Huizinga vraagt op 17 september 2008:
hallo
wij willen naar italie met een 1.8 peugeot 407 en een caravan van leeg 1050 beladen ca 1300 kg, wie heeft er ervaring/tips voor een veilige en goede reis. krijg in mijn trekkrachtrapport totaal 2,5 ster, en in de bergen 1.
Pat antwoordt op 17 september 2008:
Dat is wel weinig om vlot naar Noord-Italie te komen.
Maar wel te doen, alleen zal je flink moeten schakelen met deze combinatie.
Zou wel op de autobanen blijven.
De route Venlo-Koblenz-Hockenheim-Heilbronn-Nürnberg-München-Kufstein-Innsbrück-Brenner-Bolzano-Verona is de route met de minste steigingen.
Maar ook op deze route krijg je ze toch nog wel uitgemeten.
Tino2L antwoordt op 17 september 2008:
neem dan wel munchen Innsbruck Brennerpas.
via Ulm zitten toch wel wat korte bochten met steile stukken.(A7 Fernnpas).
ervaring doe je eigenlijk zelf op...gewoon zorgen dat je goed toeren maakt .(op tijd schakelen)
regelmatig stoppen voor wat eten, drinken, pauze nemen.
airco uitzetten als de temperatuur oploopt.
tussenstops op campings verblijven.
wij doen dit al jaren met 2 kids en rijden naar Calceranica..Caldonazzo meer.
arno
Tino2L antwoordt op 17 september 2008:
we waren gelijk aan het typen pat...
maar bedoelen hetzelfde.
succes H.. met de reis.
arno
Huizinga antwoordt op 17 september 2008:
zijn eerder naar luxemburg geweest via e40 e42 verviers e.d. dit was goed te doen (80 omhoog), moeten wij dit soort klimmen verwachten richting noord-italie of nog iets extremer.
Pat antwoordt op 18 september 2008:
Nee, de hellingen richting Italië zijn niet veel extremer dan in de Ardennen.
Dus met tijdig schakelen moet dit goed te doen zijn.
ad antwoordt op 23 september 2008:
er komen zal wel lukken maar denk ook eens aan de veiligheid
van u en u medeweggebruikers
de gewichtsverhouding auto/caravan is ook zomaar aan de krappe kant
kees antwoordt op 12 november 2008:
1300 kg moet goed te doen zijn , qua veiligheid prima combinatie.
goed schakelen doet wonderen
Rob antwoordt op 13 november 2008:
Voor ik je een route adviseer, WAAR in n-Italië wil je naar toe?
R. Bunt antwoordt op 13 november 2008:
Wij rijden al jaren via de fernnpas naar italie. De eerste dag rijden we meestal tot de grens oostenrijk om dan de volgende morgen vroeg de fernn en brennerpas te nemen. Meestal is het dan veel rustiger en vooral de temperatuur bevalt mij dan beter. Het kan `smiddags al behoorlijk warm zijn door de alpen. Gr
Huizinga antwoordt op 13 november 2008:
lago magiorre is de bedoeling.
Pat antwoordt op 13 november 2008:
Dan kun je beter via Zwitserland rijden.
Venlo-Koblenz-Hockenheim-Karlsruhe-Basel-Luzern-Chiasso/Como.
Ray antwoordt op 13 november 2008:
Met de route van Pat krijg je wel de Gotthard tunnel. Daar kan het erg druk zijn in het hoogseizoen!
gert antwoordt op 14 november 2008:
je kunt toch ook over de gottard.
jojo antwoordt op 14 november 2008:
Wij kamperen ook aan het Lago Maggiore, de Zwitserse kant. Door de Gotthard hebben wij nooit problemen, gaan wel al eerste weekeind in juni en komen meestal zondagsmorgens om een uur of 11 door de Gotthard.
Geen klimpartijen, dus het moet best te doen zijn met de combinatie. De route Verviers is steiler dan ri L. Maggiore.
Rob antwoordt op 15 november 2008:
Beste Huizinga,
Lago Maggiore zal het zijn dan. Italie is groot en deze info is vrij relevant, want dan kun je een hoop gegeven route's vergeten.
De geven route: Venlo-Koblenz-Hockenheim-Karlsruhe-Basel-Luzern-Chiasso/Como.
is met je combinatie goed te doen. En zoals bij iedere tunnel: geluk moet je hebben qua file's en wacht tijden. Persoonlijk heb ik hier éénmaal gestaan en wel om 6.30 op een zondag ochtend. Van alle andere 32 keer niet of nauwelijks last gehad
Joost Kolen antwoordt op 15 november 2008:
Inderdaad een krappe combinatie, maar ja zoals zo velen voor u kom je er wel. Mijn broer is deze zomer met dezelfde auto naar Zuid-Frankrijk gereden en heeft door zijn ervaring inmiddels zijn Peugeot voor een Subaru Forester verwisselt. Hij heeft een lichtere caravan (max 1100kg). Ik ben dit jaar in Noord-Italië geweest en vond de Fernpass (erg slecht weer overigens) toch wel tegenvallen, route het jaar ervoor naar Spanje was mijns inziens een stuk lichter.
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.
Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.