Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Opel Omega

Sorteer op:


Opel Omega Station 2.2 met een Eriba

De ervaring van Anoniem met een Opel Omega Station 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Eriba Touring Troll 540 van 1045 kg geplaatst op 08-05-2012:

Stabiele combinatie. Ook bij snelheden van ong. 110 nog stabiel. Enige minpunt is dat de auto bij de achterveren nog al doorzakt. Kan ook aan de kogeldruk liggen. Ong. 85-90 kg. Verbruik solo 1 op 10, met caravan ong. 1 op 8.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 2.2 met een Beyerland

De ervaring van aarnink met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Beyerland Sprinter 440 HK Sport van 1100 kg geplaatst op 29-09-2011:

ik heb zelf een Beyerland Quartz van 430 t. ons gezin bestaat uit 2 kinderen met dus behoorlijk wat bagage. onze auto is gechipt en was daardoor veel krachtiger. de heuvels werden soepeler genomen zonder warmloper of wat dan ook. kon in 5 de versnelling blijven bij 5% en met 90 kilometer de klim aangaan. we zijn er tevreden over deze combi

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.5 Dti aut. met een Hobby

De ervaring van R.miog met een Opel Omega Station 2.5 Dti aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2001 - 2003) en een Hobby Excelsior 560 UFe van 1600 kg geplaatst op 17-09-2011:

Met Opel Omega 2.5dti station en Hobby 1600kg naar Kroatie geweest. Aan vermogen geen tekort prima trekauto. Opletten dat de juiste versnelling gekozen wordt bij het klimmen i.v.m. motortemp. 7% helling met 100km geen probleem. Nadeel was het niet geheel stabiel krijgen van de combinatie. Ook niet na wijzigen belading en kogeldruk. Of caravan kwispelt of auto zoekt.Maar goede combi

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.2 Dti met een LMC

De ervaring van C. schouten met een Opel Omega Station 2.2 Dti (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een LMC Munsterland Cello 460 D van 1261 kg geplaatst op 16-08-2011:

Ik heb een Opel Omega 2.2 dti (station) uit 2004 (120 pk) en heb dit jaar (2011) een caravan gehuurd met een leeg gewicht van 1020 kg. (LMC, type onbekend). Het was mijn eerste ervaring met caravan-rijden.
Ik vond het niet meevallen. Op de snelweg ging het allemaal prima, maar in de Dordogne vond ik het toch wel echt 'sleuren' . Het verbruik (normaal 7l / 100 km) kwam gedurende de gehele vakantie (2450 km, waarvan ca. 2000 met caravan) uit op 10,3 l / 100km. Dit is een toename van 50%. Heel wat meer dan ik verwacht had. Op de lange hellingen omhoog op de tolwegen, moest ik op de top echt wel naar de 3e versnelling terug.
En wat duurt het allemaal lang, gewend om de terugweg in 1 dag te doen (1000 km), zat dit er toch echt niet in en hebben we de terugweg over 2 dagen verdeeld. Om precies te zijn 14 uur rijden (excl. pauzes) over 1000 km, waarbij we ongeveer 200 km secondaire weg hadden en 800 snelweg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.5 met een Eriba

De ervaring van Henk met een Opel Omega Station 2.5 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1994 - 2000) en een Eriba Touring Puck 225 van 750 kg geplaatst op 11-08-2009:

Aanvulling op oude Omega uit '93.
Naar de Ardeche over niets anders dan Bison Futé-wegen een gemiddelde gereden van 10L/100KM. Alleen wat moeite gehad met inhalen landbouw voertuigen op hellende wegen. Vanwege uit soms te lage toerentallen weg te moeten trekken. Heb besloten de Omega de zak te geven en een Citroen C5 HDI automaat aan te schaffen. Ben benieuwd, maar zal niet verrast worden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.5 met een Eriba

De ervaring van Henk met een Opel Omega Station 2.5 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1994 - 2000) en een Eriba Touring Puck 120 GT van 590 kg geplaatst op 07-06-2009:

Onze Omega is nog een oude uit '93. Een zes cylinder lijn motor. Hierachter hangt een zelf gebouwd bed op wielen op het onderstel van een Alpen Kreuzer. Het model is vergelijkbaar met een T@B 320 RS. Echter lichter, lager en smaller. Door aan het chassis niets te veranderen, hangt de aanhanger zeer dicht achter de auto.Het totaal beladen gewicht is 550 KG en hiermee heeft de Omega beslist geen moeite. Eerste ervaring een weekend trip naar de Hoch Eifel net onder Aken (D). Gebruik nagenoeg niet hoger dan solo, dus rond de 10L/100 KM. Illegale snelheden zijn makkelijk te behalen, maar leg uit voorzorg een blokje onder het gaspedaal. Helaas na een verkeerde tankbeurt bij het plaatselijk TOTAL benzine station, de motor een beetje verziekt met de nieuwe brandstof waaraan toegevoegd een kleine hoeveelheid bio-methanol. Kijken of er voor de grote trek nog iets anders moet komen en anders waag ik het er maar op.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 2.2 met een Hobby

De ervaring van r.janssen met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Hobby De Luxe 450 UF van 1249 kg geplaatst op 21-05-2009:

al diverse keren naar oostenrijk, kroatie,italie en como -meer. wij zijn dan maximaal beladen zeker met kinderen enz. geen warm lopen van de motor ook niet met airco vol aan dus ken het probleem niet.
het verbruik is ongeveer 1:10 erg netjes voor zo`n auto en gewicht. maak wel veel gebruik van cruise control.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.0 16v met een Caravan

De ervaring van gerard met een Opel Omega Station 2.0 16v (136 pk/100, Kw bouwperiode: 1994 - 1999) en een Caravan van 1075 kg geplaatst op 19-12-2008:

een hele goeie auto om een caravan te trekken ook in de bergen in de zomer en winter heb er alleen hulp veren er achter bij gezet

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.6 met een Caravan

De ervaring van Lange Henk met een Opel Omega Station 2.6 (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een Caravan van 400 kg geplaatst op 12-12-2008:

Aangezien ik de juiste gegevens van mijn combinatie niet kan invoeren, maar naar een zo goed mogelijk alternatief gezocht. De combinatie is als volgt: Opel Omega, 2.6 liter 6 cylinder lijnmotor, bouwjaar 1993, met een vermogen van 170 PK. Daarachter een zelfgebouwde teardrop, model kleinste T@B, maar dan lager, smaller en lichter. Aangezien het geheel gebouwd is op het onderstel van een Alpen Kreuzer Super GT, mag het eigen gewicht vermeerdert met laadvermogen niet meer zijn dan 550 KG. Tot zover de informatie. Om een kort beeld te geven van de rij eigenschappen, ik merk totaal niet dat mijn bed achter de auto hangt. Om niet al teveel op te vallen, rijd ik niet sneller dan 90 KM/uur. ik heb de combinatie eens stil gezet op een hele stijle oprit van een dijk en ondervond totaal geen probleem met wegrijden, temeer daar de Omega achterwielaandrijving heeft.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.2 met een Knaus

De ervaring van R. Verveer met een Opel Omega Station 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Knaus Sport 450 QU van 1250 kg geplaatst op 08-12-2008:

In de combinatie is het trekken van een beladen caravan probleemloos gebleken. Zonder veel moeite werd de caravan (steile) hellingen omhoog getrokken. Als ik al eens snel een vrachtwagen wilde inhalen moest ik wel terugschakelen naar de vierde versnelling, maar vervolgens kon ik wel heel makkelijk snelheid opbouwen. Qua verbruik viel het allemaal best mee. Het kwam neer op 1 op 8km. We hebben vrijwel continu 80 á 90 km/h gereden. Ik was aanvankelijk wat sceptisch, omdat het onze eerste caravan is, maar ik kijk al zorgeloos uit naar de volgende vakantie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 3.0i MV6 met een Wilk

De ervaring van J.Martinus met een Opel Omega 3.0i MV6 (211 pk/155, Kw bouwperiode: 1994 - 2001) en een Wilk S4-560 van 1510 kg geplaatst op 07-06-2008:

Onze Omega 3.0l V6 automaat peresteerd super onder alle omstandigheden en het verbruik is ook nog redelijk , op de snelweg is 1:10 haalbaar en op bochtig en bergachtig terein 1:8 , de auto heeft voldoende vermogen dus inhalen is geen probleem .
Tevens is de combinatie heel stabiel onder alle omstandigheden .

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.5 TD met een Knaus

De ervaring van Ruud met een Opel Omega Station 2.5 TD (131 pk/96, Kw bouwperiode: 1994 - 2001) en een Knaus Eurostar 550 FU (2,30) van 1600 kg geplaatst op 19-04-2008:

Wij rijden met een Opel omega 2.5 TD automaat en een Knaus eurostar 500TF beide van 1999, altijd met 2 personen. Evaring in Duitsland, Luxemburg en Frankrijk, ik ben zeer tevreden over de combinatie. Caravan is uitgerust met airco, mover, fietsenrek op dissel, vaste omnistore luifel en vaste schotel op dak. Tot nog toe geen vermogen tekort gekomen op welke bergweg ook. Rij praktisch altijd op cruise control en soms bij pendelen tussen drie en vier zet ik hem vast in zijn drie. Ik heb geen extra oliekoeler voor mijn automatische bak.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.2 Dti [Tuned] met een Eifelland

De ervaring van Peter Bakker met een Opel Omega Station 2.2 Dti [Tuned] (156 pk/115, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een Eifelland Holiday 460 HQ van 1295 kg geplaatst op 10-02-2008:

Wat een combinatie! Trekt lekker en rijdt lekker. De Opel heeft geen enkel probleem met de auto (5 personen) en de caravan. Minpunt: Opel is wat dweilerig en daardoor is een te hoge snelheid niet aan te raden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 2.2 met een Adria

De ervaring van gwijker met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Adria Adiva 432 van 1200 kg geplaatst op 27-01-2008:

al diverse keren mee naar zuid frankrijk geweest zonder problemen.Wel is het gewicht van mijn adria 432ps 1300 kg,maar is de klim en topsnelheid in deze combinatie ruim voldoende

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 2.2 met een Avento

De ervaring van W.C.B. Oosterbeek. met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Avento Gran Turismo 470 TCB van 1485 kg geplaatst op 12-01-2008:

Dank voor de uitgebreide berekening van trekauto en caravan.Alleen mis ik bepaalde type van trekauto, ik rij zelf nl een automaat en die komt niet voor in jullie rijtje . Ook het ledig gewicht van de Avento Gran Turismo TCB is volgens mijn kentekenbewujs 1170 kg., een weinig verschil met jullie gegevens.
Mijn ervarig met het rijden is fantasties. Ik heb toch met deze laatste combinatie in twee jaar, mijn caravan wordt a,s, donderdag 18 januari twee jaar, al ruim 7500 km gereden, zonder enig probleem.misschien kun je in de toekomst bij het schrijven van een nieuw programma deze dingetjes meenemen. Nogmaals hartelijk dank, Wim Oosterbeek. NCC ld 182063.
I

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 2.2 met een Fendt

De ervaring van C.van Hagen met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Fendt Topas 510 TFB van 1668 kg geplaatst op 06-12-2007:

met fendt topas 510tfb geen probleem over de franse wegen, zelfs op de tol naar orange met 100/110 km geen problemen.95% in de 4e versnelling 5% in de 3de.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 2.2 met een Knaus

De ervaring van M.H.van Eerd met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Knaus Sudwind 550 QSK van 1495 kg geplaatst op 06-11-2007:

in Frankrijk en Italië op redelijk vlakke wegen veel problemen met het te heet worden van de motor. Zelfs onlangs met kort ritje naar Antwerpen, ging het rode lampje branden bij een buitentemp.van 25 gr.C Volgens mijn gagrage hebben veel Omega's dit probleem.
Bij meerdere opel-rijders bekend??

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.6 met een Caravan

De ervaring van Dirven met een Opel Omega Station 2.6 (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een Caravan van 1150 kg geplaatst op 24-10-2007:

Deze auto trekt 'm echt geweldig! Kruissnelheid ongeveer 110 km/h, en dan nog geen 3000 toeren, je hoort echt niets van deze wagen. Soms terugschakelen naar z'n 4e versnelling, maar niet zozeer door te weinig kracht onderin, maar gewoon omdat hij te weinig toeren maakt.
Ook eventjes inhalen met 130 km/h gaat goed. Zou zo altijd kunnen rijden, maar 110 is al hard zat, en 130 is toch een stuk gevaarlijker.. Het verbruikt dan wel wat, 1 op 7 gemiddeld, bij 110 km/h.
Ik zou niet meer terug willen naar mijn vorige auto (Zafira 1.6 16v 100pk) nu ik weet wat voor prestaties deze auto levert!

(in combinatie met een Liberty 450DB)

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.2 Dti met een Hobby

De ervaring van Peter met een Opel Omega Station 2.2 Dti (120 pk/88, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een Hobby Excellent 560 UFe van 1600 kg geplaatst op 15-10-2007:

Ben met deze combinatie via de Route du Soleil naar Costa Durada gereden. Kon met alle verkeer goed meekomen. Steile hellingen (Luik en Spaanse grens) terug tot 2e versnelling, tolwegen 4e of 5e versnelling. Geen problemen gehad mbt stabiliteit. Snelheid tot ca. 95-100 km/h.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.5 met een Wilk

De ervaring van W den Dulk met een Opel Omega Station 2.5 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1994 - 2000) en een Wilk S4-560 van 1510 kg geplaatst op 18-08-2007:

De Opel omega V6 automaat is een zeer comfortabele reis auto die voldoende trekkracht heeft ook de autom-niveau regeling op deze auto zorgt voor stabile weg ligging de opel omega is in de autowereld een ondergewaardeerde auto voor mij is het een klasse auto

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 2.2 met een Hobby

De ervaring van m.kuyten met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Hobby Excellent 540 UF van 1394 kg geplaatst op 09-08-2007:

omega aut.2.2 ook in zwitserland geen enkel probleem in de bergen met hellingtrekken met een hobby 540 uf er achter.op de autobaan rijdt als een zonnetje met 90-95 per uur.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.6 met een Chateau

De ervaring van A. Stolk met een Opel Omega Station 2.6 (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2000 - 2003) en een Chateau Calista 450 HMF van 1100 kg geplaatst op 27-06-2007:

De sedanversie van deze Opel Omega 2.6 v6 uit 2001 trekt de Chateau van circa 1100 kg beladen (maximaal 1300 kg) als een lier. Het is bijna niet te merken dat er een caravan achter hangt. Afgelopen zomer hebben we in frankrijk op de teller 130 km/u gereden en er zat nog meer in. Dit was in de vijfde versnelling bij windstil weer op een vlakke weg. De motor draait dan niet meer dan 4000 toeren. De trekkrachtberekening voor dit type auto doet onvoldoende recht aan de prestaties in de praktijk.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.5 met een Caravan

De ervaring van Martin met een Opel Omega Station 2.5 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1994 - 2000) en een Caravan leeg: 750 kg van 950 kg geplaatst op 26-05-2007:

Ik trek met deze Omega een ouwe glendale uit 1965.
De stroomlijn van een schoenendoos heeft mij mede doen besluiten een wat krachtigere auto er voor te hangen met als gevolg dat ik gematigd moet accelereren bij het stoplicht en aardig wat reserves heb als ik de berg op moet. In tunnels uitkijken met het gaspedaal

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 2.2 met een Kip

De ervaring van G.T. Romijn met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Kip Grey Line 47 TDB van 1460 kg geplaatst op 12-05-2007:

Omega 2.2 automaat. Kip Greyline Special 5.0 TDB
Nederland-Frankrijk ook A-75 ClermontFerrand-Montpellier geen probleem. Ook December 2006 windkracht 7 en hagel en sneeuw in de Harz goede combinatie. Geen hulpveersysteem nodig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.5 TD aut. met een Hobby

De ervaring van A. van der Voorn met een Opel Omega Station 2.5 TD aut. (131 pk/96, Kw bouwperiode: 1997 - 1999) en een Hobby Excellent Easy 500 Uff van 1350 kg geplaatst op 11-03-2007:

Tot wel 6% hellingen te nemen met 90 km/h. De automaat (4-traps) dan wel in 3 zetten.
Opletten dat motortemperatuur niet te heet wordt wanneer er gereden wordt bij 30 graden buitentemperatuur op zulke hellingen. Vanuit stilstand voel je de gigantische trekkracht met de caravan achter je aan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 2.5 met een Fendt

De ervaring van J.J.van den Tol met een Opel Omega 2.5 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1994 - 2000) en een Fendt Diamant 510 TF van 1300 kg geplaatst op 08-01-2007:

Goede ervaringen. Goede trekker ook in de bergen. De Pyreneeën en de Alpen overgestoken. Goed zowel naar boven als de afdaling. Laatste terugtocht over de Brenner in buitentemperatuur 30gr met airco hoog resulteerde in motortemperatuur richting kookpunt. Airco omlaag:probleem weg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega Station 2.5 met een Knaus

De ervaring van Max met een Opel Omega Station 2.5 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 1994 - 2000) en een Knaus Sudwind 550 KU van 1475 kg geplaatst op 02-11-2006:

Inmiddels is de auto verkocht maar ervaringen waren zeer positief. Auto had een automatische bak. Op de snelweg en in Oostenrijk wanneer de weg omhoog liep geen enkel probleem om op snelheid te blijven. Meestal was de kruissnelheid 100 km/u. Het gemiddelde verbruik op zomervakantie (Kroatië) was zo'n 15 l/100km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Omega 2.2 met een Adria

De ervaring van P.P.J.M. van Elsen met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Adria Adora 462 PU van 1226 kg geplaatst op 30-10-2006:

Een heerlijke combinatie waarmee het zowel in de bergen als op de vlakke weg rustig en ontspannen rijden is. Op de Franse autowegen gaat 100-110 km/u perfect.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Opel Omega.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Opel Omega 2.2 Dti met een Swift

De ervaring van will allsey met een Opel Omega 2.2 Dti (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2001-2003) en een Swift Conqueror 540 van 1553 kg geplaatst op 30-10-2006:

02 omega 2.2dti , swift conqueror 550 lux 4 wheel, with full and porch awnings ,fully laden , recommend the omega
towed with no problems


Opel Omega 2.2 Dti met een Bailey

De ervaring van David Clarke met een Opel Omega 2.2 Dti (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2001-2003) en een Bailey Senator Carolina van 1575 kg geplaatst op 30-10-2006:

after pulling the beachcomber i was wary about performance,this soon disappeared with the car maintaining motor way cruising speed in top gear,once again the omega proves itself.


Opel Omega Station 2.5 met een Compass

De ervaring van ;Graham Nurse met een Opel Omega Station 2.5 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1994-2000) en een Compass Omega 524 L van 1475 kg geplaatst op 30-10-2006:

Have been towing my compass corona with my omega estate for over a year now, and have found absolutely no problems with pulling and overtaking. Also had no problems with steep hills, although the gearbox was worked a bit harder!


Opel Omega 2.2 met een Kabe

De ervaring van jartsa met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106 Kw, bouwperiode: 1999-2003) en een Kabe Ametist Kingsize GLE van 1600 kg geplaatst op 30-10-2006:

I have been towing with Opel Omega - 2.2 16v [C.R.] for 3 years Kabe Ametist Kingsize GLE.My average fuel consumption 13.8 l/100 km inclueding motorways over the alps in germany,italy and austria.It is a very good tow car and I can recommend this car for towing


Opel Omega 2.2 Dti met een Bailey

De ervaring van david clarke met een Opel Omega 2.2 Dti (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2001-2003) en een Bailey Ranger 460/4 van 1172 kg geplaatst op 30-10-2006:

the omega tows with ease a bailey beachcomber 440/4
fully loaded ,2bikes on roof , 2 on the back , 2 adults , 2 children 12/10 returning 27mpg@motorway cruising 60-64mph on cruise control ,only the nasty inclines need a gear change---fantastic tow car


Opel Omega 2.5 met een Lunar

De ervaring van steve lloyd met een Opel Omega 2.5 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1994-2000) en een Lunar Lexon 640 RS van 1525 kg geplaatst op 30-10-2006:

had 2.5 v6 w reg 5o,ooo miles 18 months.Always had granadas and scorpios before.lexon 640 is right on weight limit but car tows a dream.Not 1 thing i could complain about .Uphill or downdale its superb with .excellent performance.shocks a few cars at lights when you put gearbox into sports mode.much superior to the 6 fords i have towed with and better fuel consumption.and auto box brilliant
you should not hold any traffic up when towing with this car,its usually cars holding you up


Opel Omega 2.5 met een Swift

De ervaring van antony swanson met een Opel Omega 2.5 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1994-2000) en een Swift Challenger 500 van 1431 kg geplaatst op 30-10-2006:

im on my third omega this one a 2.5 petrol.ive had it for three years and it tows well with no problems.omegas are champagne motors at lemonade money,all the high spec toys on.the problem is the fuel issue which shows even more now petrol is so deer and its full road tax to.going for a saab 9/3 tid 150 next good fuel figures and low road tax.


Opel Omega 2.2 met een Coachman

De ervaring van ian smith met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106 Kw, bouwperiode: 1999-2003) en een Coachman Amara 520/4 van 1490 kg geplaatst op 30-10-2006:

I have been towing with Vauxhall Omegas for 8 years the latest (2.2 cd Auto) with a Coachman Amara 520 the auto box is good but fuel consumption is horrendous ! My previous Omega 2.5V6 CDX manual was less thirsty but had to go because of various electrical and mechanical faults,the Omega I have now is showing similar electrical faults too so it looks like time for a change again looks ,perhaps a mondeo diesel estate.


Opel Omega 2.2 met een Lunar

De ervaring van stuart moseley met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106 Kw, bouwperiode: 1999-2003) en een Lunar Chateau 470 van 1280 kg geplaatst op 30-10-2006:

i have towed the lunar chateau for the last 3 years with the omega 2.2 gls manual and find it a very good tow car ,a bit thirsty but very stable and still very responsive when towing ..can recommend this car for towing


Opel Omega 3.0i MV6 met een Avondale

De ervaring van lol.orchard met een Opel Omega 3.0i MV6 (211 pk/155 Kw, bouwperiode: 1994-2001) en een Avondale Argente 555-4S van 1323 kg geplaatst op 30-10-2006:

i have a 99 omega 3ltr have towed 4 different c/vans over 9 yrs same car not a problem towing any now have an argente 555-4 for two years , perfect towing car (regular serviced )_


Opel Omega 2.2 Dti met een Elddis

De ervaring van Ted Fenton met een Opel Omega 2.2 Dti (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2001-2003) en een Elddis Crusader Hurricane van 1400 kg geplaatst op 30-10-2006:

Omega2.2DTi tows Elddis Hurrican GTX, 30mpg solo 40plus lots of power, best combination in 40years.


Opel Omega 2.2 met een Elddis

De ervaring van Liz Beavis met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106 Kw, bouwperiode: 1999-2003) en een Elddis Odyssey 482 van 1385 kg geplaatst op 30-10-2006:

We have towed an Elddis Odyssey 482 with a Vauxhall Omega 2.2 Auto for the past 3yrs. Nice stable comfy ride and and have had no problems. Good match.


Opel Omega 3.0i MV6 met een Bailey

De ervaring van michelle met een Opel Omega 3.0i MV6 (211 pk/155 Kw, bouwperiode: 1994-2001) en een Bailey Senator Oklahoma van 1422 kg geplaatst op 30-10-2006:

we power up hills leading many other caravaners behind


Opel Omega 2.5 met een Bailey

De ervaring van mauice met een Opel Omega 2.5 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1994-2000) en een Bailey Senator Virginia van 1459 kg geplaatst op 30-10-2006:

Tows well plenty of power and stable but temperature warning showed on long uphill climbs, but quickly returned to normal on the level did no damage. did 2,500 miles in france last year with out a problem.
mono


Opel Omega 2.2 met een Bailey

De ervaring van Alan Lang met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106 Kw, bouwperiode: 1999-2003) en een Bailey Ranger 460/2 van 1131 kg geplaatst op 30-10-2006:

2.2 petrol CDX tows bailey ranger very well save for consumption 20mpg - autobox ecu upgrade well worth while


Opel Omega 2.2 met een Avondale

De ervaring van Paul Smith met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106 Kw, bouwperiode: 1999-2003) en een Avondale Dart 556-6 van 1280 kg geplaatst op 30-10-2006:

Pulls well, very stable, but thirsty on fuel 18mpg on average due to it being a 4 speed auto


Opel Omega 2.5 met een Elddis

De ervaring van clive jones met een Opel Omega 2.5 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1994-2000) en een Elddis Avante 524 van 1362 kg geplaatst op 30-10-2006:

excellent match no problems at all


Opel Omega 2.2 met een Elddis

De ervaring van Andrew Field met een Opel Omega 2.2 (144 pk/106 Kw, bouwperiode: 1999-2003) en een Elddis Odyssey 505 van 1475 kg geplaatst op 30-10-2006:

My Vauxhall Omega 2.2 pulls well in fact better than i was expecting as it is auto, A bit greedy on the fuel side of things but all in all a good puller.


Opel Omega 2.5 met een Elddis

De ervaring van tom hopkins met een Opel Omega 2.5 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1994-2000) en een Elddis Avante 534 van 1425 kg geplaatst op 30-10-2006:

omega 2.5 auto tows the van very well no real problems does tend to go up and down the gears though


Opel Omega Station 2.5 met een Abbey

De ervaring van Arthur met een Opel Omega Station 2.5 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1994-2000) en een Abbey GTS 215 van 1360 kg geplaatst op 30-10-2006:

I first towed this van with an Astra estate 2ltr. and found it hard going. WOW, what a pleasure to tow now. 90 miles in two hours and not all on dual carraigeway.


Opel Omega 2.5 met een Elddis

De ervaring van clive jones met een Opel Omega 2.5 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1994-2000) en een Elddis Avante 524 van 1362 kg geplaatst op 30-10-2006:

excellent towing car, no problems at all


Opel Omega 2.5 met een Bailey

De ervaring van Alan Carter met een Opel Omega 2.5 (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 1994-2000) en een Bailey Pageant S6 Bretagne van 1395 kg geplaatst op 30-10-2006:

Couldn't find the exact model match for my Omega which is a 2.6 CD automatic saloon but I can say it handles the Pageant very well, stability is good, some pitching on uneven surfaces although I think most cars suffer slightly. my only real complaint is that it doesn't get into top gear very often and when it does (get into top ) it doesn't stay there very long. I'm changing the Omega soon for a VW Passat Estate SEL DSG 2.0 TDI, that should give better fuel consumption at least.


Opel Omega 2.2 Dti met een Bailey

De ervaring van Darren met een Opel Omega 2.2 Dti (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2001-2003) en een Bailey Ranger 550 van 1228 kg geplaatst op 30-10-2006:

Omega 2.2DTi tows very well with full load and caravan - 27mpg towing, 35+ solo - comfortable big car


Opel Omega Station 2.6 met een Avondale

De ervaring van S Orton met een Opel Omega Station 2.6 (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2000-2003) en een Avondale Dart 510-5 van 1180 kg geplaatst op 30-10-2006:

I have used the Omega now for two years and the have to say it is the best towcar i have ever owned. With a high kerb weight and a low kerb weight on the caravan it makes an absolutely stable towcar. The outfit does no swagger when overtaken by large lorries/coaches and can still keep the speed up with no need for changing gear due to lost speed. The acceleration is fantastic towing and makes overtaking lorries a breeze,even uphill. The use of fith gear is no problem on the flats and slight inclines. Does need a little work on longer steeper gradients (especially when the car/caravan is fully loaded). Fuel consumption is not bad delivering around 25mpg at motorway/dual carriage way speeds. All in all very good car and would recommend it to any one. Will tow larger caravans up to the 85% quite easily.


Opel Omega 2.2 Dti met een Elddis

De ervaring van bryan met een Opel Omega 2.2 Dti (120 pk/88 Kw, bouwperiode: 2001-2003) en een Elddis Odyssey 534 van 1412 kg geplaatst op 30-10-2006:

Sold my freelander TD4 and bought the omega. It tows the van very well, it is a heavy van but we only load the awning and clothes in the van puting food and drink in the car boot. On last trip to wareham averaged about 27 mpg.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

Geef je zelf vertrouwen!

Een goede combinatie is belangrijk maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker!

Volg een cursus bij Bert (Caravantrekker Trainingscentrum) en ga zonder stress op stap met de caravan.

 

Lees ook:

Over gewichten

Genuanceerd advies

Donatie

Voorbeeld Trekrapport

Hoe meer PK's, hoe beter?

 

©2024 Caravantrekker