vraagt op :
herman antwoordt op 5 februari 2007:
Ik kan je een ding garanderen. Je hoeft hem niet steeds opnieuw aan te koppelen. Wat er ook gebeurt de koppeling blijft meestal intact. Het is wel zo, dat je na een paar keer optrekken alleen maar het chassis nog voortbeweegt. Zeker als je ook nog ff ga toppen in Duitsland.
LOL
Bert antwoordt op 6 februari 2007:
Kijk, die Audimalloten beloven wel veel, maar ik moet het nog zien hoor.... Of het een goede trekauto (Zugwagen) is dus. Voorlopig heb ik nog steeds niet de bakverhoudingen van ze binnen. Ik raad dus iedereen voorlopig af koopovereenkomsten af te sluiten!!
U weet het: eerst een trekkrachtberekening op caravantrekker.nl en pas daarna hup naar de dealer. Wie weet hoeveel orders ze intussen al misgelopen hebben.... 😉
Herr Pitschrieder antwoordt op 6 februari 2007:
Hög Geërtte Herr Bert,
Unsere Audi Q7 hat genüg Nm und Kw für die grosste Kabe Zwei-Asser.
Vergleich es mit Rolls-Royce in fruher Jahren : das Vermogen erreicht. (Heute ist das Marke nur ein veredelte BMW...)
Auch sehr gut ist die Co2 Wert : viel und hoch, so müssen wir nicht in die Zukunft nach Mittlermer, Italien oder Spanien. Und dass spart Co2 uber einige tausenden kilometer.
Bitte : machen Sie in die Zukunft keine Negative Werbung für unsere Brenstoff Zaufende SUV.
Gezeichnett,
Herr Pitschrieder
Prof. Dr. Martin Winterkorn antwoordt op 6 februari 2007:
Es tut mir richtig leid Herr Wijnen daß einen ehemaliger Mitarbeiter der Audi AG Sie so belästigt. Warscheinlich war das Rolex Armbanduhr aus der Türkei der Ursache seines Verfahrens...
Eh, Moment es klingelt.
Verdammt, höre ich gerade daß auch ich rauskatapultiert bin...
Mein Nachfolger, Herr Rupert Stadler (Vorsitzender des Vorstands) werde ich dieses Dossier überreichen müssen. Brauchen Sie noch ein gutlaufendes Uhrwerk?
😉
Herman Heinsbroek antwoordt op 9 februari 2007:
Ach mensen, waar maken we ons druk om. Ik heb horloges zat en maling aan de hele wereld. Gewoon VR banden onder je woonwagen en lekker volle kracht blaffen over die Autobahn nach Sauerland. En dat CO2? Er zijn zoveel anderen die het milieu verpesten dat het voor mij geen zin heeft er een bijdrage aan te leveren, bovendien verkeer ik in een uitstekend millieu!
Jarosław Kaczyński antwoordt op 9 februari 2007:
U heeft VR banden onder uw Predom heer Heinsbroek? Bevallen die een beetje? 😉
RobD antwoordt op 10 april 2009:
Van: Bert
Datum: 06 February 2007 om 01:31
Kijk, die Audimalloten beloven wel veel, maar ik moet het nog zien hoor.... Of het een goede trekauto (Zugwagen) is dus. Voorlopig heb ik nog steeds niet de bakverhoudingen van ze binnen. Ik raad dus iedereen voorlopig af koopovereenkomsten af te sluiten!!
Bert heeft wat tegen Audi?
Ik kan je vraag inmiddels positief bevestigend beantwoorden: het is een goede zugwagen.
Hans antwoordt op 10 april 2009:
Vergeet niet de handrem van de Predom los te zetten.
Anders heb je grote kans dat je niet wegkomt.
M.vr.gr.
Hans
Bert antwoordt op 10 april 2009:
@RobD
Ik heb niets tegen Audi, ik twijfelde alleen over de trekcapaciteiten van zo'n V12 turbodiesel... Een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn. 😉
Herr Pitschrieder antwoordt op 10 april 2009:
Weine nicht, wenn der Regen fällt,
es gibt einen, der zu dir hält.
Marmor, Stein und Eisen bricht, aber unsere Liebe nicht.
Alles, alles geht vorbei, doch wir sind uns treu.
Kann ich einmal nicht bei dir sein,
denk daran, du bist nicht allein.
Marmor, Stein und Eisen bricht, aber unsere Liebe nicht.
Alles, alles geht vorbei, doch wir sind uns treu.
Nimm den goldenen Ring von mir,
bist du traurig, dann sagt er dir:
Marmor, Stein und Eisen bricht, aber unsere Liebe nicht.
Alles, alles geht vorbei, doch wir sind uns treu.
Wieder Gezeichnett,
Herr Pitschrieder
Carlos Gosn antwoordt op 10 april 2009:
Poerkwa un Audi voor un Predom?
Noes avons construé un C3, special voor Predom!
Le gewicht du train past precies (max 2 personnes).
Carlos Gosn antwoordt op 10 april 2009:
Niet verder vertellen.
Is sectret.
Naast Renault werk moi ook voor Citroen.
bert.s antwoordt op 11 april 2009:
Een predom lijkt mij wel erg groot voor een audi q7.
Misschien verstandig om een mover onder de caravan te monteren...deze kun je dan bergop inschakelen als de auto het niet meer kan trekken!
Jan antwoordt op 11 april 2009:
Het lijkt misschien wat krapjes maar het zou nog net kunnen dat de Predom door zijn gunstige buitenmaten (binnen is tie veeeel groter) net achterin de laadruimte van de Audi Q7 V12 diesel past. Ik weet niet zeker of daarvoor de achterbank naar voren moet worden geklapt, maar daar kom je snel genoeg achter.
Het scheelt in elk geval in de kosten van een trekhaak en het rijden in de bergen kan de trekkracht er aanzienlijk door verbeterd worden.
Benno antwoordt op 11 april 2009:
Roel is even buiten beeld en tegelijk barst de humor los !!
RobD antwoordt op 14 april 2009:
T'is maar wat je humor noemt.
Jan antwoordt op 14 april 2009:
Ach Robd je moet maar zo denken, jaloerse mensen zijn vaak niet serieus. Geniet van je auto en laat de humormensen onder ons maar jaloers kijken
Joost Kolen antwoordt op 14 april 2009:
Die audi is groot genoeg om in te camperen, dus of je nu met of zonder Predom aankomt slapen kun je altijd. En zoals Cruiff altijd zegt elk nadeel heb z'n voordeel: je kunt na een flinke race het onderstel van de Predom altijd nog gebruiken om er een aanhanger van te maken. Zou wel de kleding en proviant in de Audi leggen tijdens de heenreis, alhoewel wie die bak kan betalen koopt dat soort dingen meestal op de plaats van bestemming.
RobD antwoordt op 15 april 2009:
Voorraad meenemen? Is dat afhankelijk van de auto die je rijd?
Nog nooit gedaan, om het even met welke auto dan ook.
Zit momenteel in Italië te genieten van de zon en supermarkten in overvloed, waar ik met die bak mijn voorraad haal.
Werk ze, allemaal.
Jan antwoordt op 15 april 2009:
Ik begrijp dat er ook campers zijn met een garage (hydraulische klep) aan boord waarin je een dergelijke mooie! auto ook in kwijt kunt. Ik vind dat trouwens een betere combi dan met de Predom, maar je mag het natuurlijk helemaal zelf weten.
Louis antwoordt op 15 april 2009:
Hoe doet bla-bla-bla een F 16 het met een Predom zonder vleugels bla-bla .
De een heeft te veel geld ,de ander te veel ego .
Even afstrooien met een portie jaloezie en klaar is een onzinrecept.
Ik doe bij deze ook maar even mee .
Meneer V12 ....: er gaat qua muzikaal geluid NIETS boven een ouderwets gebouwde opgefokte gietijzeren Amerikaanse V8 die z'n gassen wegspuuwd d.m.v.headers ,flinke pijpen en absorbsiedempers .
Kom maar,kom maar,kom maar zou van 't Hek nu roepen .
RobD antwoordt op 16 april 2009:
Geef je Bert een antwoord op zijn vraag, barst de "humor" los.
Voor alle onwetende, ik rijd niet met een Predom.
Waar ieder zijn voorkeur heeft: vooral van blijven genieten en je niet gek laten maken.
Marcel antwoordt op 16 april 2009:
@Louis, ik vind het geluid van een dikke V-twin motorfiets ook niet te versmaden 😉
Peter antwoordt op 16 april 2009:
@Robd als ik zo'n auto reed zou ik ook niet gezien willen worden met een Predom erachter.
Jan antwoordt op 16 april 2009:
Ik wil graag gezien worden in die auto; de Predom is inderdaad wat minder aantrekkelijk, maar misschien is dat jaloezie?😉
Jan antwoordt op 17 april 2009:
Waar koop je zo,n bak voor? Minder kan toch ook?
Peter antwoordt op 17 april 2009:
Ik heb een Q7. Helaas geen V12 maar de 4.2 TDi V8 en ben al meerdere keren het hefdak van mijn Predom verloren. Moet er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren met een V12!
Bert antwoordt op 18 april 2009:
Wat je dan zou moeten doen is een smiley plaatsen. Puntkomma met haakje sluiten ........: 😉
Hans B antwoordt op 18 april 2009:
Je kunt de Predom gemakkelijk stroomlijnen. Schroef de opbouw los van het chassis en plaats hem achterstevoren terug. Kun je er nog sneller mee.
frans antwoordt op 18 april 2009:
Een audi Q7 V12 met Predom dat is toch (pre) dom.
Een deux chevaux met een tandemasser is dat wat?
@Eric antwoordt op 18 april 2009:
Ben je wel verlost van koelingsproblemen met zo'n deusjevo toch? 😉
Bert.s antwoordt op 18 april 2009:
hoe dom ...predom .,)
Jan antwoordt op 18 april 2009:
Misschien kan er een V20 in, dan trekt ie makkelijk een tonnetje of 20?
Hans. antwoordt op 18 april 2009:
Jan. Jij bent ook (pre)dom zeg.
Er past toch helemaal geen V20 in een 2CV.
Hans
@Eric antwoordt op 18 april 2009:
Een V8 lukt nog net geloof ik:
http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index.html
Peter antwoordt op 24 april 2009:
Kan die Predom ook een V12 krijgen? gaat het beter berg op
Jan antwoordt op 24 april 2009:
Kan wel, maar dan noemen wij het een "snelle" camper 😉
@Eric antwoordt op 24 april 2009:
Heren,
Het laadvermogen van de Predom is te beperkt om er zelfs maar een brandstoftank van 200 liter voor een V12 in te monteren.
Dan heb ik het nog geeneens over het gewicht van de V12 zelf.... 😉
Hebben we ook nog de keuze: motor voorin/achterin of misschien in het midden?
Middenmotor boven de as zou natuurlijk het beste zijn voor de wegligging.
Hans. antwoordt op 24 april 2009:
Dan zou ik toch een Predom tandemasser nemen.
Met four wheel drive en V12 motor kom je dan een heel eind.
Ook in de Alpen en Pyreneeën.
Hans
Jan antwoordt op 28 april 2009:
Op die manier kan de Predom de Q7 duwen
frans antwoordt op 28 april 2009:
Is het reservewiel ook aangedreven.
is het ook mogelijk een mover te installeren?
belgil antwoordt op 27 juli 2009:
Toch beter 1 predom achter de audi dan geen predom want dan moet je buiten slapen, ik vraag mij nog steeds af wat er over te lachen valt, ik lach toch ook niet met een grote lompe hoby met vast bed en ingemaakte douche (welke nooit gebruikt word, omdat anders wanden en vloeren rotten) en ingebouwde microgolfoven en wat weet ik nog meer dat er in mag of beter gezegd moet om aan het gewicht van 1600 kilogram te komen, voor twee personen welke in de zon buiten zitten, en verplicht hun pantoffels buiten moeten uitdoen, anders word het grondzeil vuil, en er is geen geld meer over voor een nieuw , want als ze naar zeeland gaan voor een week dan heeft de wagen de helft van het budjet aan benzine gebruikt omdat eigelijk de ganse klote combinatie te zwaar en eigelijk nog best gevaarlijk op de baan is, maar wel mooi om mee uit te pakken bij de overbuur die maar over een predom met een hefdakje beschikt en een bescheiden wagentje, maar wel ieder jaar naar zuid frankrijk in verlof kan gaan , en bij thuiskomst nog steeds T-BONE steak kan eten.
Leuk verhaaltje he
prettige dag en een heel leuk verlof 2009
een trotse Predom bezitter
T5 antwoordt op 27 juli 2009:
@Belgil,
Dan hoop ik voor jou dat je ons niet tegen komt in Zuid Frankrijk (of waar dan ook in europa) want dan zul je je hier weer moeten afreageren, die van ons weegt 2 ton en valt iets groter uit dan een Predom.
Ons maakt het niet uit, met wat voor een caravan iemand onderweg is ieder het zijne, zelfde geldt voor auto's, ze brengen je allemaal van A naar B.
Maar wij hoeven ons in ieder geval niet te behelpen, kunnen onze kont keren, hoeven geen dak te heffen, kunnen op onze eigen WC zitten, hebben een heerlijk 2-persoons bed, bakken 's morgens heerlijk onze broodjes, en ook bij minder mooi weer kunnen de kinderen zich binnen prima vermaken en spelen.
Dus mensen ..... laat een ieder in z'n waarde en heb respect voor elkaar.
Koen antwoordt op 27 juli 2009:
Tsstsss belgil : niet zo op je teen getrapt voelen.
Dit topic (Audi Q7 V12 diesel + Predom) is gewoon een onnozel = onschuldig onderwerp om 1) even wat stoom af te blazen na alle technische uitleg over bijvoorbeeld een motor, Kw's, Nm's, aslast, kogeldruk, rijbewis B+E, enz en 2) een nieuwsgierigheid naar de sitebeheerders (Bert en Menno) toe om een trekkrachtrapport los te peuteren (+ hun deskundig commentaar daarop).
Heb je het hele toppic gelezen ? Zo ja : dan heb je gemerkt dat ook over (de) Audi grapjes worden gemaakt.
Geniet gewoon van je kleine caravan. Met zijn voor- en nadelen.
Net zoals anderen van een grote caravan genieten. Ook met voor- en nadelen.
Geert antwoordt op 27 juli 2009:
Gewéééldig.....! Die humor van die predommers
RobD antwoordt op 27 juli 2009:
Quote: ik lach toch ook niet met een grote lompe hoby met vast bed en ingemaakte douche
Mijn oma had een hobby: peren inmaken. Douche's heeft ze nooit ingemaakt.
Ik heb het vermoeden dat Belgil ieder vraag af aan het gaan is om ergens tegen aan te schoppen. Je kunt maar een tijdverdrijf hebben.
Marcel antwoordt op 27 juli 2009:
@belgil ik had het inderdaad niet erg serieus bedoeld. Predom had ik gekozen omdat het volgens mij een van de lichtste caravans is en me dat leuk leek te combineren met de ongetwijfeld ongelovelijk lompe trekkracht van zo'n dikke 12-cilinder TDI.
In ieder geval ga ik er gemakshalve vanuit dat deze auto iedere caravan (al dan niet met wielen) iedere (berg)weg op krijgt.
RobD antwoordt op 28 juli 2009:
@ Marcel: klopt
belgil antwoordt op 1 augustus 2009:
Hallo,
oei heeft wat reacties gekweekt , ik heb het ook maar als lachtje bedoeld, zoals gemeld ieder zijn pleziertje en zonder rencunes hoor, ik lach ook graag , en natuurlijk ieder zijn goesting anders werd de wereld saai, en ik weet ook wel dat zo een klein predommetje lachwekkend is maar voor mij een van de beste , meer niet. Wel worden wij predommers vaak weg gelachen of niet mee geteld, ondanks......;het ook een caravan is meer zat er niet achter hoor en ik hoop dat ik ieder van dit forum tegen kom in Frankrijk of gelijk waar, kunnen wij misschien gezellig samen bakje koffie drinken niet waar leve de camping.
Groetjes
Gilbert
Rob antwoordt op 2 oktober 2012:
@RobD:
Hoe gaat het inmiddels met uw q7 v12 TDI?
Of heeft u een andere auto inmiddels?
Ik zou ook weleens een foto willen zien van de Q7 met grote caravan erachter.
Misschien leuk voor geintereseerden op deze site.
Jan& antwoordt op 2 oktober 2012:
Mooie auto, maar gaat het nog wel allemaal op een passantenplaats?
@Eric antwoordt op 2 oktober 2012:
Ik zou ook weleens een foto willen zien van de Q7 met grote caravan erachter
Google is your best friend.... 😉
@Eric antwoordt op 2 oktober 2012:
Oeps, hij is zo groot geworden dat hij niet meer op het forum past, sorry B&M....
RobD antwoordt op 3 oktober 2012:
Zal wel aan het formaat van de combinatie liggen, Eric 😉
Dik 3.5 jaar oud nu, 380.000km op de teller zonder een centje pijn. Eén nadeel: het ding vreet banden, max 55.000km en 4 nieuwe nodig.
Tot jan 2013 kan men nog een bod uitbrengen, hierna staat zijn vervanger voor de deur.
RobD antwoordt op 3 oktober 2012:
BTW Eric, op de afbeelding staat geen V12 maar een "normale" 😉
@Eric antwoordt op 3 oktober 2012:
Tot jan 2013 kan men nog een bod uitbrengen, hierna staat zijn vervanger voor de deur.
Ruil je ook in?
Fran$ antwoordt op 3 oktober 2012:
Vergeet niet die Predom te laten terugkeuren naar 225 kg anders mag je met die bak maar 90 op de Franse autoroute! Misschien toch maar beter met de tent...
Jan& antwoordt op 3 oktober 2012:
Vergeet niet dat de dagwaarde voor de Q7 v12 na circa 2 jaar al onder de 5000,00 euro ligt, tenminste als ie nog netjes is en er niet meer dan een ton op de teller staat.
De Predom heeft het dan nog net overleefd😉
Jan& antwoordt op 3 oktober 2012:
Excuus, 95.000 euro.
Voor het prijsverschil met een nieuwe kun je ook een nieuwe caravan aanschaffen die wat groter is dan de Predom.
RobD antwoordt op 3 oktober 2012:
Eric,
Inruilen doe ik niet, daar is marktplaats voor.
Jan&
als je het twintigvoudige bied, bied je nog te weinig😉
PS, volgende maand staat hij op NL kenteken.
JH Vis antwoordt op 3 oktober 2012:
Aai...BPM nieuwe stijl, nederlandse wegenbelasting..
Je moet wel een echte liefhebber zijn (en een hele lieve vrouw hebben) wil je deze auto overnemen!!
RobD antwoordt op 3 oktober 2012:
@ Jan&
mijn vorige antwoord was uiteraard op jouw reactie van 03 October 2012 om 18:13 😉
Om precies te zijn en alle vragen weg te nemen, hij is in principe al verkocht, prijs net over de € 100.000,--
Nieuw zijn ze nu toch echt te duur geworden. In België slechts € 140.000,-- in NL € 215.000,--
Ach, het was af en toe leuk om een Porsche Cayenne achter je te laten, met een dieseltje😉
Audi Centrum antwoordt op 4 oktober 2012:
Mensen,
Geloof die verhalen toch niet.
Bijna 4 ton op de teller en nog iets meer dan 100.000 euro ervoor krijgen, D R O O M lekker verder................
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.