Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Peugeot 406

Sorteer op:


Peugeot 406 Break 2.0 16v aut. met een Knaus

De ervaring van Arjan met een Peugeot 406 Break 2.0 16v aut. (135 pk/99, Kw bouwperiode: 1996 - 1999) en een Knaus Sudwind 550 KU van 1455 kg geplaatst op 16-08-2014:

Ondanks de theoretisch matige resultaten van de trekkers score was mij direct al duidelijk dat als mijn motor/automaat 80 km/u kan halen in alle versnellingen er ook op buitenlande doorgaande N wegen geen trekracht problemen zouden moeten zijn onder zomerse omstandigheden. Zo heeft de auto de relatief zware caravan probleemloos over slingerende en steile N wegen in de Ardennen en Luxemburg getrokken. Slechts 2 maal heeft hij daarvoor 4200 tpm in de eerste versnelling nodig gehad waarbij de snelheid nog 50 km/u was. Ruim voldoende voor een steile bergachtige N weg. Natuurlijk is het zaak kleinere wegen te vermijden, alleen al omdat je haarspeldbochten met een 13 m combinatie niet moet willen tegenkomen. Op de snelwegen is de combinatie minimaal afgezakt naar 70 km/u in de 2e versnelling bij een lange vrij steile klim. Genoeg om de vrachtauto's voor te blijven en als het moet kun je in een kruipsspoor natuurlijk altijd langzamer. Ik zie helemaal geen punt in sneller rijden dan 80-90 km/u en bij deze snelheden heb ik geen stabiliteitsproblemen bemerkt. Uiteraard rukken langsrazende bestelbusjes en toerbussen af en toe aan de combiantie maar dat voelde ook niet instabiel. Tussen de 80 en 90 km/u wil de versnellingsbak wel in de 4e versnelling blijven op vlakke wegen ( net aan 2000 tpm ) zonder tegenwind maar qua verbruik maakt het volgens de boorcomputer niets uit of hij in 3 of 4 loopt dus dan liever in 3 blijven om de mechaniek te ontzien, het motorgeluid is tot ~3500 tpm nog steeds comfortabel rustig. De koppeling mag 80 kg hebben dus ook dat gewicht erop gezet en hoewel de vakantiebagage overwegend achter in de auto lag was het veergedrag van de auto niet in storende mate veranderd, hing deze niet overdreven naar achteren en was de reis bijna even comfortabel als een solo auto. Het enige ondervonden problem was de caravan van zijn campingplaats trekken van natte gras/klei. Maar dat is alleen op te lossen met een 4x4 of mover....of na een tip met geimproviseerde rijplaten vastgezet met haringen :-) Verbruik is nogal wind richting en sterkte afhankelijk. Ik heb op de vlakke nederlandse snelweg met wind mee en ~90 km/u gunstiger verbruik gezien dan 1:10 l/km maar bij flinke wind tegen zo hoog als 1:6 l/km. En bij flink klimmen wel 1:4 l/km. Vakantiegemiddelde is 1:9 l/km geworden en dat is incl Door de Ardennen en Luxemburgse N wegen zeulen. Ik vind dat enorm meevallen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 1.8 16v met een Wilk

De ervaring van Niels met een Peugeot 406 Break 1.8 16v (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Wilk S4-450 van 1175 kg geplaatst op 01-08-2014:

Goede ervaring, dit jaar heel frankrijk doorgereden met een verbruik van 1:10. Meeste spullen in de caravan geladen, stoelen en tafel in de kofferbak. In de file in het centrum van Lyon geen enkel probleem vanuit stilstand de hellingen op te komen, Clermont Ferrand met hellingen van 11% totaal geen probleem, wel veel schakelen en hoge toeren rijden maar wat mij betreft een prima trekauto!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 16v met een Caravelair

De ervaring van Martin met een Peugeot 406 2.0 16v (135 pk/99, Kw bouwperiode: 1996 - 2004) en een Caravelair Antares Luxe 490 van 1120 kg geplaatst op 01-07-2014:

Ik heb een 406 coupe 2.0 met vialle lpg installatie. Hiermee heb ik 3000 km gereden met caravan. De auto weegt ivm de lpg iets zwaarder, rond de 1400 kg. De auto was normaal beladen met 2 kleine kinderen. Gewicht van de caravan onbekend, maar ga uit van 1120 kg. De stabiliteit van de combinatie was zeer goed. Op rechte wegen was de 5 e versnelling goed bruikbaar maar iets helling terug naar 4 en soms naar 3, waarbij dan 4000 toeren werd gehaald bij 86 km/uur. Het verbruik viel erg tegen. 1:4,5, waarbij er ook hellingen in de snelweg zaten (A3 duitsland). Solo rijdt de peugeot op lpg 1:10. Lege caravan, en onbeladen auto reed de combinatie 1:7 lpg. Bij buitentempratuur van 30 graden, airco aan en beladen op de A7 Duitsland, weg met vele hellingen, kreeg de auto last van oververhitting. De olietemp zag je oplopen naar 125 gr., als ik boven de 90 km/ uur kwam. Het lampje van het motormanagement ging dan branden, de motor ging in een soort noodloop en kreeg nog maar half vermogen. De snelheid zakte dan terug naar 70, de motor koelde iets, lampje ging uit en het vermogen was weer terug. Bij 86 km/ uur ging het net goed en trad dit verschijnsel niet op.
Bijkomend nadeel van lpg. Ik moest om de 150 km tanken met de 50 liter tank onderbouw tank, en schakende daarom soms toch over naar dure benzine. Ook de lange hellingen nam ik op benzine om oververhitting van de kleppen te voorkomen. Het gebruik van de benzine heb ik meegenomen in de berekening van het gemiddelde verbruik. Op 3000 km heb ik 415 ltr lpg gerbruikt en 69 liter benzine. Dit is gemiddeld 1:6.2, maar een deel is gereden zonder caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 HDI met een Kip

De ervaring van J.van der Flier met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: 1998 - 2004) en een Kip Grey Line 47 TDB van 1425 kg geplaatst op 05-09-2013:

406 diesel met automaat Is zeer stabiel indien goed beladen. Trekkracht is op alle snelwegen dat 90 tot 95 KM/uur gehaald kan worden. Daar boven is enige instabiliteit te verwachten en is rijden minder prettig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 1.8 16v met een Eriba

De ervaring van R. Van Dongen met een Peugeot 406 1.8 16v (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Eriba Touring Triton 430 GT van 1000 kg geplaatst op 20-05-2013:

Mijn combinatie Peugeot 406, benzine/gas 1.8 met Eriba Triton 430 (750 leeg en max 1000kg vol), vooral in de bergen vaak in 4e versnelling, bij lange klim terug naar 3 en hele stijle stukken terug naar 2. Het gaat wel maar zou toch iets meer power willen hebben, geeft toch een veiliger gevoel. Maar we doen het er nog 1 of 2 jaartjes mee.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Coupe 3.0 24v met een LMC

De ervaring van H dijk met een Peugeot 406 Coupe 3.0 24v (207 pk/152, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een LMC Favorit 430 van 1187 kg geplaatst op 28-09-2011:

Zeer tevreden 2x vakantie genoten in frankrijk en Duitsland .
Nooit het gevoel gehad hij trek het niet.
zeer stabiel ook met de mistal
Alleen benzine gebruik met wind tegen is niet gering

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 1.8 16v met een Adria

De ervaring van Brom met een Peugeot 406 Break 1.8 16v (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Adria Adora 502 van 1294 kg geplaatst op 07-07-2011:

Goede ervaring:

Eerste keer dat ik met deze combinatie op vakantie ging/reed.

De reis ging naar Luxemburg & de Jura streek in Frankrijk met het gezin (volle bak dus). Hierbij komen hellingen van zo'n 9% voor.

Rijd wel bijna alles in zijn 4e versnelling om de motor niet te zwaar te belasten, maar dit levert m.i. geen hinderlijk geluid op. Alleen bij hellingen naar beneden is de 5e haalbaar. Soms moet teruggeschakeld worden naar z'n 3e op de snelweg en z'n 2e op steile op binnen wegen. Auto haalt overigens in z'n 3 makkelijk 90 en in zijn 2 makkelijk 60, dus dit is geen probleem.

Het verbruik gaat van 1 op 14 zonder caravan, naar ca. 1 op 7 met caravan; een verdubbeling dus! Ik haal zo'n 450 tot 500 km met een volle tank (65L).

Een goede balans en kogeldruk zijn ontonbeerlijk. Ik heb alle zware spullen zoals grondzeilen, tenten en stokken, tafel, enz. in de achterbak gestopt en de kogeldruk rond de 75 kg gehouden.

De combinatie begon licht te slingeren (nog steeds stabiel) rond de 105 km/h ware kilometers. Blijf op de teller onder de 105 km/h en je zit goed.

Daniel

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 1.8 16v met een Knaus

De ervaring van E. de Ridder met een Peugeot 406 1.8 16v (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1250 kg geplaatst op 13-11-2010:

Ik trek met mijn Peugeot 406 van juli 1999 1800 cc een Knaus 450 FU van 1030 kg. Ik mag met deze auto 1500 kg trekken. Ik heb hele goede ervaringen met deze auto. Bij Trier b.v. als je richting NL gaat ga je een zeer stijle helling op, die de auto in zijn twee met gemak trekt. Ik laat mijn caravan zeker tot het maximale gewicht van 1300 kg en dat kost geen enkele moeite. Wel op de senlweg vanaf Luik richting Trier kost het wat meer moeite, maar dat deel is dan ook vals plat. Ik kan met gemak 110 km per /uur halen, maar dat doe ik natuurlijk niet. Wel is de 5e versnelling niet zo bruikbaar en rijdt je over het algemeen in zijn vier als je wat meer moet trekken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Hobby

De ervaring van Alwin Ozinga met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: 1998 - 2004) en een Hobby De Luxe 540 KMFe van 1490 kg geplaatst op 11-11-2010:

Afgelopen zomer (2010) een rondreis door Noorwegen en Zweden gemaakt met onze Peugeot 406 Break - 2.0 HDI, 80kW ( met dakkoffer en 6 personen) met daar achter een Hobby De Luxe 540 KMFe. Onze vorige caravan was een Eifelland met max gewicht van 1300kg. Bij de Eifelland heb we nooit klachten gehad wat betreft prestaties en waren dan ook benieuwd hoe dit met de Hobby zou gaan. De Hobby mag achter de 406 1500kg wegen dus 200kg meer. In onze reis van 5700km hebben we ook de bergen niet gemeden, tot soms wel 12% op de Hardangervidda in Noorwegen. OK je moet wel even terug schakelen maar dat lijkt me meer dan normaal. Over het algemeen reden we in de bergen in de derde versnelling omhoog met ca 70 km/h, veel sneller kun je ook niet vanwege de bochten ed. Op de vlakkere wegen door Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen konden we goed met het verkeer meekomen en reden dan ca 100km/h. Het gemiddelde verbruik met caravan en dakkoffer is ca 1 op 9. Zonder caravan 1 op 14. Kortom wat ons betreft een fijne combinatie met voldoende prestaties.

(Opm. webmaster: met 6 personen en bagage is het waarschijnlijk dat het toegestane treingewicht wordt overschreden. Indien deze auto vol beladen is tot het toegestane maximum van 2075 kg is 1200 kg het maximum trekgewicht)

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 1.8 16v met een Sprite

De ervaring van L. van Oijjen met een Peugeot 406 1.8 16v (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Sprite Super 450 CF van 1300 kg geplaatst op 07-11-2010:

Ondanks een trekkerscore van maar 2 sterren kan ik over het algemeen zeer goed met het andere verkeer meekomen. ik zorg wel voor een naukeurige belading van caravan en trekauto en rij ook met een fiets achter op de caravan probleemloos op vlakke wegen maar ook op de duitse autobaan 90 tot 95 k.m. als het echt bergop gaat moet ik wel terug naar de 3.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 HDI met een Caravan

De ervaring van Michel met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: 1998 - 2004) en een Caravan van 1300 kg geplaatst op 30-08-2010:

Redelijke trekauto. Met een Adria 502 naar Italie gereden via de Gothard tunnel. Bij lange hellingen is in zijn 4 een snelheid van 80-85 vol te houden. Je moet dan wel vol gas rijden. Temperatuur van de koelvloeistof blijft netjes beneden 100 graden. Olietemperatuur loopt bij een lange helling (naar de Gothard tunnel) wel op tot 140 graden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.2 16v met een LMC

De ervaring van Van Ruiten met een Peugeot 406 Break 2.2 16v (158 pk/116, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een LMC Musica 470 D van 1304 kg geplaatst op 21-07-2010:

Goede trekauto ook bij maximaal toegestaan trekgewicht. Op vlak en in de bergen gewenste en toegestane snelheden haalbaar. Verbruik verdubbeld echter wel met zware caravan (1350 kg). 1 op 6 berekend. Solo is 1 op 12 a 13 haalbaar.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Coupe 3.0 24v aut. met een Caravan

De ervaring van R. Gobits met een Peugeot 406 Coupe 3.0 24v aut. (207 pk/152, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Caravan van 1300 kg geplaatst op 22-05-2010:

In mijn eerdere relaas zit een foutje: gemiddeld benzineverbruik met caravan moet natuurlijk 14 liter/100 km (14 liter per HONDERD km) zijn.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Coupe 3.0 24v aut. met een Caravan

De ervaring van R. Gobits met een Peugeot 406 Coupe 3.0 24v aut. (207 pk/152, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Caravan van 1300 kg geplaatst op 22-05-2010:

Hoewel ik geen coupé, maar een Break 406 3.0 24V rijdt, met bandenmaat 205/60V15, komen mijn ervaringen globaal overeen met uw berekeningen: onder vrijwel alle omstandigheden op goed begaanbare wegen in Europa, zeer relaxed rijden. Een opmerking: de 90 km/h max. snelheid is een uitkomst. Bij die snelheid is er op autosnelwegen, bij niet te harde tegenwind, geen hinder van 'pendelen' van de automaat, wat bij 80 km/h nogal eens voorkwam. In de bergen is de sportstand ideaal; ook dan zeer relaxed rijden, zij het bij hogere toerentallen. Geen (extra) oliekoeler, wel preventief bij 40.000 km versnellingsbakolie ververst, die toe nog niet zwart was. Benzineverbruik solo, gemiddeld 10 liter/100 km. Met caravan, gemiddeld over reis naar midden Italië en terug via Frankrijk en Zwitserland, Grote Sintbernardtunnel ≈14 liter/km met 'streefsnelheid' ≈93 (echte) km/h op cruise control (net iets sneller dan vrachtverkeer, om inhalen door hen te vermijden).

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.2 16v met een Fendt

De ervaring van Heesen met een Peugeot 406 Break 2.2 16v (158 pk/116, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Fendt Saphir 410 QK van 1100 kg geplaatst op 07-05-2010:

Geweldige trekauto deze Peugeot. Op de vlakke weg is een gemiddelde snelheid van 120 KM geen probleem. De auto verbruikt wel erg veel met een caravan erachter. (1 op 7.5 i.p.v. 1 op 12.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 HDI met een Hobby

De ervaring van Dick met een Peugeot 406 2.0 HDI (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Hobby Excellent 400 SF van 1160 kg geplaatst op 20-01-2010:

Vlot mee te rijden op vlakke weg (90-100 km/u)
Veel schakelen bij bv Luik.(probeer op de 2000 trn te houden.
Ga dit jaar hulpveren laten plaatsen.
Verbruik solo circa 1:18
Verbruik incl. caravan 1:11

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.0 16v met een Knaus

De ervaring van Peter Konings met een Peugeot 406 Break 2.0 16v (135 pk/99, Kw bouwperiode: 1996 - 1999) en een Knaus Sport 450 FU van 1265 kg geplaatst op 10-09-2009:

Wij rijden al 7 jaar met de 406 2.0 16v benzine naar Frankrijk, Italië, en Spanje. Eerst met een Knaus Sudwind van 1200 kg totaalgewicht en sinds deze zomer met een Knaus Sudwind met een totaalgewicht van 1300 kg. Vanuit stilstand een behoorlijke hoogte nemen gaat inderdaad wat moeizaam, echter eenmaal op gang komt hij prima vooruit en omhoog. Ook op een rechte weg kan ik probleemloos in de 5e versnelling rijden, alleen moet ik dan niet onder de 100km p.u. gaan rijden anders moet ik terug naar de vierde versnelling. Zeer steile afdalingen neem ik in de 4e versnelling met de voet van het gaspedaal en ook dit levert geen enkel probleem. In de bergen naar Spanje viel mij op dat er weinig combinaties mij voorbij reden. Vaak was dit met een SUV of een auto van het caliber Audi A6 of auto's met een zeer kleine lichte caravan die dit wel lukten. Kortom: Ik ben zeer tevreden met de huidige combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 HDI met een Hobby

De ervaring van Hans met een Peugeot 406 2.0 HDI (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Hobby Excellent 400 SF van 1047 kg geplaatst op 30-10-2008:

Prima combinatie Hobby 400 sf met Peugeot 406 hdi.
Trekt ruim voldoende door, en ook boven de 100 km/u gedraagt de caravan zich zeer netjes achter de auto.
Verbruik ongeveer 1:11.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 1.8 16v met een Adria

De ervaring van G. ter Haar met een Peugeot 406 1.8 16v (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Adria Adora 512 UP van 1300 kg geplaatst op 23-06-2008:

We rijden sinds 1999 met de combinatie Peugeot 406 1800 cc (16 klepper) met de Adria 502 UP.
We hebben geen kinderen meer mee, de belading is dus niet extreem zwaar. Perfect rijden, hoog gemiddelde, maar wel toeren maken. Zakt op lange vrij steile hellingen (naar verhouding dan, stel 6 a7%) wel terug en moet dan nog weleens naar de 2; rijdt dan nog zo'n 60 a 70 per uur.
Maar dat is voor ons geen bezwaar gebleken. Auto heeft nu ca 165000 gelopen waarvan zeker 70000 met de caravan. Zou zo weer voor de combinatie kiezen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.2 HDI met een Knaus

De ervaring van Tjerk met een Peugeot 406 Break 2.2 HDI (133 pk/98, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Knaus Sport 450 (2,2) van 1200 kg geplaatst op 19-06-2008:

weliswaar de sedanuitvoering maar een probleemloze trekker, je bemerkt de caravan eigenlijk alleen op slechte wegen door het extra geschud in de auto, accelleratie, helllingen etc. gaan natuurlijk niet zo snel als solo maar collega weggebruikers kijken verbaasd op als ze deze combinatie lekker vlot zien weg/doorrijden. verbruik verdubbeld wel, 10l ipv solo 5liter (en minder!) bij 80 km/u constant.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 1.8 16v met een Kip

De ervaring van S. Boonstra met een Peugeot 406 1.8 16v (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Kip Grey Line 44 EKL Travel van 1200 kg geplaatst op 23-04-2008:

Ik ben meer dan tevreden over het rijden door de Franse bergen met deze combinatie. Altijd meer dan voldoende trekkracht en zelfs rustig 110-120 over de tolwegen.

Echt steile hellingen zoals bijvoorbeeld de Route Napoleon neemt de peugeot zonder morren, ja je moet een keer extra terugschakelen en de motor goed in de toeren houden maar kracht blijft er voldoende. Zelfs vanuit stilstand een heel steile helling op zonder problemen.

Het verbruik is mij zeker mee gevallen, gemiddeld reden we 1:10.4, wat zeer netjes te noemen is daar ik best wel van doorrijden hou. Kortom ik ben zeer tevreden over de capaciteiten van de "oude vertrouwde" 406.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 HDI met een Kip

De ervaring van Hans Janssen met een Peugeot 406 2.0 HDI (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Kip Kompakt 37 EK van 885 kg geplaatst op 30-03-2008:

Met de combinatie Kip Kompakt max 850 kg meerdere malen op vakantie geweest naar oa Spanje. Verbruik 1:12 gemiddeld, waarbij ik in Frankrijk regelmatig tegen de 125 km/u rijd. Prima combinatie geen centje pijn. En zonder extra buitenspiegels.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 HDI met een Dethleffs

De ervaring van Jeroen met een Peugeot 406 2.0 HDI (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Dethleffs Camper 430 T van 1025 kg geplaatst op 24-03-2008:

Met deze combinatie naar Spanje gereden (2.0HDi 90 pk Break, stond niet in de lijst). Twee keer een stijging op de temperatuurmeter gezien. De eerste keer bij Lyon en de tweede keer bij de Spaanse grens. Buiten temperatuur was hiervoor een grote oorzaak, 34 graden.

Hellingen goed te nemen, soms terug naar 4. Bij de Spaanse grens terug naar 3 om de 85 vast te houden. Vlakke weg 110 op GPS goed vast te houden (cruise control).

kogeldruk tussen de 75 en 80 kilo, caravan lag als een speer achter de auto! Geen onverwachte slinger gevoeld.

Verbruik ongeveer 1:10 met caravan tegen 1:15,5 zonder

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.0 16v met een TEC

De ervaring van g.dirks met een Peugeot 406 Break 2.0 16v (135 pk/99, Kw bouwperiode: 1996 - 1999) en een TEC Tour 450 DB van 1200 kg geplaatst op 24-12-2007:

naar frankrijk geweest met deze combinatie en heeft tot tevredenheid gewerkt geen enkel probleem met trekkr.ondanks vier personen zowel in de bergen/heuvels als op de snel weg in de 5e versnelling geen enkel probeleem geen cr.control gebruiken vergt veel brandst.komt omdat hij const. moet corrigeren verder geen bijzonderheden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 1.8 16v met een Adria

De ervaring van van Stuyvenberg met een Peugeot 406 1.8 16v (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Adria Classica 563 van 1500 kg geplaatst op 17-11-2007:

Als ik zo alle andere reacties lees, ben ik zeer verrast!
De 406 bj 1995 mocht 1200kg trekken en toen was een Gruau van 1200kg al kinderspel.
De 406 bj 1999 mag 1500kg trekken, en heeft er ook helemaal geen moeite mee. Ook niet in de Franse alpen.
Verbruik met caravan 1:12 is haalbaar wanneer je route national rijdt!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Kip

De ervaring van Jos Wassenberg met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: 1998 - 2004) en een Kip Sky-Line 44 TDB Aircool van 1280 kg geplaatst op 01-10-2007:

Enkele jaren een Kip Kompakt getrokken. Bij iedere lange helling liep de temperatuur te hoog op. Schakelaar laten plaatsen om de fan zelf eerder aan te kunnen zetten. Dit hielp zeer beperkt. Hierdoor kon ik wel de luchtstroom door de radiateur controleren. Het onderste gedeelte van het koeloppervlak bleek dicht te zitten, ging luchtstroom. Met hoge druk spuit de radiateur aan beide kanten voorzichtig schoon gespoten. Sindsdien geen last meer van warm lopende motor. Trek nu KIP Skyline 1300 kg zonder problemen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 1.8 16v met een Polar

De ervaring van D. van der Duyn Schouten met een Peugeot 406 1.8 16v (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Polar 52 van 1000 kg geplaatst op 05-09-2007:

Met tegenwind of op hellingen, moet je al gauw terug naar een lagere versnelling. Op autobanen kun je nog goed boven de 100 km komen voor het inhalen van vrachtwagens, maar in een bergachtig land als Noorwegen moest ik op hellingen vaak terug naar de 2e versnelling en dan maar hopen dat je er de vaart in houdt. Mijn volgende wagen wordt weer een diesel

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 HDI met een Hobby

De ervaring van s.stam met een Peugeot 406 2.0 HDI (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1276 kg geplaatst op 30-07-2007:

meerdere malen met een dergelijke combinatie naar spanje gereden, probleemloos rijden in hoogste versnelling 110 115 km per uur dan in gebied van max koppel wel schakelen bij hellingen verbruik +- 1:9

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 HDI met een Hobby

De ervaring van s.stam met een Peugeot 406 2.0 HDI (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1276 kg geplaatst op 30-07-2007:

meerdere malen met een dergelijke combinatie naar spanje gereden, probleemloos rijden in hoogste versnelling 110 115 km per uur dan in gebied van max koppel wel schakelen bij hellingen verbruik +- 1:9

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 1.8 16v met een Dethleffs

De ervaring van feringa met een Peugeot 406 1.8 16v (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Dethleffs Beduin 540 van 1425 kg geplaatst op 21-07-2007:

ik heb een peugot 406 1.8 16v uit 1998 en een detleffs bolero met een ledig gewicht van 1180 kg maar het auto tje is niet super te noemen ondanks dat die een gewicht mag trekken van 1400kg . Vindt het niet een ideale combinatie om hiervoor te gebruiken en ben dus ook op zoek naar een betere trekauto

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 16v met een Dethleffs

De ervaring van Bert van Heijst met een Peugeot 406 2.0 16v (135 pk/99, Kw bouwperiode: 1996 - 2004) en een Dethleffs Beduin 510 V van 1370 kg geplaatst op 18-06-2007:

Nu 2 keer naar Franrijk geweest met deze combinatie en geen problemen gehad. De eerste keer via de route Napoleon vanuit Gap naar Castellane. Een "rode" route alleen voor de ervaren caravantrekker. Voor mij betekende dit even knutselen met de eerste versenlling in de bochten en heel zwaar klimmen. Wel gehaald maar ik denk op zijn tandvlees. Watertemperatuur van de auto richting de 100 en de olietemperatuur tegen de 140 graden Celsius. Wel leuk om te doen maar misschien toch iets te veel voor deze auto met automatische versnellingsbak. Ver geen problemen. Op de Autoroute zelden in zijn 4e versnelling, meestal in zijn 3 met zo'n 3200 toeren en een gangetje van rond de 100 kilometer per uur.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Hobby

De ervaring van maxime met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: 1998 - 2004) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1317 kg geplaatst op 13-06-2007:

Goede auto hangt achterin wel omlaag en de kogeldruk is dan normaal op vlakke baan zeer goed in klimmen minder! nog geen enkele keer voorgehad dat het lampje brand! verbruik gaat wel omhoog dan en zonder caravan aan is hij dan niet meer zo soepel!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.2 HDI met een LMC

De ervaring van De Smet G met een Peugeot 406 Break 2.2 HDI (133 pk/98, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een LMC Favorit 495 E van 1271 kg geplaatst op 08-04-2007:

ik trek met peugeot 406 break 2.2hdi een LMC luxus 570 dubbelas caravan van 1400 kg en de auto weegt beladen 1950kg en ik rij met cruisecontrol 115 km per uur en heb niks geen problemen met hellingen en laat de meesten mijn achterlichten zien in de klim!heb deze caravan trouwens 6 jaar getrokken met 406 break 2.0hdi 110 pk tot deze auto 320.000 km had en geen enkel probleem mee gehad.Kortom;sterke trekwagen die peugeots 406en met veel comfort!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 2.0 HDI met een Chateau

De ervaring van Chrsn met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: 1998 - 2004) en een Chateau Cantara 440 van 1300 kg geplaatst op 17-03-2007:

Zeer fijne trekauto. Naar onderin Frankrijk gereden met deze combinatie, beide reizen in een ruk gedaan. 1300 km in 15 uur. Auto met geweldig comfort, genoeg kracht, en toch nog relatief zuinig (bijna 1:10). In Frankrijk en Belgie grote stukken 115 (volgens gps) gereden, caravan (met stabilisatiekoppeling) lag als een blok achter de auto. Geen spoor van slingering, onstabiliteit te ontdekken, ook niet tijdens het inhalen van vrachtauto's. Geen stoten in de rug als de caravan over een dwarsriggel reed, gewoon echt goed. De meeste hellingen konden gewoon in 5 genomen worden, als het echt wat steiler ging terug naar 4, maar dan werd de 85 meestal nog vastgehouden. Met optrekken heeft de auto genoeg power. Zijwind en spoorvorming merk je wel, maar niet om bang van te worden. Al met al een zeer positieve ervaring.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 1.8 16v met een TEC

De ervaring van Gertjan met een Peugeot 406 Break 1.8 16v (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een TEC Travel King 420 DB van 1170 kg geplaatst op 12-03-2007:

Goede ervaring: De peugeot heeft er weinig moeite mee en ik kan bijna alles in zijn 5 rijden. Al twee maal door de gotthard tunnel gereden en niet onder de 70 km per uur geweest.Probeer wel altijd de zware bagage in de auto te laden en de voortent in de dakkoffer. De auto is voorzien van zware achterveren. Een brandstof verbruik van 1 op 10 is ook goed te doen ,mijn vorige auto haalde net 1 op 8. ( vw passat 1.8 90 pk )

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.2 HDI met een LMC

De ervaring van verbeke johan met een Peugeot 406 Break 2.2 HDI (133 pk/98, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een LMC Munsterland 450 DB van 1300 kg geplaatst op 18-02-2007:

sterke trekwagen,neemt hellingen probleemloos!

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 1.8 16v met een Predom

De ervaring van P.Koning met een Peugeot 406 1.8 16v (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Predom N-126n van 750 kg geplaatst op 31-01-2007:

Ik heb de 406 eerste type 1996 gereden met een caravan van 1100 kg met een goede stroomlijn, en dat was eigenlijk net aan, als ervaren caravanrijder/automonteur weet ik hoe ver ik kan/moet gaan in toeren om het koppel vast te houden.
Mijn type mocht maar 1200kg trekken, het type erna 1500kg, maar dat lijkt me echt teveel voor het motorretje:-)

Ik trek er nu een Predom 126N mee, en in tegenstelling tot de test kan ik makkelijk in zijn 5 rijden, en dan nog 110 op de teller ook.
Het klimmen geeft geen problemen, en het wegkomen op een helling ook niet, misschien dat 300.000km een auto wat beter maakt?

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 1.9 DT met een Caravan

De ervaring van jonker met een Peugeot 406 Break 1.9 DT (90 pk/66, Kw bouwperiode: 1996 - 1999) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 23-01-2007:

Combinatie is leuk te rijden maar heeft niks over. Vooral in de bergen richting italië via de gothard.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 1.8 16v met een Burstner

De ervaring van Alexander met een Peugeot 406 Break 1.8 16v (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Burstner Ventana 490 van 1350 kg geplaatst op 16-01-2007:

Matige ervaring: 116pk niet echt sterk genoeg, vooral merkbaar op heuvels, gewichtsverdeling niet ideaal: te lichte voorkant van de auto en lange overhang aan de achterkant, redelijk wat last van zijwind en
auto hangt ver door (zonder hulpveren, maar rubber blokken tussen veren helpen wel).

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 1.8 16v met een Burstner

De ervaring van P Torenvlied met een Peugeot 406 1.8 16v (110 pk/81, Kw bouwperiode: 1999 - 2001) en een Burstner Ventana 480 van 1350 kg geplaatst op 26-12-2006:

De auto mag 1500 kg trekken maar heeft met deze caravan erg weinig trekkracht. Vooral in de bergen moet je veel schakelen en toeren houden om op snelheid te blijven.Verder een prima combinatie op vlakke wegen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Caravan

De ervaring van Marcel Rademaker met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: 1998 - 2004) en een Caravan van 1324 kg geplaatst op 10-12-2006:

Onder normale omstandigheden een prima combinatie. Vering is prima, auto zakt achterin wel een beetje in, maar niet overdreven. Wij rijden altijd met drie kinderen en een dakkoffer. Naar spanje afgelopen zomer wel wat oververhitting gehad, met name bij klimmen. Net aan de spaanse grnes ging het lampje STOP branden, maar bovenaangekomen ging de temperatuur weer terug.
Dus toch net iets te weing "over" gehad.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Peugeot 406.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Peugeot 406 2.0 HDI met een Elddis

De ervaring van Ian Pinfold met een Peugeot 406 2.0 HDI (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 1999-2004) en een Elddis Crusader Hurricane van 1408 kg geplaatst op 10-12-2006:

General urban driving towing the Eldis Hurricane on the 406 (90bhp) is not too bad, although can be heavy with two weeks worth of holiday gear in. Runs ok on the motorway once rolling, but hills are a killer. Van is a bit heavy for this model.


Peugeot 406 Break 2.1 TD met een Caravan

De ervaring van Phil butler met een Peugeot 406 Break 2.1 TD (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1996-1998) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 10-12-2006:

A old 406 on a R plate with 160 k on the clock, what can I say a fantastic tow car and very comfortable. Really pulls well and easy in top gear on motorway and duel carriageways. Was going to buy a newer car but this stills does the job. Highly recommend!


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Burstner

De ervaring van Ian Bosman met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Burstner Ventana 430 van 1200 kg geplaatst op 10-12-2006:

So far, having towed the van from where I picked it up to home, a distance of 130 miles, it towed perfectly. The car has been used with a lighter van for several years and is by far the best tug we have had from several Pugs, diesel and petrol. The ability to tow in 5th at 60mph is a great advantage as we have managed up to 34 mpg, 50mpg solo.


Peugeot 406 2.0 HDI met een Bailey

De ervaring van Darren Roughley met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Bailey Ranger 460 van 1139 kg geplaatst op 10-12-2006:

My pug 406 HDI 110bhp Rapier is brill at towing my Ranger 460/4. The car has just clocked up 84k and still going strong. MPG is very good. Changed clutch & fly wheel at around 65k because of juddering when pulling off at cost of £350 for parts and it's been fine since.


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Bailey

De ervaring van Nigel Hewer met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Bailey Olympus 504 van 1424 kg geplaatst op 10-12-2006:

I own Peugeot 406 2.0HDI Estate and a Bailey Olympus 504. Although the ratio is 94% the car copes very well with caravan. Have taken the caravan to weighbridge and has weighed in at 1380kg which is lighter than the Manufacturers 1424KG.This is my 2nd 406 and is much better than the previous petrol estate.


Peugeot 406 2.0 HDI met een Elddis

De ervaring van Brian met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Elddis Crusader Hurricane van 1050 kg geplaatst op 10-12-2006:

Caravan is an elddis hurricane GTX ( not in the list ) just recently got a Peugeot 406 HDI 110 Rapier and what a tow car it is, I was amazed how well it performs after using a Ford diesel before , i'm getting around 35 mpg towing and over 55 mpg without towing, so very happy with my Peugeot it's the best tow car i've ever used :)


Peugeot 406 2.0 HDI met een Elddis

De ervaring van Johno met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Elddis Crusader Hurricane van 1200 kg geplaatst op 10-12-2006:

It's the 1st time I've used a diesel car to pull a caravan and my 2003 406 HDI 110 is perfect , it has plenty of torque and goes up hills with no problem, in my opinion it's a great towing car :)


Peugeot 406 2.0 HDI met een Lunar

De ervaring van Richard Gibson met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Lunar Quasar 524 van 1300 kg geplaatst op 10-12-2006:

(406 2.0 hdi 110 Auto) seems to handle the our Lunar Quasar 524 (1300kg gross weight) well enough all though it's the first automatic i've owned and used as a tow car, so can't make a comparison with any other makes/models. Power takes preference over speed when towing, and at times you would like a bit more "GRUNT" under the bonnet, none the less, still a very capable car.


Peugeot 406 2.0 HDI met een Bailey

De ervaring van Nigel Hewer met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Bailey Pageant S6 Champagne van 1362 kg geplaatst op 10-12-2006:

Our 406 2.0 hdi estate copes very well with the Pageant champagne s6 model. We had a 406 2.0 petrol before and found this slightly slugish on motorways but certaintly had the power when you had to pull away quicker. The diesel Pugeot is a plodder and seems to go on and on and on. Very reliable. Hopefully going to change the caravan soon to a Olympus 504 but keep the same tow car.


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Lunar

De ervaring van bobby met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Lunar Lexon 640 van 1475 kg geplaatst op 10-12-2006:

i own peugeot 20-110bhp year 2000 caravan lunar lexon 640,97per-cent match tows no proplem average 30plus plulls up hill better than the three jeeps i have owned good on motor ways great on hills a1 car for towing you do need to up the rear suspension,happy towing


Peugeot 406 2.0 HDI met een Bailey

De ervaring van Ashley met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Bailey Ranger 550/6 van 1258 kg geplaatst op 10-12-2006:

406 HDI 110 good general performance and steady 49mpg solo regardless of how hard I drive (185000 on the clock miles - nearly run in now), very reliable. Tows very easy from devon to new forest, A roads & motorways steady with 30plus mpg. Cheap motoring so please don't buy all the good second hand ones out there.


Peugeot 406 Break 2.0 16v met een Caravan

De ervaring van StevieB met een Peugeot 406 Break 2.0 16v (135 pk/99 Kw, bouwperiode: 1996-1999) en een Caravan leeg: 1000 kg van 1250 kg geplaatst op 10-12-2006:

No major problems with my 2001 406 2.0 GLX setate, Certainly feel the drag of the van and have to use the gears a lot but unless you have V6 or better that will always be the case with a petrol engine. Towing an ABI Jubilee Herald GT


Peugeot 406 2.2 16v met een Bailey

De ervaring van GED met een Peugeot 406 2.2 16v (158 pk/116 Kw, bouwperiode: 2000-2004) en een Bailey Senator Arizona van 1464 kg geplaatst op 10-12-2006:

I HAVE NO PROBLEMS IT TOWS VERY GOOD I TOW WITH A PEUGEOT 2.2 SRI PETROL


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Lunar

De ervaring van Les met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Lunar Chateau 470 van 1280 kg geplaatst op 10-12-2006:

Mine is an 02 406 auto 110 bhp saloon,towing Lunar lx 2000 525 (1300kg).No probs whatsoever, great on motorways especially with cruise control on.Average towing mpg is 30.Will poodle along all day......


Peugeot 406 2.0 HDI met een Coachman

De ervaring van COLIN FREDERICK GOODWIN met een Peugeot 406 2.0 HDI (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 1999-2004) en een Coachman Amara 380/2 van 1205 kg geplaatst op 10-12-2006:

Have been towing Coachman Amara 1205 kg. Found it to be average performance and a lot of gear changes.off
of nice flat motorways where its possitble to cruise at 60
until an incline. Will be changing the car next year
possibly for a 307 with 135hp 2ltr HDI engine, My car
is an Estate with all the goodies and built in Sat Nav
and very roomy and comfortable but just lacks the power.


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Elddis

De ervaring van Brian met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Elddis Avante Club 362 van 1129 kg geplaatst op 10-12-2006:

Mine is an eight year old 110 saloon & the only reason I would trade it is for ANOTHER one. I am unable to fault its comfort, ride or towing ability. On the level at 60mph at under 2000 revs, 40mpg is easily obtained. The saloon is still an attractive car but maybe the estate is more practical for us 'caravanner's' !!


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Sterling

De ervaring van D Warren met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Sterling Europa 490 van 1383 kg geplaatst op 10-12-2006:

this is a new match for me .but so far very pleased with the performance, am finding it an excellant tow car.Although it is only the 90 bhp model,it is still quite lively & economical


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Abbey

De ervaring van dave met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Abbey Aventura 318 van 1404 kg geplaatst op 10-12-2006:

this is best tow car have been all over europe..car is a--110 bhp


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Bailey

De ervaring van Ash met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Bailey Ranger 550/6 van 1208 kg geplaatst op 10-12-2006:

First time towing, found the peugeot 406 towed the Bailey Ranger 550/6 nice and smoothly, great economy with 40mpg usually get 50mpg unladen. 5th gear not great though, used 4th gear for less engine stress at rev range.


Peugeot 406 2.2 HDI met een Coachman

De ervaring van ernie stevens met een Peugeot 406 2.2 HDI (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2002-2004) en een Coachman VIP 460/2 van 1430 kg geplaatst op 10-12-2006:

only towed the coachman once so far,performance is excellent from the high powered pug did about three hours total including some hill work,no problems,i didnt have an anti snake devise fitted as it was nicked out of our shed but the van never moved at all even with a few cross wind,having a citroen xantia before this which i thought was the bees nees for towing,the 406 is as good for stability and power is fantastic in any gear,would recomend to anyone go and get one if you can find one ,they are well sought after and low milage ones hard to get,fuel economy is good to if you keep the right foot as light as poss it will give a good return .all in all out of 10 i would give it 9.


Peugeot 406 Break 2.1 TD met een Compass

De ervaring van Susan Jane Barber met een Peugeot 406 Break 2.1 TD (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1996-1998) en een Compass Rallye 482 van 1400 kg geplaatst op 10-12-2006:

This outfit has traveled from John o Groats to Lands End and most places inbetween.We have travelled in all weather conditions winter and summer without a problem.The Peugeot is a great workhourse and I would be hard pressed to find a fault with it.I look forward to many more happy trips with this(Old Lady) of the road.


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Bailey

De ervaring van ALF met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Bailey Ranger 470/4 van 1167 kg geplaatst op 10-12-2006:

I had a landrover disco but this car has out performed it in every way have hand it for 8 years with no trouble in reliabilty good on fuel smooth and quiet ride great tow car


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Bailey

De ervaring van Paul met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Bailey Ranger 550/6 van 1258 kg geplaatst op 10-12-2006:

Fantastic tow car. went to this car from a 4x4. No problem pulling a fairly large caravan.


Peugeot 406 Break 2.0 16v met een Caravan

De ervaring van Grant met een Peugeot 406 Break 2.0 16v (135 pk/99 Kw, bouwperiode: 1996-1999) en een Caravan van 1225 kg geplaatst op 10-12-2006:

Easy comfortable drive, stacks of power, have to remeber there is a van there when pulling a smaller van (compass corona 475).


Peugeot 406 2.0 HDI met een Lunar

De ervaring van Mrs Smith met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Lunar Lexon 580 CS van 1410 kg geplaatst op 10-12-2006:

We have a Peugeot 406=2.0 HDI 110 BHP and we tow our Lunar Lexon CS 2004 model very well indeed with this car.
We do not have any problems what so every with the outfit or the car and we tow in 5th gear most of the way to Cornwall on the M5.

The car and caravan are well suited for a very comfortable ride and tow.


Peugeot 406 2.0 HDI met een Compass

De ervaring van John met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Compass Rallye 540 van 1312 kg geplaatst op 10-12-2006:

This car makes a great towcar and in 20 years of towing it has been my best towcar. It performs well on hills and can pull the Compass at 60mph all day without a problem.


Peugeot 406 Break 2.0 HDI met een Compass

De ervaring van John met een Peugeot 406 Break 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Compass Rallye 540 van 1312 kg geplaatst op 10-12-2006:

The Peugeot makes a great towcar in 20 years of towing it is the best towcar I have owned. It has no problem towing my compass even on steep hills. Would reccomend to anyone.


Peugeot 406 2.0 16v met een Bailey

De ervaring van Steve met een Peugeot 406 2.0 16v (135 pk/99 Kw, bouwperiode: 1996-2004) en een Bailey Ranger 550/6 van 1258 kg geplaatst op 10-12-2006:

I have been towing for the past 12 months with a 406 saloon with no problems. The motorway performance is excellent.


Peugeot 406 2.0 HDI met een Caravan

De ervaring van paul met een Peugeot 406 2.0 HDI (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 1999-2004) en een Caravan leeg: 1250 kg van 1500 kg geplaatst op 10-12-2006:

acceleration is not bad found it better than your figures fuel consumption was about 28 to 32 to gallon on normal road conditions steep roads you do have to accelerate hard but once rolling not bad as an outfit


Peugeot 406 1.9 DT met een Lunar

De ervaring van russell met een Peugeot 406 1.9 DT (75 pk/55 Kw, bouwperiode: 1996-1998) en een Lunar Clubman 470-2 van 1310 kg geplaatst op 10-12-2006:

we went to lands end with this outfit and no trouble at all apart for very quick de-celleration when going up hills.
that was also with nothing in the caravan.


Peugeot 406 2.0 HDI met een Sterling

De ervaring van Edmund howard met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Sterling Europa 460 van 1295 kg geplaatst op 10-12-2006:

I was actually towing a sprite 450EB. I was driving up to " Callow Top " just outside Ashbourne when I found my front wheels starting to spin. I admit the surface was greasy but what happenrd next was mindblowing.Smoke started to come from the tyres ,we slowed to a halt and the van was starting to pull us backwards.We had often noticed that the wheels lacked traction on hills, which concerned us, but his was "Bye bye Pergeot "


Peugeot 406 2.0 HDI met een Caravan

De ervaring van Roy Dick met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Caravan van 1175 kg geplaatst op 10-12-2006:

Excellent towcar. Towed our Avondale "Kestrel" with "forget it is there" ease. We have changed to a Swift
Archway Denford at 1207 MTPLM and it just as easy.
returns 55mpg solo over 200+miles on motorways and around 35mpg towing. If we drive at a steady 50-55mph, it returns the makers claim of 63mpg. We have had the car for 7 years and apart from a replacement faulty clutch (Peugeot said there was nothing wrong with it, but then they would!) and normal wear and tear (tyres etc.), we have had no problems whatsoever.


Peugeot 406 Break 2.1 TD met een Caravan

De ervaring van ansome met een Peugeot 406 Break 2.1 TD (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1996-1998) en een Caravan van 1225 kg geplaatst op 10-12-2006:

Well ansome motor 406 GLX 1998 DT 2.1 ave got a Lunar Solar 524 GTS 1200 KGS fully loaded tow`s like a dream towed last year with a 406 1.8 petrol saloon great car but hard work ,once again payed 800 quid for it 103000 clicks great tug .Happy caravaning.


Peugeot 406 2.0 HDI met een Abbey

De ervaring van Robert Benson met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Abbey Aventura 315 van 1223 kg geplaatst op 10-12-2006:

I have been towing caravans since 1970 and have had numerous towcars, the 406 110HP is by far the best and is constantly returning 30 MPG towing my Abbey caravan. Reliability is second to none the engine is bullet proof and would recommend it to anyone.


Peugeot 406 2.0 16v met een Avondale

De ervaring van L. Tinson met een Peugeot 406 2.0 16v (135 pk/99 Kw, bouwperiode: 1996-2004) en een Avondale Dart 556-6 van 1275 kg geplaatst op 10-12-2006:

Have been towing the Dart 556/6 for over 5000 miles now with my 406 Estate and had no problems with it.


Peugeot 406 2.0 HDI met een Fleetwood

De ervaring van dot1034 met een Peugeot 406 2.0 HDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1998-2004) en een Fleetwood Sonata Melody van 1360 kg geplaatst op 10-12-2006:


my peugeot 406 2.0hdi tows verry well i have had no problems
and pretty good mileage


Peugeot 406 2.0 16v met een Knaus

De ervaring van J. Lundberg met een Peugeot 406 2.0 16v (135 pk/99 Kw, bouwperiode: 1996-2004) en een Knaus Sport 450 FS van 1225 kg geplaatst op 10-12-2006:

Have only used it on flat road, and it runs pretty good.


Peugeot 406 Break 2.1 TD met een Bailey

De ervaring van Roy Wyre met een Peugeot 406 Break 2.1 TD (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 1996-1998) en een Bailey Pageant Moselle van 1287 kg geplaatst op 10-12-2006:

The 406 in question is a 2.1 TD Estate 1997 on an R plate. She has 140,000 miles under her belt and can still return almost 40m.p.g. solo if driven as to not bring in the turbo.
The Moselle is a 99 model with standard equipment + microwave, porch awning, barbecue, T.V.,DVD etc. This current caravan was purchased new and has covered 16,500 miles attached to the car, and although the unit has never left the shores of mainland U.K. (Other than O.O.Wight) the unit has been to most areas of the Kingdom.
I can only praise the handling and general stability of the two units together and can honestly say motorway speed limits can be maintained and causing grief to other road users due to any lack of power has been mainly avoided.
The only unfortunate result of vehicle progress is that cars are getting lighter and caravans are getting heavier.
Our latest purchase of an Abbey 417 GTS has forced me into the purchase of a Nissan X-Trail. Lovely unit which I will review at a later date. But the Peugeot 406 remains in the family and has been and still is a fantastic work horse.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Voorbeeld Trekrapport

Caravan (te?) zwaar

Gastenboek

Genuanceerd advies

Donatie

 

©2024 Caravantrekker