Caravantrekker (Menno) vraagt op 23 januari 2010:
Eindelijk wordt Caravantrekker.nl in de KCK genoemd!
😉
christieaan antwoordt op 23 januari 2010:
Zeker een van de redactieleden zitten googelen en op deze site terecht gekomen.
Maar berter laat dan nooit.
gr Christieaan.
Bert.s antwoordt op 23 januari 2010:
Ik dacht dat caravantre??er daar niet zo trots op zou zijn
RobD antwoordt op 24 januari 2010:
Tis wel weer typisch de bond, niets negatiefs over de ander wel weer dat woordje: maar........
Pretenderen dat je groter, beter of uitgebreider bent, typischvoor ze
Theo antwoordt op 24 januari 2010:
Menno,
Een prima reactie. Toch?
Rob,
Het woordje "maar", betekent een nuancering in de zin van een ondergraving van het hetgeen eerder is gezegd, in deze "Dat geldt........ Showroom".
Een redactie die dit zegt?
Kinderen wordt reeds geleerd, het niet zo te doen.
Pieter antwoordt op 25 januari 2010:
Ook hier schrijft de an*b zichzelf weer omhoog.
Het valt me mee, dat ze caravantrekker.nl niet omlaag schrijven.
Zouden ze zomaar hoffelijk worden? 😉
Huub antwoordt op 27 januari 2010:
De kritische noot die de ANWB maakt t.a.v. de theoretische benadering bij nieuwe auto's moet juist als compliment gezien worden. Een goede theorie voorspelt immers wat men kan verwachten. De voorspellende waarde van de berekeningen van Caravantrekker heeft zich dan ook al ruimschoots bewezen in de praktijk.
Als je eerst zou moet wachten op de empirische (en veelal subjectieve) ervaringen van allerlei auto-caravancombinaties moet je heel wat kostbare foute aankopen incalculeren.
Zeker in een tijd dat we kritisch moeten omgaan met milieu en energie is het van belang dat we goede voorspellingen hebben om juist ook met kleinere auto's de caravan te kunnen trekken.
Koen antwoordt op 28 januari 2010:
Huub schreef : """De kritische noot die de ANWB maakt t.a.v. de theoretische benadering bij nieuwe auto's moet juist als compliment gezien worden."""
Artikel KCK : """Caravantrekker.nl is een populaire site op internet. Maar hoewel je ook gebruikservaringen kunt raadplegen, blijven de beoordelingen van met name de nieuwste auto's toch vooral een theoretische beschouwing."""
---------------------------------------------------------------------------------
Sorry Huub, maar nu probeer je iets dat krom is, recht te redeneren.
De 1e zin (in mijn citatie) is al dubbelzinnig door het gebruik van het woord "populair". Dat heeft immers 2 betekenissen. Maar tot daar aan toe.
De 2e zin (in mijn citatie) geeft een waarde-oordeel over caravantrekker.nl : je vind er wel beoordelingen / gebruikservaringen van oudere auto's, maar voor de nieuwe auto's is het vooral theoretisch.
Dit in tegenstelling tot hùn "KCK showroom" : daar vind je hùn ervaringen met de 'Trekauto van het jaar' verkiezing. Ondersteund door de theorie van hun KCK showroom (gelijkaardige trekkrachtberekeningen).
--------------------------------------------------------------------------------
KCK hecht blijkbaar veel waarde aan 1) gebruikservaringen en 2) 'Trekauto van het jaar' verkiezingen.
Ik volg die mening niet.
Vergelijk het met de 'Verkiezing Gezinsauto van het jaar' / 'Europese Auto van het jaar' / en andere verkiezingen : het is een indicatie, maar ieder kiest zelf.
Ook nog : wat ben ik er mee als ze achter de 'Trekauto van het jaar' een klassieke 'schoendoos-caravan' hebben gehangen als ik en Eriba / Kip / Rapido hefdakcaravan heb ?
De nummer 2 - 3 - 4 of de laatste in hun 'verkiezing' voldoet misschien wel voor mij ?
Of een merk dat ze NIET getest hebben ?
Dus eerst de theorie, dan een eigen vergelijk met je huidige wagen tov de nieuwe die je wil kopen (gemakkelijk : vergelijk 2 trekauto's en 'lees' de cijfers. En herinner je eigen ervaring met je huidige wagen).
En pas nadien kan je wat gaan "lezen" over gebruikservaringen van anderen.
En daarna pas de 'Verkiezing'.
Koen antwoordt op 28 januari 2010:
Ik ben Belg, en heb dus niks voor of tegen de ANWB.
Ze geven bv. een goed boekje uit over Kleine Campings : duidelijk en handig.
Huub antwoordt op 28 januari 2010:
Re reactie Koen:
Je stelt het theoretische vergelijk ook bovenaan dus is me niet duidelijk waarom je vind dat ik iets recht zou redeneren wat krom is??? Ik vermoed dan ook dat je m'n reactie niet goed begrepen hebt.
Overigens zie ik niet hoe je bij de aanschaf van een nieuwe auto in de praktijk deze als trekauto wilt gaan vergelijken met je huidige auto? Er zullen immers weinig auto's voor een proefrit met een trekhaak zijn uitgerust, laat staan dat de verkoper het op prijs stelt dat je even langs de stalling rijdt, de caravan even aanhaakt om te kunnen checken wat de combinatie doet bij steilere hellingen, max. snelheid etc. Helemaal te gek zou natuurlijk zijn als je daarbij ook nog eens verschillende caravans achter die auto kunt uitproberen omdat je toevallig ook nog een nieuwe caravan overweegt.
De verkiezing van trekauto van het jaar vind ik overigens weinig interessant; de meeste auto's worden door het jaar heen meer solo dan in combinatie gebruikt waarbij vaak heel andere criteria van belang zijn voor de koper. Ik zie het meer als randvoorwaarde dat de auto geschikt moet zijn om de caravan goed te kunnen trekken. Een verkiezing trekcaravan van het jaar zou eerder op z'n plaats zijn.
Koen antwoordt op 28 januari 2010:
""""Overigens zie ik niet hoe je bij de aanschaf van een nieuwe auto in de praktijk deze als trekauto wilt gaan vergelijken met je huidige auto?"""
In de praktijk inderdaad niet.
Maar wel "theoretisch".
Je vergelijkt dan de snelheden op een autoweghelling, het accelereren vanaf verschillende snelheden.
Als je toekomstige nieuwe auto ongeveer dezelfde waarden heeft als je huidige, dan koop je een gelijkwaardige trekker als je oude.
Zijn de waarden slechter : dan bepaal je zelf of ze véél slechter zijn. En bepaal je ook zelf of die minder goede waarden er toe doen, voor jou als koper.
Een andere caravan achter je huidige auto ?
Idem : doe wat vergelijkende berekeningen. En je ziet de verschillen.
Ivm dat ik het theoretische bovenaan zet.
De ANWB doet dat niet : zij beweren dat hun theorie door hun praktijk ondersteunt wordt.
En wat is hun praktijkervaring ? Vooral hun verkiezing van Trekauto van het jaar.
Daarom vind ik het niet echt een compliment van de ANWB naar Caravantrekker toe.
Eerder iets van : ja, ze doen wel iets met berekeningen, maar... WIJ hebben onze Trekauto verkiezing + de theorie die dat ondersteunt.
Ach wat : ik heb helemaal niks met de ANWB. Wat zit ik me dan druk te maken 😉
(komt me misschien slepen als ik pech heb in NL ?)
Huub antwoordt op 29 januari 2010:
De reactie van de ANWB dat Caravantrekker e.e.a. theoretisch benaderd, heeft weliswaar een negatieve bijklank, maar juist doordat de theorie (of juister nog berekening) van Caravantrekker bevestigd wordt in de praktijk mag het toch gezien worden als een impliciet compliment.
Koen antwoordt op 29 januari 2010:
""maar juist doordat de theorie (of juister nog berekening) van Caravantrekker bevestigd wordt in de praktijk mag het toch gezien worden als een impliciet compliment.""
--------------------------------------------------------------------------------------
Ja, ergens ook wel.
Even wat geschiedenis : wie was 'eerst' met deze berekeningen ?
Caravantrekker of de ANWB ?
Ik dacht Caravantrekker ?
Vanwaar komt / kwam de minder goede relatie tussen beide ? (eufemistisch uitgedrukt)
Willen jullie uit de biecht klappen, Menno of Bert ? 😉
RobD antwoordt op 29 januari 2010:
De hollandse nieuwsgierigheid steekt de kop op. Wat maakt het uit hoe, wat en waar de beide heren hun vermogen hebben gehaald, oftewel geleerd, en hun aversie tegen wie of wat dan ook? Voor een korte introductie: http://www.caravantrekker.nl/algemeen/over_Caravantrekker.php
Feit blijft dat ze met veel verve deze site hebben opgezet en beheren als onafhankelijk(?) instituut. Dat er wat sportieve strijd onderling is, is redelijk normaal te noemen. Het verhaal van de dwerg en de reus is hierop toch wel enigszins van toepassing. We weten allemaal dat de bond het allemaal beter weet, althans pretendeert en aan andere instituten gewoonweg lak heeft en het liefst compleet negeert.
Koen antwoordt op 29 januari 2010:
@Koen,
De vraag "Vanwaar komt / kwam de minder goede relatie tussen beide?" kun je hier niet stellen.
Daar komt bij dat als je zo'n vraag stelt, dan dien je hem aan beide partijen te stellen.
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 29 januari 2010:
Er is GEEN relatie tussen de ANWB/KCK en Caravantrekker, behalve dat de ANWB regelmatig onze site bezoekt (om adviezen te geven???). Wij hebben wel eens aangeboden om op bepaalde punten samen te werken, bijvoorbeeld bij de trekauto van het jaar verkiezing, maar daar heeft de KCK geen interesse in, dus zal er voorlopig wel geen relatie komen.
RobD antwoordt op 29 januari 2010:
Houden zo!
Koen antwoordt op 29 januari 2010:
"""De hollandse nieuwsgierigheid steekt de kop op"""
Neenee, de Belgische / Vlaamse 😉
(goed lezen RobD)
"""@Koen,
De vraag "Vanwaar komt / kwam de minder goede relatie tussen beide?" kun je hier niet stellen.
Daar komt bij dat als je zo'n vraag stelt, dan dien je hem aan beide partijen te stellen. """"
Antwoord niet van mij, maar Menno heeft mijn nieuwsgierigheid / vraag naar de historie reeds beantwoord.
christiaan antwoordt op 29 januari 2010:
Ga zoo door met reageren op dit onderwerp maar hou je bij het
draadje.
Het is een commercele bedrijf de anwb en als ze ergens in mee
willen doen dan moet het geld opleveren.
En ze willen altijd een helegrote vinger in de pap hebben.
Wat de reden is dat ze gewezen hebben naar Caravantrekker,
is mij niet duidelijk maar beter dan niets.
Hoe meer zielen hoe meer freugde Christiaan.
RobD antwoordt op 29 januari 2010:
" Wat de reden is dat ze gewezen hebben naar Caravantrekker,
is mij niet duidelijk maar beter dan niets".
Christieaan, lees het artikel eens heeeeeeeeeeel erg goed !!!!
Theo antwoordt op 30 januari 2010:
Koen,
Dat antwoord kwam van mij.
Hoe het daar onder jouw naam kwam, snap ik niet.
christiaan antwoordt op 30 januari 2010:
Die reden bedoel ik niet .
Ik bedoel de heer v diijk bestaat die wel ???????.
Je moet wat verzinnen om te beginne.
Gr christieaan.
Theo antwoordt op 30 januari 2010:
christiaan,
Waarom zo wantrouwend?
RobD antwoordt op 31 januari 2010:
Van: christiaan
Datum: 30 January 2010 om 21:08
Die reden bedoel ik niet .
Ik bedoel de heer v diijk bestaat die wel ???????.
Het is toch echt de enigste reden die er te zien valt. Of die heer van Dijk echt bestaat? Als we alles en iedereen gaan wantrouwen is het misschien tijd voor vrijwillige euthanasie, want het lijkt me geen pretje om iedere dag weer met volledig wantrouwen te leven..
christiaan antwoordt op 31 januari 2010:
Is dit item niet geplaatst om zelf klanten binnen te halen ?????.
Kijk naar de advertentie die verwijs naar een gratis tef no.
Over goed lezen gesproken!!!!!.
Christieaan.
john antwoordt op 1 februari 2010:
088 nummers zijn absoluut NIET gratis.
Over goed lezen gesproken
Het advies is gratis, Christieaan. Dus eerst: goed lezen
christiaan antwoordt op 1 februari 2010:
Dit is een manier om te averteren op een endere site via een,
omweg en aandacht voor jouw produkt.
Andere reden zie ik niet.
Ende verhaal!!!!!.
Gr christieaan.
Theo antwoordt op 2 februari 2010:
christiaan,
Mijn vraag blijft: waarom zo wantrouwend? Kun je me dit uitleggen?
Ik zie geen enkele reden.
RobD antwoordt op 2 februari 2010:
Van: christiaan
Datum: 01 February 2010 om 22:39
Dit is een manier om te averteren op een endere site via een,
omweg en aandacht voor jouw produkt.
Om te adverteren via een omweg op een andere site word gedaan en is algemeen gemeengoed geworden. Maar NOOIT op een concurrerende site. De kans dat mensen naar de concurrentie gaan is levensgroot aanwezig. Zou heel erg dom zijn om je product zo proberen te verkopen, Christieaan.
Zal de bond ook niet nodig hebben, denken ze.
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.
Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.