Caravantrekker.nl

Fietsendrager

Wim H vraagt op 20 september 2009:

Voor iedereen die problemen heef met fietsen voor/achterop,en waar ophet dak van de auto geen optie is vanwege de hoogte kijk een op marktplaats kamperen/caravans/accesoires pagina 9 (vandaag) het is een prima oplossing ,heb er zelf ook een (niet te Koop) met mijn avensis verso.
Ze zijn nieuw niet meer te koop.

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Jeroen antwoordt op 20 september 2009:

Aangezien er op marktplaats dagelijks honderden advertenties bij komen is het misschien handig om even te omschrijven waar het om gaat.


Wim H antwoordt op 20 september 2009:

Het betreft deze advertentie http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/caravan-accessoires/280664095-fietslift-fietsdager-fietsen-plat-op-autodak.html


T5 antwoordt op 20 september 2009:

Een gemmidelde caravan is 260cm hoog.

Een gemmidelde auto 150cm

Tel daarbij op de fietsen van gemm. 120cm maakt 270cm.

Dan zie ik geen extra voordeel voor dit speciale fietsenrek


RobD antwoordt op 20 september 2009:

Vandaar dat ze ook niet meer te koop zijn?


T5 antwoordt op 20 september 2009:

Dat was mijn gedachte dus ook.


dabbertje antwoordt op 20 september 2009:

Ik denk dat Wim bedoelt als je moeite hebt om fietsen hoog op je auto te tillen en niet dat de fietsen niet boven de caravan uitkomen.

Dan is het natuurlijk wel een goede optie, want het hoog tillen (vooral op mpv's) is voor velen een struikelblok om fietsen bovenop de auto te vervoeren.

Deze fietsdrager werd enkele jaren geleden bij de Praxis in onze stad in de uitverkoop voor € 50,00 aangeboden. We hebben er over zitten twijfelen maar het hoge eigen gewicht van de fietsdrager heeft ons besluiten om het niet te doen en vervoeren we de fietsen op de dissel van de caravan.

Gr. Daphne


T5 antwoordt op 20 september 2009:

@Dabbertje,

Ik zie bijna geen hoogte verschil tov een traditionele fietsendrager op de auto.

Maar goed,ligt misschien aan mij.


RobD antwoordt op 20 september 2009:

Nee hoor T5,
hoe je het ook bekijkt, de fietsen moeten op het dak, staand dan wel liggend. Heffen en duwen, het gewicht moet omhoog.


Wim h antwoordt op 20 september 2009:

Dabbertje snapt wat ik bedoel als ik met mijn 1.75cm fietsen op het dak moet zetten op een hooogte van ongeveer 1.85 moet ik aardig boven mijn hoofd werken wat ik niet meer kan.
Dan is dit een uitkomst want nu is de tilhoogte nog maar 100 cm.In totale hoogte maakt het niet veel uit of ze liggen of recht op staan caravan blijft vaak wel hoger.


RobD antwoordt op 20 september 2009:

"Dabbertje snapt wat ik bedoel als ik met mijn 1.75cm fietsen op het dak moet zetten op een hooogte van ongeveer 1.85 moet ik aardig boven mijn hoofd werken wat ik niet meer kan.
Dan is dit een uitkomst want nu is de tilhoogte nog maar 100 cm.In totale hoogte maakt het niet veel uit of ze liggen of recht op staan"

Zit hier wat tegenspraak in????


Koen antwoordt op 20 september 2009:

Misschien zit het hem hier in :

"""verder is de drager eenvoudig aan de zijkant van de auto te beladen en wordt vervolgens op het autodak geschoven"""


Wim H. antwoordt op 20 september 2009:

Ja Koen dat speelt natuurlijk ook mee.Verder ga ik niet meer hierop reageren want met alle respect iedereen heeft zijn eigen mening, voor mij is dit een pracht oplossing.


dabbertje antwoordt op 21 september 2009:

De opmerking van Koen is precies waar 't om draait. Je zet de fietsen al aan de zijkant van de auto vast op de fietsdrager en je duwt de lift incl. fietsen omhoog. Vooral voor mensen die het lastig vinden om een fiets omhoog te tillen zonder de auto te beschadigen is dit natuurlijk een oplossing.
Het blijft natuurlijk best wel zwaar, maar je kunt met meerdere mensen duwen en de fietsen raken de auto niet. Wat je dus met losse fietsen niet gaat lukken.

Wat ik me alleen afvraag is waarom dit systeem niet meer wordt verkocht. Toch niet zo makkelijk als het er uit ziet?

Gr. Daphne


RobD antwoordt op 21 september 2009:

He he, we zijn eruit met "wat we bedoelen te zeggen maar niet zeggen"
Laten we het elkaar makkelijk maken en zeg wat je bedoeld, dan kan er eerder en adequater op gereageerd worden.


Koen antwoordt op 21 september 2009:

Misschien had je de link naar marktplaats eens kunnen kopieren en openen ?
Misschien wat meer inleving in de mogelijkheden / moeilijkheden van kleine / minder sterke / andersvalide mensen ?
Dan zou je (misschien) kunnen inzien dat zo'n type fietsendrager een oplossing kan zijn.


RobD antwoordt op 21 september 2009:

@ Koen, je mist het feit waar het om gaat.


Johan antwoordt op 21 september 2009:

Ik ben gaan kijken omdat fietsen meenemen op het dak onze voorkeur heeft. maar ik begrijp deze "lift" niet. Zover als ik het zie zet je 2 fietsen in de rail en dan moet ik het gewicht van 2 fietsen omhoog tillen en op het dak plaatsen. dat lijkt me wel erg zwaar. Na 2 rugoperaties niet echt handig dus. Of zie ik iets over het hoofd?
Johan


dabbertje antwoordt op 21 september 2009:

Misschien kun je de verkoper van de fietsendrager hierover mailen. Zoals het er naar uit ziet heeft niemand hier ervaring met deze fietsdrager.

Gr. Daphne


Jeroen H antwoordt op 21 september 2009:

@Johan
[qoute dabbertje]
Het blijft natuurlijk best wel zwaar, maar je kunt met meerdere mensen duwen en de fietsen raken de auto niet. Wat je dus met losse fietsen niet gaat lukken.
[/qoute]

Na de discussie gevolgd te hebben kan ik uit eigen ervaring zeggen dat dit wel mee valt. Je dient dan natuurlijk wel niet al te zware fietsen op de drager zetten. Het op de drager plaatsen van de fietsen (draai wel de sturen een kwartslag) is zeer goed te doen met 2 personen (zelfs aan te bevelen) zodat de fiets goed in bedwang gehouden kan worden.
Na het vastzetten van de fietsen til je met 2 personen eenvoudig de lift op en in de rail schuiven. Je staat met 2 personen dan niet boven je macht te werken.


JJ antwoordt op 21 september 2009:

Perfect systeem

Vandaar dat ze niet meer te koop zijn !!

En zeg nou zelf, wel met 2 man moeten duwen om het geheel er op te schuiven.

Terwijl diezelfde 2 man een fiets optillen en op een traditioneel rek even makkelijk platsen.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

Donatie

Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!

Over gewichten

Er zijn altijd veel discussies over het gewicht van de caravan. Maar welke gewichten zijn belangrijk en hoe bepaal je wettelijk het (maximaal) gewicht? Is dat met of zonder kogeldruk?

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2025 Caravantrekker