De ervaring van Jack van der Eerden met een Chrysler 300 C 3.0 CRD (218 pk/160, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Knaus Sudwind 590 UEB van 1480 kg geplaatst op 03-12-2009:
Ik trek met de 300C CRD een Knaus 550 UF die beladen wordt tot de toegestane maximum aslast van 1700 kg. In Frankrijk rijd ik zeer verantwoord tot ca 120 km per uur in 4 en/of D. De cominatie blijft zeer stabiel aanvoelen. De hellingen op, met name bij Milau is een lust. Met het uiterste gemak gaat de combinatie de helling op en passeren we alle andere caravanners. Verbruik tijdens de rit naar Spanje ligt op ca 1 op 7, zeer netjes voor het gewicht van deze combinatie en de snelheid waarmee gereden wordt.
De ervaring van GVG met een Chrysler 300 C Touring 3.0 CRD (218 pk/160, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Hobby Excellent 560 KMFe van 1600 kg geplaatst op 26-08-2009:
Heerlijke combinatie! Ondanks het aardige gewicht van de caravan heb je echt nauwelijks in de gaten dat tie erachter hangt. Vooraf wel gedacht dat de auto er geen moeite mee zou hebben maar deze ervaring gaat alle verwachtingen te boven. De auto is de caravan goed de baas, ook op steile hellingen. Rijden op de snelweg is echt cruisen, 100-110 km/h, en toch nog onder de 2000 toeren. In 1 woord ... heerlijk!
De ervaring van Jan-Maarten Noz met een Chrysler 300 C 3.0 CRD (218 pk/160, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een HomeCar Racer 45 Spirit van 1230 kg geplaatst op 17-12-2008:
Een lust om met deze combinatie de weg op te gaan. Met kinderlijk gemak kun je elke combinatie achter je laten wat vooral op de steile hellingen natuurlijk voor veel vermaak op de achterbank zorgt. Wat dat betreft dus de juiste keuze ofschoon je er wel beheerst en verantwoord me om moet gaan. Dus houdt je aan de snelheid en ge- en verbodsborden zoals ze in de diverse landen gelden.
Daarnaast moet je je wel realiseren dat een dergelijke combinatie ook regelmatig bij het tankstation wat voorraad in moet nemen. Een gebruik van 1 op 7 is te verwachten. Maar dat is een bewuste keuze die je maakt om ten eerste uiterst comfortabel te kunnen rijden en ten tweede de weggebruiker een aantrekkelijk aanzicht te bieden tussen alle "huis, tuin en keuken" combinaties waarvoor overigens alle respect want je vakantieplezier hangt natuurlijk niet van de auto-caravan combinatie af.
De ervaring van jaap met een Chrysler 300 C Touring 3.0 CRD (218 pk/160, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Eriba Nova GL/SL 465 van 1350 kg geplaatst op 03-09-2007:
Sterker dan ik durfde te dromen. Je voelt nauwelijks dat er een caravan achter hangt. Doen!!!!
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Chrysler 300.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Matt met een Chrysler 300 C 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Dethleffs Rally Nomad DD 640 van 1930 kg geplaatst op 03-09-2007:
I am towing a Sensation Anee (weight approx 2000kg laiden)with my 300 CRD Chrysler 2013 model in SA. Consumpsion is 12l/100km at a speed of 100km/h. What a powerfull motor. I only use 4th gear on the open road and my RPM is 2000 at 100km/h. At this speed the motor only cruise in its torque band and consumption is the best. Transmision temperature stays at 78-80 degrees celcius.My van is 8.3 m long, 2.4m wide & 2.6m high. (Same motor as the Jeep Grand Cherokee)
De ervaring van mr p hall met een Chrysler 300 C Touring 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Swift Challenger SE 565 van 1553 kg geplaatst op 03-09-2007:
this is my second review after 4yrs of owning this car.i have now clocked up 120,000 miles.what a car will tow anything with ease and mpg is 26 - 41.i have decided to keep this car running now as long as possible whatever the cost because of the joy it is to own as a tow car and family car.never be put of by high milage examples,im sure this engine with oil changes every year will last into the 300 - 400k.will post another review in 2020 when i retire.Pete
De ervaring van Roy met een Chrysler 300 C Touring 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Bailey Unicorn Barcelona van 1756 kg geplaatst op 03-09-2007:
Excellent tow car best ive had no. Problem short or long trips 26mpg easy on long trips 22 on short.Stick in drive and off you go
De ervaring van Paul met een Chrysler 300 C Touring 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Swift Charisma 550 van 1470 kg geplaatst op 03-09-2007:
Excellent tow car, I fitted a rear-facing camera too for great view around the van. 25mpg is achievable even at 80mph.
De ervaring van leigh met een Chrysler 300 C 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Sterling Europa 620 TA van 1615 kg geplaatst op 03-09-2007:
just travelled wimborne dorset to brixham devon, what a pleasure to tow with this car our caravan was fully loaded car was returning 22mpg on flat roads but the best bit going up hills was a doddle. outfit length 13.5mtrs in total. after two hours of A road driving felt like i just popped to the local shops.... thats how brilliant this car is. did have a jeep cherokee 2.5 crd before that did work hard compaired to the 300c crd with the same caravan. if your tempted to by one go for it! you wont regret it.. spain next season!!!!
De ervaring van David Hutchinson met een Chrysler 300 C 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Bailey Ranger 620/6 van 1481 kg geplaatst op 03-09-2007:
The Chrysler 300C copes with my van with ease - the biggest problem is keeping the speed down best use the cruise control ! We had a trip from the North East of England to the Rhone alps in France, a round trip of 1600 towing miles and the car performed brilliantly - returning an average of 22 mpg. Hills are no problem as is overtaking on motorways ..... put your foot down and you feel the automatic box kick down a gear and of you go. Best tow car I have had (and the best looking !), would highly recommend if you want to stand out from the crowd.
De ervaring van Dave met een Chrysler 300 C Touring 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Adria Adiva 532 UP van 1350 kg geplaatst op 03-09-2007:
Do not buy a 4x4 till you have driven one of these! We had a Skoda Superb before [Tow car of the year?] This car is so much better in every way. Faster more stable and I have never though before, where is my caravan but this car just pulls and pulls. Wow what a car this is.
De ervaring van mr p hall met een Chrysler 300 C Touring 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Swift Challenger SE 570 van 1600 kg geplaatst op 03-09-2007:
i have towed caravans now for 20+ yrs and this car is by far the best by a long way the cheapest most economical.most of my cars have been 1.9 tdc.i bought this 4yrs old low miles for 10k.solo she will do a max of 41mpg,around town 32mpg.and most important 28 towing using the cruise.when you need power for overtaking or hill climbing there is massive amount.bye one you will not be sorry pete
De ervaring van Joe Adams met een Chrysler 300 C 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Abbey GTS 416 van 1545 kg geplaatst op 03-09-2007:
(To Correct my Previous Mistake..SORRY...We towed an Abbey). My wife and I went from Devon and toured through France in 2008 and 2010. On both occasions we went as far as Nice and then across to the West Coast. The Chrysler 300c Diesel is a phenomenal tow car....Absolutely effortless towing. I would highly recommend it. We got around 25 mpg when Towing (at Speed) and it will give up to 37 mpg solo. What a Car!
De ervaring van Joe Adams met een Chrysler 300 C Touring 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 03-09-2007:
My wife and I went from Devon and toured through France in 2008 and 2010. On both occasions we went as far as Nice and then across to the West Coast. The Chrysler 300c Diesel is a phenomenal tow car....Absolutely effortless towing. I would highly recommend it. We got around 25 mpg when Towing (at Speed) and it will give up to 37 mpg solo. What a Car!
De ervaring van Ray Price met een Chrysler 300 C Touring 3.0 CRD (218 pk/160 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Sterling Eccles SE Amethyst van 1739 kg geplaatst op 03-09-2007:
Have towed with the 300c estate car with my twin axle behind it and never had a problem in all situations, It just keeps going and never feels as if the engine is busy, I have towed at speeds up to 85 m.p.h and still return an average 24/25 m.p.g. I can highly recommend the 300c as a first class tow car, prev to the 300c I had a new jeep grand cherokee 3litre and could only manage 16/17 mpg so the differance is very good to say the least
De ervaring van Edwin Brandt met een Chrysler 300 C 5.7 V8 Hemi (340 pk/250 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Hobby Prestige 720 UKFe van 2000 kg geplaatst op 03-09-2007:
I'm confused lots of Grunt Etc , however the car appears to be too light ? ! Though i have no other choice. Do i place bags of cement in the boot of the car ? ? ? Is there ANY way around this to solve the RED Stars Issue ? ? ? Thank You Edwin in New Zealand
(Comment webmaster: Red stars due to limited MPTM of 1450 kg in Europe)
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.