Caravantrekker.nl

De bouw van het casco

Het maken van het casco is handwerk en kan alleen kleinschalig. Hieronder zijn alle stappen te zien in de 'fabriek' destijds in Ede.

De mallen worden eerst goed in de was gezet. Hier is de dakmal nog gekoppeld aan de mal van de achterkant.



De mallen worden voorzien van een gelcoat laag.



Het dak is met de hand gelamineerd. De 'bananen' worden op het dak geplakt en het kunststof kader van het voorraam is vast gelamineerd.



Ook de dakluiken krijgen een kunststof kader.



De mal voor de zijwand wordt in de gelcoat gezet.



De mal wordt gevuld met glasvezel, isolatie- en bevestigingsmateriaal....



..... en nog meer glas.



De mal wordt luchtdicht ingepakt in plastic, voorzien van injectiekanalen en vacuüm getrokken.



De hars wordt geïnjecteerd.



Na een paar uur is de hars uitgehard en is een complete wand klaar.



De vloerverwarming wordt als eerste in de vloermal gelegd.



Ook alle andere materialen worden in de vloermal gelegd en bevestigingspunten voor het chassis worden aangebracht.



De vloer wordt onder vacuüm geïnjecteerd. In dit geval met zwarte hars.



De unieke zelfdragende vloer is klaar.



De mal met de zijkant wordt tegen de rest van de mallen vastgezet.



De zijwand wordt nog in de mal tegen het dak en voorkant gelamineerd.



Als beide wanden vast zitten kunnen de maldelen verwijderd worden en kan de caravan gekanteld worden.



De vloer wordt onder het casco gereden en daarna vast gelamineerd aan de wanden.



De laatste delen van de mal kunnen losgemaakt worden.



Ook de achtermal is gelost.



Het casco is één geheel geworden van naadloos polyester en klaar voor de verdere afwerking en inbouw. In het casco is helemaal geen hout meer gebruikt!


 

Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Trekkrachtrapport

Voor een goed trekadvies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

Lees ook:

Hoe meer PK's, hoe beter?

Bandenspanning

Abnormale bandenslijtage

Maximaal trekgewicht

Rijbewijs B of BE?

 

(Advertentie)

 

©2022 Caravantrekker