, bouwperiode: tot 2003) en een Hobby Excelsior 610 UF van 1789 kg geplaatst op 02-11-2006:

plod,plod & more plod.
it always got there but oh it was hard work.
i also have a 1993 chateau cantara 2000/983 & AGAIN IT WAS HARD WORK.
the camper was a t4 WESTFALIA CALIFORNIA CLUB with a fixed high roof.


Volkswagen T4 2.5 TDI met een Lunar

De ervaring van Mick Hirst met een Volkswagen T4 2.5 TDI (88 pk/65 Kw, bouwperiode: tot 2003) en een Lunar Quasar 525 van 1300 kg geplaatst op 02-11-2006:

Our T5 is an Autosleeper Trident SWB conversion. It has plenty of bulk to keep the unit stable, but I would like a bit more power. We are slowed down by some long motorway hills (West Country going up towards Bristol) and have to use 4th gear quite a bit. Fuel consumption does not seem to be all that affected and may be around 32mpg instead of 36 not towing. You do have to use all the power to keep the unit moving and on some long A road hills, its down to 3rd gear.


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Fleetwood

De ervaring van David met een Volkswagen T5 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Fleetwood Heritage 640-EST TA van 1625 kg geplaatst op 02-11-2006:

T5 with 172 hp is a fantastic tow vehicle. We cruise at above legal motorway speed limit in 6th no problems :)
Fuel is about 400miles to tank full. Stability is great except for very high speed vans overtaking too close, as normal. Could do with a longer 1st gear though, in my opinion.


Volkswagen T5 (Seikel) Multivan 2.5 TDI met een Bailey

De ervaring van John Marshall met een Volkswagen T5 (Seikel) Multivan 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Pageant S6 Bordeaux van 1300 kg geplaatst op 02-11-2006:

Brilliant outfit - room for 7 in the car + camping gear for those not in the caravan - very stable and capable towcar, and with excellent lock for reversing into those awkward corners!


Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI met een LMC

De ervaring van Peter Lorentzen met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een LMC Favorit 720 RBK van 1869 kg geplaatst op 02-11-2006:

First time with this set up. Drove from Denmark to Italy across Brenner pass. Absolutely brilliant performance from the T5 Multivan, lot's of power, smooth stability of both the car and caravan. After our trip I was even more happy with our car and caravan, due to this experience! I feel very lucky :-)


Volkswagen T5 2.5 TDI met een Elddis

De ervaring van D W Lewis met een Volkswagen T5 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Elddis Crusader Super Storm van 1810 kg geplaatst op 02-11-2006:

This is a great towcar loads of room i have towed at high speed through france with no problems and over the mountains through Spain you get to overtake all the juganaughts best tow i've had and i have been towing for over 30 years.


Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI met een Knaus

De ervaring van Vcelka Maja met een Volkswagen T5 Multivan 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Knaus Sport 420 LD van 1240 kg geplaatst op 02-11-2006:

Mno a tady je ten Multivan. Vaha pres 3,5 (jen o 14 kg) jizdni vykony v podstate stejne.


Volkswagen T5 (Seikel) Multivan 2.5 TDI met een Knaus

De ervaring van Claus Poulsen met een Volkswagen T5 (Seikel) Multivan 2.5 TDI (174 pk/128 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Knaus Sudwind 550 FSK van 1415 kg geplaatst op 02-11-2006:

My experience with my Multivan 2.5 tdi and my Knaus 550 FSK is that there is enough power in all situations. I even run the 6th gear most time, and only when speed in below 80 km/h I must go lower. This only happens on very steep roads such as in the Kassels in mid Germany and in the Alps. The max speed is > 130 km/h (only tried this once), and there is still power reserve to go faster – if you have the curage. I never sell this car 


Volkswagen T5 (Seikel) 2.5 TDI met een Bailey

De ervaring van Dave smallwood met een Volkswagen T5 (Seikel) 2.5 TDI (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2005-2009) en een Bailey Pageant S6 Champagne van 1299 kg geplaatst op 02-11-2006:

I HAVE HAD THE BAILEY FOR 2YEARS NOW .THE T5 TOWS LIKE DREAM. MIRRORS GOOD VIEWS DOWN SIDES OF CARAVAN TAIL GATE JUST CLEARS A FRAME & BODY MIND THE JOCKEY WHEEL.GOOD ON FUEL. WHEN IN 6TH GEAR 60MPH @1700RPM IT SEEMS EFFORTLESS.A JOY TO DRIVE


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Caravan (te?) zwaar

Genuanceerd advies

Donatie

Gastenboek

Wet- en regelgeving

 

©2024 Caravantrekker